Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Medic Splendor i Gold Life - decyzje UOKiK
< poprzedni | następny > 29.05.2015
UOKiK wydał decyzje dotyczące sprzedaży produktów paramedycznych, pościeli i garnków na pokazach. Ukrywanie handlowego celu prezentacji i utrudnianie odstąpienia od umowy – to przykłady zakwestionowanych praktyk Medic Splendor i Gold Life z Wielkopolski
Wypowiedź Agnieszki Ciucias, Delegatura UOKiK w Poznaniu
– Chcielibyśmy zaprosić państwa na spotkanie, które dotyczyć będzie tematyki zdrowia. Będzie można dowiedzieć się, jak radzić sobie z problemami bólu kręgosłupa, stawów, chorób układu mięśnio-szkieletowego – w ten sposób na pokazy produktów paramedycznych i garnków zapraszali dzwoniący do konsumentów przedstawiciele Medic Splendor z Poznania. UOKiK zakwestionował ukrywanie handlowego celu prezentacji. Dodatkowo, z uzyskanych przez Urząd informacji wynika, że żadnej z nich nie prowadziła osoba z wykształceniem medycznym.
Innym przedsiębiorcą, którego działania wzbudziły wątpliwości UOKiK jest Gold Life z Wielkopolski. Przekazywane konsumentom materiały sugerowały, że możliwość odstąpienia od umowy zakupu towaru zawartej poza siedzibą przedsiębiorcy przysługuje tylko jej klientom. Tymczasem wynika ona z mocy prawa. Urząd zakwestionował też zobowiązywanie konsumentów odstępujących od umowy do zapłaty za promocyjne dodatki dołączane przez przedsiębiorcę do zamówienia.
UOKiK nakazał zaniechania niedozwolonych praktyk i nałożył kary finansowe, które wynoszą łącznie blisko 15 tys. zł. Decyzje są prawomocne.
Pomoc dla konsumentów
Zawarłeś umowę na pokazie? Nie wiesz jak odstąpić? Masz 14 dni na rezygnacją z zakupów. Bezpłatna pomoc: 800 889 866, rzecznicy konsumentów, Inspekcja Handlowa, Federacja Konsumentów, porady@dlakonsumentow.pl. Więcej informacji o prawach, jakie ci przysługują znajdziesz na stronie www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl.
Dodatkowe informacje dla mediów:
Biuro Prasowe UOKiK
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 314, 55 60 430
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Tagi: ochrona konsumentów, pokazy, medic splendor, gold life, sprzedaż bezpośrednia, seniorzy,
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (141 KB, doc, 2016.06.14)
- Decyzja nr RPZ 41/2014 (241,17 KB, pdf, 2016.06.14)
- Decyzja nr RPZ 42/2014 (262,87 KB, pdf, 2016.06.14)
- Wypowiedź Agnieszki Ciucias, Delegatura UOKiK w Poznaniu (mp3, 2 042kb) (1,99 MB, mp3, 2016.06.14)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie