Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Bramy Stabryła - zawiadomienie do prokuratury

< poprzedni | następny > 03.07.2017

Bramy Stabryła - zawiadomienie do prokuratury
  • Spółka Bramy Stabryła z Sanoka nie wywiązywała się z obowiązków informacyjnych wynikających z ustawy o prawach konsumenta i wprowadzała w błąd.
  • UOKiK zawiadomił Prokuraturę Rejonową w Sanoku o możliwości popełnienia przestępstwa.

Spółka Bramy Stabryła z Sanoka zajmuje się produkcją i montażem bram stalowych. Umowy zawierane są poza lokalem przedsiębiorcy. W październiku 2016 r. urząd wszczął przeciwko niej postępowanie wyjaśniające w związku z zawiadomieniem od Oddziału Federacji Konsumentów w Rzeszowie. Skarga dotyczyła nieprzekazywania konsumentom informacji, wynikających z ustawy o prawach konsumenta oraz nie zwracania klientom wpłaconych zaliczek w przypadku niewywiązania się z umowy. W toku postępowania UOKiK ustalił również, że spółka nie informowała o procedurze reklamacyjnej, prawie do odstąpienia od umowy i obowiązku zapłaty przez klienta poniesionych kosztów. Urząd przeanalizował zawartość stron internetowych pod kątem informacji i opinii o przedsiębiorcy. Wskazują one na brak realizacji umów i nie zwracanie zaliczek. Przykładowo:

 „Do momentu złożenia zamówienia i czasu realizacji kontakt bardzo dobry, po okresie zawartym w umowie kontakt powoli znika, mówi, że jego dostawca oszukał itp. itd. w kolejnych tygodniach w ogóle nie odbiera tel. wysyła sms-y, że oddzwoni (oczywiście nie oddzwania). Po kilku próbach połączeń wyłącza tel. i ma spokój. Zaliczka pobrana, czas realizacji minął a tu ani bram ani pieniędzy ani kontaktu (…)”.

„Zaliczka wzięta a bramy nie ma. Termin realizacji upłynął już dobre kilka miesięcy temu. (…)”

Z zebranych informacji wynika, że działania Bram Stabryła mogą nosić znamiona oszustwa mającego na celu wyłudzenie pieniędzy. W związku z tym UOKiK stwierdził, że działania w tej sprawie może podjąć prokuratura, dlatego złożył zawiadomienie do Prokuratury Rejonowej w Sanoku. Zawiadomienie wpłynęło do prokuratury w maju 2017 r.

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 695 902 088, 55 60 345
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl

Twitter: @UOKiKgovPL

Tagi: ochrona konsumentów, decyzja, Bramy Stabryła, postępowanie, zawiadomienie do prokuratury

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Rzecznicy konsumentów prowadzą lekcje w szkołach
Rzecznicy konsumentów prowadzą lekcje w szkołach

Edukacja młodzieży jest tak samo ważna jak pomoc, dlatego rzecznicy konsumentów dzielą się w szkołach swoją wiedzą i doświadczeniem. ...>

Bezpieczne prace w ogrodzie - kontrola Inspekcji Handlowej
Bezpieczne prace w ogrodzie - kontrola Inspekcji Handlowej

Czy kosiarka lub sekator, których używasz na działce, nie stwarzają zagrożenia? Sprawdziła to Inspekcja Handlowa. Kontrolerzy mieli zastrzeżenia do 21,7 proc. maszyn ogrodniczych. ...>

Jak zmniejszyć ryzyko na rynku finansowym - propozycje UOKiK
Jak zmniejszyć ryzyko na rynku finansowym - propozycje UOKiK

Rząd pracuje nad nowelizacją przepisów dotyczących obligacji korporacyjnych. Większy nadzór nad sprzedawcami produktów finansowych, kary dla menedżerów, wcześniejsze ostrzeganie konsumentów – to propozycje UOKiK.   ...>

UOKiK po raz kolejny rozmawia z branżą turystyczną
UOKiK po raz kolejny rozmawia z branżą turystyczną

Opóźniony lub odwołany lot, zaginiony bagaż, niezgodny z ofertą standard hotelu – to najczęstsze przyczyny sporów konsumentów z liniami lotniczymi i biurami podróży.   ...>

Opłaty za historię spłaty kredytu - działania UOKiK
Opłaty za historię spłaty kredytu - działania UOKiK

Prezes UOKiK sprawdza praktykę banków dotyczącą sposobu naliczania opłat za wystawienie zaświadczeń o historii spłaty kredytu. Pod lupą jest 15 banków.   ...>

1,8 mln zł kar dla firmy telekomunikacyjnej Nasza SA
1,8 mln zł kar dla firmy telekomunikacyjnej Nasza SA

UOKiK ukarał kolejną spółkę telekomunikacyjną, która zdobywała klientów, podszywając się pod dotychczasowego operatora, a także stosowała niedozwolone klauzule.   ...>

Pomoc prawna - zadzwoń do Stowarzyszenia Aquila
Pomoc prawna - zadzwoń do Stowarzyszenia Aquila

Dostałeś niesłusznie nakaz zapłaty lub pismo z sądu? Zostałeś pozwany przez firmę, która wprowadziła cię w błąd? Twoją sprawą zajmie się Stowarzyszenie Aquila.    ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskieEuropejskie Centrum KonsumenckieUE100-lecie odzyskania niepodległości