Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
UPC Polska - decyzja UOKiK
< poprzedni | następny > 23.05.2014
5 tys. zł – taką karę zastrzegał operator telewizji UPC Polska za udostępnienie Internetu, czy podłączenie większej liczby komputerów i telewizorów niż określono w umowie. Zdaniem Urzędu, kara była zbyt wysoka i nie odzwierciedlała szkody, jaką mogła ponieść spółka w związku z działaniami konsumentów. UPC Polska zobowiązało się do zmiany postanowienia
Wypowiedź Agnieszki Majchrzak z Biura Prasowego UOKiK
Postępowanie przeciwko UPC Polska zostało wszczęte w październiku 2013 roku. Wątpliwości wzbudziła klauzula w cenniku dostępu do telewizji, Internetu i telefonu: Kara za udostępnienie usługi internetowej, DTV, telefonicznej poza lokalem, nielegalne korzystanie z sieci, podłączenie większej liczby komputerów niż określono w Parametrach Technicznych – 5000,00 zł.
Zdaniem Urzędu, kara jest rażąco wygórowana i ustalona arbitralnie – nie odpowiada rzeczywistej szkodzie, jaką mógłby ponieść przedsiębiorca.
UPC Polska zobowiązało się do zmiany postanowienia w ciągu trzech miesięcy od dnia uprawomocnienia się decyzji. Nowa, zmieniona klauzula w umowach UPC Polska będzie określać, że kara będzie odpowiadać wysokości miesięcznego abonamentu za każdą osobę lub podmiot, którym bezprawnie udostępniono usługi UPC Polska.
Pomoc dla konsumentów: 800 007 707, rzecznicy konsumentów, Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.
Dodatkowe informacje dla mediów:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 314
Fax 22 826 11 86
E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl
Tagi: UPC Polska, Multimedia, internet, telewizja kablowa, kary umowne
Pliki do pobrania
- Komentarz Agnieszki Majchrzak w sprawie UPC Polska (1,57 MB, mp3, 2016.06.14)
- Komunikat prasowy (125 KB, doc, 2016.06.14)
- Decyzja UOKiK w sprawie UPC Polska (208,4 KB, pdf, 2016.06.14)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie