Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

KE i UOKiK zapraszają na konsumencki dialog obywatelski

< poprzedni | następny > 04.10.2018

KE i UOKiK zapraszają na konsumencki dialog obywatelski
  • Komisja Europejska proponuje nowy ład dla konsumentów.
  • Dowiedz się jakie szykują się zmiany i zabierz głos w otwartej dyskusji.
  • Spotkanie odbędzie się 18 października 2018 r. w Centrum Nauki Kopernik.

New Deal


Europejska polityka konsumencka przynosi realne korzyści dzięki ważnym aktom prawnym regulującym prawa konsumentów, piętnując przy tym nieuczciwe praktyki handlowe i niedozwolone postanowienia umowne. W ten sposób gwarantuje europejskim obywatelom wysoki poziom ochrony. Rynek podlega jednak szybkim zmianom, dlatego też Komisja Europejska opracowała pakiet zmian w regulacjach „Nowy ład dla konsumentów” („New deal for consumers”).

Przed polityką ochrony konsumentów wciąż pojawiają się nowe wyzwania. Niedawne nadużycia na dużą skalę, dotykające konsumentów w całej UE, takie jak powszechne stosowanie przez banki nieuczciwych warunków umownych w umowach o kredyt hipoteczny, podważyły zaufanie do Jednolitego Rynku. Zapoczątkowało to debatę na temat tego, czy w UE funkcjonują odpowiednio silne mechanizmy, by skutecznie egzekwować przepisy dotyczące ochrony konsumentów i zapewnić rekompensatę poszkodowanym.

New Deal

W ramach tej inicjatywy w 2018 r. w państwach członkowskich organizowane są dialogi konsumenckie, oparte na indywidualnym podejściu do poszczególnych krajów. Celem spotkań jest wyjaśnienie obywatelom, co Unia Europejska robi dla nich jako konsumentów oraz wysłuchanie ich opinii na temat tego, jak UE może lepiej rozwiązywać ich problemy.

Polska będzie gospodarzem obywatelskiego dialogu konsumenckiego 18 października 2018 r. (czwartek). Wydarzenie organizowane jest przez Komisję Europejską we współpracy z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zapraszamy do Centrum Nauki Kopernik (sali audytoryjnej), godz. 09.15-16.00.

Tematyka wystąpień dotyczyć będzie oczekiwań i głównych wyzwań z polskiej perspektywy w odniesieniu do trzech zagadnień: dyrektywy w sprawie powództw przedstawicielskich, dyrektywy horyzontalnej w sprawie zasad ochrony konsumentów oraz podwójnej jakości produktów. W wydarzeniu udział weźmie Zastępca Dyrektora Generalnego DG JUST Alexandra Jour‑Schroeder, a także inni przedstawiciele Komisji Europejskiej, administracji rządowej, organizacji konsumenckich i biznesowych oraz akademicy i dziennikarze.

Program dialogu konsumenckiego

Rejestrację prowadzi Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce poprzez formularz https://ec.europa.eu/poland/content/registration-form-6_pl.

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny i decyduje kolejność zgłoszeń. Spotkanie prowadzone będzie w języku polskim i angielskim ― zapewniamy tłumaczenie.

Zachęcamy do zapoznania się z ulotkami informacyjnymi przygotowanymi przez KE m.in. na temat działań na rzecz konsumentów oraz korzyści dla konsumentów i przedsiębiorców.

Dodatkowe informacje:
Wydział Promocji i Edukacji UOKiK
Kinga Majewska
22 55 60 273
kinga.majewska@uokik.gov.pl

Tagi: Komisja Europejska, KE, dialog, Nowy ład dla konsumentów, zaproszenie, spotkanie, debata, konferencja, wydarzenie, Konsumencki Dialog Obywatelski,

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Ponad 2 mln zł kary dla PDM i zarzuty dla GetBacku za sprzedaż obligacji
Ponad 2 mln zł kary dla PDM i zarzuty dla GetBacku za sprzedaż obligacji

Jest pierwsza decyzja UOKiK w sprawie sprzedaży obligacji korporacyjnych spółki GetBack - Polski Dom Maklerski ma zapłacić 2 mln zł kary. Urząd wszczął też postępowanie przeciw spółce GetBack. ...>

Czy kupujemy miód dobrej jakości?
Czy kupujemy miód dobrej jakości?

Lipowy, gryczany, manuka – czy kupujemy miód dobrej jakości? Inspekcja Handlowa w II kwartale 2018 r. zbadała 269 partii miodu, miała zastrzeżenia do 48 z nich. ...>

Rusza kampania "Poznaj swojego kontrahenta"
Rusza kampania "Poznaj swojego kontrahenta"

Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej i Federacja Konsumentów pod patronatem UOKiK rozpoczynają akcję „Poznaj swojego kontrahenta”. Chcemy wspólnie przeciwdziałać nieuczciwym praktykom, do których dochodzi podczas pokazów. ...>

Fikcyjne konkursy w internecie - decyzje UOKiK
Fikcyjne konkursy w internecie - decyzje UOKiK

Serwisy HotAwards i HotPrizes były promowane w taki sposób, aby sugerować konsumentom, że biorą udział w konkursie. W rzeczywistości aby „wygrać”, należałoby wysłać SMS-y kosztujące nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. ...>

Nie wszystkie meble bez VAT - kara dla BRW
Nie wszystkie meble bez VAT - kara dla BRW

Reklamy promocji w Black Red White z czerwca 2017 r. wprowadzały w błąd. Plakaty, billboardy i ulotki z hasłem „MEBLE I DODATKI bez VAT” sugerowały, że taniej można kupić wszystkie towary, a nie tylko wybrane.  ...>

Spory o żywność - nowe rozwiązania
Spory o żywność - nowe rozwiązania

Bez wychodzenia z domu i bez ponoszenia kosztów, szybko możesz rozwiązać swój problem dotyczący zakupu jedzenia czy napojów. ...>

Niedozwolony podział rynku przewozów
Niedozwolony podział rynku przewozów

Dwóch przedsiębiorców podzieliło między sobą rynek lokalnych przewozów pasażerskich.  Inicjatorem porozumienia był PKS w Pile. Za naruszenie konkurencji na spółkę nałożono karę ponad  95 tys. zł.   ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENEuropejskie Centrum KonsumenckieUE100-lecie odzyskania niepodległości