Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Bramy Stabryła - zawiadomienie do prokuratury

< poprzedni | następny > 03.07.2017

Bramy Stabryła - zawiadomienie do prokuratury
  • Spółka Bramy Stabryła z Sanoka nie wywiązywała się z obowiązków informacyjnych wynikających z ustawy o prawach konsumenta i wprowadzała w błąd.
  • UOKiK zawiadomił Prokuraturę Rejonową w Sanoku o możliwości popełnienia przestępstwa.

Spółka Bramy Stabryła z Sanoka zajmuje się produkcją i montażem bram stalowych. Umowy zawierane są poza lokalem przedsiębiorcy. W październiku 2016 r. urząd wszczął przeciwko niej postępowanie wyjaśniające w związku z zawiadomieniem od Oddziału Federacji Konsumentów w Rzeszowie. Skarga dotyczyła nieprzekazywania konsumentom informacji, wynikających z ustawy o prawach konsumenta oraz nie zwracania klientom wpłaconych zaliczek w przypadku niewywiązania się z umowy. W toku postępowania UOKiK ustalił również, że spółka nie informowała o procedurze reklamacyjnej, prawie do odstąpienia od umowy i obowiązku zapłaty przez klienta poniesionych kosztów. Urząd przeanalizował zawartość stron internetowych pod kątem informacji i opinii o przedsiębiorcy. Wskazują one na brak realizacji umów i nie zwracanie zaliczek. Przykładowo:

 „Do momentu złożenia zamówienia i czasu realizacji kontakt bardzo dobry, po okresie zawartym w umowie kontakt powoli znika, mówi, że jego dostawca oszukał itp. itd. w kolejnych tygodniach w ogóle nie odbiera tel. wysyła sms-y, że oddzwoni (oczywiście nie oddzwania). Po kilku próbach połączeń wyłącza tel. i ma spokój. Zaliczka pobrana, czas realizacji minął a tu ani bram ani pieniędzy ani kontaktu (…)”.

„Zaliczka wzięta a bramy nie ma. Termin realizacji upłynął już dobre kilka miesięcy temu. (…)”

Z zebranych informacji wynika, że działania Bram Stabryła mogą nosić znamiona oszustwa mającego na celu wyłudzenie pieniędzy. W związku z tym UOKiK stwierdził, że działania w tej sprawie może podjąć prokuratura, dlatego złożył zawiadomienie do Prokuratury Rejonowej w Sanoku. Zawiadomienie wpłynęło do prokuratury w maju 2017 r.

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 695 902 088, 55 60 345
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl

Twitter: @UOKiKgovPL

Tagi: ochrona konsumentów, decyzja, Bramy Stabryła, postępowanie, zawiadomienie do prokuratury

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Prezenty przez internet? Przeczytaj porady UOKiK
Prezenty przez internet? Przeczytaj porady UOKiK

Mikołaj kupuje prezenty przez internet? Może je zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 14 dni. Odsyła na swój koszt. Ważne są terminy dostawy i realizacji zamówienia oraz zasady promocji przedświątecznych ofert. ...>

Wspólna akcja dla seniorów
Wspólna akcja dla seniorów

Osoby starsze często padają ofiarą nieuczciwych handlowców. Dlatego cztery instytucje połączyły siły, aby ostrzegać seniorów. UOKiK, Policja, ZUS i KRUS podpisały dziś porozumienie o wspólnej akcji edukacyjnej.   ...>

Trwały nośnik - decyzje wobec ING, Getin Noble i PKO BP
Trwały nośnik - decyzje wobec ING, Getin Noble i PKO BP

ING Bank Śląski, Getin Noble Bank i PKO BP nieprawidłowo informowały o zmianach opłat. Po decyzjach UOKiK rozliczą się z konsumentami z podwyżek i udostępnią czasowo niektóre usługi za darmo. ...>

PZU zmienia praktykę dla kierowców
PZU zmienia praktykę dla kierowców

PZU mógł ograniczać prawo konsumentów do wypowiedzenia umowy OC, gdy posiadali podwójne ubezpieczenie. Kontakt z infolinią lub agentem PZU oznaczał zawarcie nowej umowy OC, której konsument nie mógł wypowiedzieć.   ...>

Chwilówki - postępowania UOKiK
Chwilówki - postępowania UOKiK

Rolowanie pożyczek – to główny zarzut do spółek z grupy Złotówka (Bis, Duo, Three). Brak zwrotu części kosztów kredytu w przypadku wcześniejszej spłaty – to przykładowy zarzut dla firmy pożyczkowej Euroexpert.   ...>

Dobre, bo niemieckie? Wyniki testów UOKiK
Dobre, bo niemieckie? Wyniki testów UOKiK

UOKiK po raz pierwszy porównał jakość produktów oferowanych konsumentom z Polski i Europy Zachodniej.  Sprawdziliśmy jakość 101 produktów, istotne różnice dotyczyły 12.   ...>

Pomoc prawna - zadzwoń do Stowarzyszenia Aquila
Pomoc prawna - zadzwoń do Stowarzyszenia Aquila

Dostałeś niesłusznie nakaz zapłaty lub pismo z sądu? Zostałeś pozwany przez firmę, która wprowadziła cię w błąd? Twoją sprawą zajmie się Stowarzyszenie Aquila.    ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENEuropejskie Centrum KonsumenckieUE100-lecie odzyskania niepodległości