Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Media Expert jeszcze raz zapłaci za oceny - decyzja UOKiK
< poprzedni | następny > 06.11.2018
- Spoty radiowe reklamujące w 2017 r. promocję „Płacimy za oceny” w sklepach Media Expert mogły wprowadzać w błąd.
- Konsumenci nie dowiedzieli się z nich, że najpierw muszą wydać 300 zł, a rabat dostaną dopiero przy kolejnych zakupach.
- Osoby, które skorzystały z promocji, otrzymają od spółki dodatkowe 60 zł.
Komentarz Prezesa UOKiK Marka Niechciała
Zobacz więcej materiałów multimedialnych
Spółka Terg, właściciel sieci sklepów Media Expert, zorganizowała na zakończenie roku szkolnego 2016/2017 promocję „Płacimy za oceny”. Reklamowała ją m.in. w radiu.
– (…) Teraz w Media Expert płacimy za oceny. Pochwal się świadectwem swojego dziecka. Za każdą piątkę otrzymasz 5 złotych, a za każdą szóstkę 6 złotych. Przyjdź do Media Expert i sprawdź, ile możesz zyskać (…) – mogli usłyszeć słuchacze.
Spot wzbudził wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. – Reklama pomijała ważne dla konsumentów informacje. Po jej wysłuchaniu mogli pomyśleć, że otrzymają gotówkę lub rabat w dniu, w którym przyjdą do sklepu ze świadectwem. Nie dowiedzieli się, że muszą zrobić zakupy za co najmniej 300 zł, a zniżkę będą mogli wykorzystać dopiero przy następnej wizycie w sklepie. Taki przekaz wprowadzał konsumentów w błąd. Być może część z nich nie przyszłaby do sklepu, gdyby znała warunki promocji – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.
Urząd wydał decyzję, w której przyjął zobowiązanie spółki do przyznania dodatkowych 60 zł klientom, którzy wzięli udział w promocji „Płacimy za oceny”. Firma zobowiązała się do poinformowania konsumentów o decyzji i rekompensacie poprzez: swoją stronę internetową, ogłoszenie w ogólnopolskiej gazecie oraz e-maile do osób, które wyraziły zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
Aby otrzymać rekompensatę, musisz wykazać, że skorzystałeś z promocji. Pokaż świadectwo szkolne, dowód zakupów zrealizowanych w dniach 22-25 czerwca 2017 r. oraz uzyskaną wtedy kartę rabatową (jeśli już jej nie masz, złóż oświadczenie, że wziąłeś udział w promocji). Nie zwlekaj – o pieniądze możesz wystąpić najpóźniej do 19 grudnia 2018 r. 60 zł dostaniesz na kartę bonusową, na ich wydanie w sklepach Media Expert będziesz miał rok.
Pomoc dla konsumentów:
Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka
E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Oddziały Federacji Konsumentów
Rzecznicy konsumentów – w Twoim mieście lub powiecie
Dodatkowe informacje dla mediów:
Biuro Prasowe UOKiK
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 695 902 088, 22 55 60 314
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL
Tagi: ochrona konsumentów, Media Expert, decyzja, reklama
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (214,02 KB, docx, 2018.11.06)
- DECYZJA nr RPZ 7/2018 (378,14 KB, pdf, 2018.11.06)
- Wypowiedź prezesa UOKiK Marka Niechciała (4,03 MB, mp3, 2018.11.06)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie