Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

polubowne.uokik.gov.pl - rusza kampania UOKiK

< poprzedni | następny > 18.09.2017

polubowne.uokik.gov.pl - rusza kampania UOKiK
  • Dziś rusza kampania społeczna promująca polubowne metody rozwiązywania sporów konsumenckich.
  • Nasze spoty zobaczysz w mediach społecznościowych, serwisach wideo i VOD oraz na ekranach w środkach komunikacji miejskiej.
  • Dowiedz się, jak możesz rozwiązać spór z przedsiębiorcą, wejdź na polubowne.uokik.gov.pl.

Polub polubowne ― to hasło kampanii przygotowanej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, która promuje pozasądowe rozwiązywanie sporów. Nasze spoty wyświetlane będą w serwisach społecznościowych (Facebook, Instagram), serwisie wideo (YouTube), serwisach VOD (tvp.pl, player.pl), a także na ekranach w środkach komunikacji miejskiej w Poznaniu, Warszawie i we Wrocławiu. Kampania rusza dziś i potrwa miesiąc. Wszystkie spoty możesz obejrzeć na polubowne.uokik.gov.pl. Na stronie dowiesz się, co możesz zrobić, gdy dostawca internetu odrzuci twoją reklamację zbyt wysokiego rachunku, a sprzedawca w sklepie nie uzna zgłoszenia zepsutego laptopa.

Polubowne rozwiązywanie sporów

Od 10 stycznia 2017 r. obowiązują przepisy ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli sprzedawca odrzucił twoją reklamację, możesz dochodzić swoich praw polubownie. Wystarczy, że złożysz wniosek do jednego z podmiotów, które znajdziesz w rejestrze: Związku Banków Polskich Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego ― sprawy z zakresu usług finansowych, Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej ― usługi telekomunikacyjne i pocztowe, Rzecznika Finansowego ― podmioty rynku finansowego, Stowarzyszenia Praw Pasażerów Przyjazne Latanie ― spory pomiędzy konsumentami a liniami lotniczymi, Rzecznika Praw Pasażera Kolei przy Prezesie Urzędu Transportu Kolejowego ― spory między pasażerami a przewoźnikami kolejowymi, Sądu Polubownego przy Komisji Nadzoru Finansowego ― sprawy pomiędzy uczestnikami rynku finansowego, koordynatora ds. negocjacji przy prezesie Urzędu Regulacji Energetyki ― paliwa gazowe, energia elektryczna, cieplna. W sprawach z zakresu m.in. umów sprzedaży, turystycznych, deweloperskich, remontowych spór można rozwiązać zwracając się do Inspekcji Handlowej. Więcej informacji na polubowne.uokik.gov.pl. Przygotowaliśmy też ulotkę, która zawiera najważniejsze informacje o polubownym dochodzeniu roszczeń.

 

Serwis sprzętu, sprzedaż towarów i świadczenie usług



Usługi finansowe



Usługi telekomunikacyjne



Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe UOKiK 
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 695 902 088
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl

Twitter: @UOKiKgovPL

 

 

 

Tagi: ochrona konsumentów, konsumenci, polubowne, kampania, adr, ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

PZU zmienia praktykę dla kierowców
PZU zmienia praktykę dla kierowców

PZU mógł ograniczać prawo konsumentów do wypowiedzenia umowy OC, gdy posiadali podwójne ubezpieczenie. Kontakt z infolinią lub agentem PZU oznaczał zawarcie nowej umowy OC, której konsument nie mógł wypowiedzieć.   ...>

Chwilówki - postępowania UOKiK
Chwilówki - postępowania UOKiK

Rolowanie pożyczek – to główny zarzut do spółek z grupy Złotówka (Bis, Duo, Three). Brak zwrotu części kosztów kredytu w przypadku wcześniejszej spłaty – to przykładowy zarzut dla firmy pożyczkowej Euroexpert.   ...>

Chcesz kupić, sprzedać, wynająć mieszkanie? Rady UOKiK
Chcesz kupić, sprzedać, wynająć mieszkanie? Rady UOKiK

Uważaj na firmy, które pobierają opłaty za udostępnianie adresów. Upewnij się, że pośrednik zweryfikował stan techniczny i prawny mieszkania.   ...>

Dobre, bo niemieckie? Wyniki testów UOKiK
Dobre, bo niemieckie? Wyniki testów UOKiK

UOKiK po raz pierwszy porównał jakość produktów oferowanych konsumentom z Polski i Europy Zachodniej.  Sprawdziliśmy jakość 101 produktów, istotne różnice dotyczyły 12.   ...>

Rzecznicy konsumentów prowadzą lekcje w szkołach
Rzecznicy konsumentów prowadzą lekcje w szkołach

Edukacja młodzieży jest tak samo ważna jak pomoc, dlatego rzecznicy konsumentów dzielą się w szkołach swoją wiedzą i doświadczeniem. ...>

Jak zmniejszyć ryzyko na rynku finansowym - propozycje UOKiK
Jak zmniejszyć ryzyko na rynku finansowym - propozycje UOKiK

Rząd pracuje nad nowelizacją przepisów dotyczących obligacji korporacyjnych. Większy nadzór nad sprzedawcami produktów finansowych, kary dla menedżerów, wcześniejsze ostrzeganie konsumentów – to propozycje UOKiK.   ...>

Pomoc prawna - zadzwoń do Stowarzyszenia Aquila
Pomoc prawna - zadzwoń do Stowarzyszenia Aquila

Dostałeś niesłusznie nakaz zapłaty lub pismo z sądu? Zostałeś pozwany przez firmę, która wprowadziła cię w błąd? Twoją sprawą zajmie się Stowarzyszenie Aquila.    ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENEuropejskie Centrum KonsumenckieUE100-lecie odzyskania niepodległości