Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

DOM Polska - decyzja UOKiK

< poprzedni | następny > 12.01.2018

DOM Polska - decyzja UOKiK
  • DOM Polska nie udzielił informacji żądanych przez prezesa UOKiK w sprawie koncentracji, polegającej na przejęciu kontroli nad LOB przez ASSA ABLOY Entrance Systems.
  • Działania spółki wydłużyły analizę rynku i utrudniły wcześniejsze rozstrzygnięcie postępowania w sprawie koncentracji.
  • Urząd nałożył na spółkę karę finansową ponad 26 tys. złotych.

Po przeprowadzeniu postępowania antymonopolowego urząd nałożył na spółkę DOM Polska karę finansową w wysokości ponad 26 tys zł. Przedsiębiorca nie udzielił informacji żądanych przez prezesa UOKiK w sprawie koncentracji, polegającej na przejęciu przez ASSA ABLOY Entrance Systems kontroli nad LOB.

Spółki zgłosiły do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zamiar przeprowadzenia koncentracji w marcu 2017 roku. Urząd wezwał konkurentów i kontrahentów ASSA ABLOY i LOB, w tym DOM Polska z Częstochowy, do nadesłania danych i informacji mających istotne znaczenie przy ocenie zamiaru tej transakcji i jej skutków rynkowych. Uczestnikami są jedni z największych przedsiębiorców wprowadzających do obrotu rozwiązania w dziedzinie otwierania drzwi, a DOM Polska jest ich istotnym konkurentem. Informacje żądane przez urząd, dotyczyły m.in. ilości i wartości sprzedaży, sposobu dystrybucji produktów, stanu konkurencji na rynku; prób wejścia na polski rynek sprzedaży producentów z innych krajów UE lub spoza UE oraz ogólnej opinii na temat zamiaru koncentracji ASSA ABLOY i LOB. DOM Polska nie wywiązał się z obowiązku przedstawienia wymaganych informacji, przekraczając termin o ponad 60 dni. Zachowanie spółki wydłużyło analizę rynku i utrudniło wcześniejsze rozstrzygnięcie postępowania w sprawie koncentracji. Po przeprowadzeniu postępowania antymonopolowego urząd nałożył na spółkę DOM Polska karę finansową w wysokości ponad 26 tys. zł.

Zgonie z przepisami przedsiębiorcy mają obowiązek dostarczenia organowi antymonopolowemu wszelkich koniecznych informacji na jego żądanie. Za niewywiązanie się z obowiązku udzielenia informacji, urząd może nałożyć na przedsiębiorcę karę finansową w wysokości do 50 mln euro.

Od decyzji spółce przysługuje odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 55 60 345
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl

Twitter: @UOKiKgovPL

Tagi: ochrona konkurencji, kontrola koncentracji, decyzja, kara, DOM Polska, LOB, ASSA ABLOY Entrance Systems

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Rzecznicy konsumentów prowadzą lekcje w szkołach
Rzecznicy konsumentów prowadzą lekcje w szkołach

Edukacja młodzieży jest tak samo ważna jak pomoc, dlatego rzecznicy konsumentów dzielą się w szkołach swoją wiedzą i doświadczeniem. ...>

Bezpieczne prace w ogrodzie - kontrola Inspekcji Handlowej
Bezpieczne prace w ogrodzie - kontrola Inspekcji Handlowej

Czy kosiarka lub sekator, których używasz na działce, nie stwarzają zagrożenia? Sprawdziła to Inspekcja Handlowa. Kontrolerzy mieli zastrzeżenia do 21,7 proc. maszyn ogrodniczych. ...>

Jak zmniejszyć ryzyko na rynku finansowym - propozycje UOKiK
Jak zmniejszyć ryzyko na rynku finansowym - propozycje UOKiK

Rząd pracuje nad nowelizacją przepisów dotyczących obligacji korporacyjnych. Większy nadzór nad sprzedawcami produktów finansowych, kary dla menedżerów, wcześniejsze ostrzeganie konsumentów – to propozycje UOKiK.   ...>

UOKiK po raz kolejny rozmawia z branżą turystyczną
UOKiK po raz kolejny rozmawia z branżą turystyczną

Opóźniony lub odwołany lot, zaginiony bagaż, niezgodny z ofertą standard hotelu – to najczęstsze przyczyny sporów konsumentów z liniami lotniczymi i biurami podróży.   ...>

Opłaty za historię spłaty kredytu - działania UOKiK
Opłaty za historię spłaty kredytu - działania UOKiK

Prezes UOKiK sprawdza praktykę banków dotyczącą sposobu naliczania opłat za wystawienie zaświadczeń o historii spłaty kredytu. Pod lupą jest 15 banków.   ...>

1,8 mln zł kar dla firmy telekomunikacyjnej Nasza SA
1,8 mln zł kar dla firmy telekomunikacyjnej Nasza SA

UOKiK ukarał kolejną spółkę telekomunikacyjną, która zdobywała klientów, podszywając się pod dotychczasowego operatora, a także stosowała niedozwolone klauzule.   ...>

Pomoc prawna - zadzwoń do Stowarzyszenia Aquila
Pomoc prawna - zadzwoń do Stowarzyszenia Aquila

Dostałeś niesłusznie nakaz zapłaty lub pismo z sądu? Zostałeś pozwany przez firmę, która wprowadziła cię w błąd? Twoją sprawą zajmie się Stowarzyszenie Aquila.    ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskieEuropejskie Centrum KonsumenckieUE100-lecie odzyskania niepodległości