Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Bydgoszcz: Praktyki taksówkarzy
< poprzedni | następny > 16.01.2012
Nierzetelne informacje o cenie promocyjnych usług w materiałach reklamowych rozpowszechnianych przez Stowarzyszenie Taksówkarzy BIS w Olsztynie Radio Taxi 96-88 to praktyka kwestionowana przez Prezes UOKiK. Przedsiębiorcy nakazano zaniechania praktyk
Postępowanie w sprawie Stowarzyszenia Taksówkarzy BIS Radio Taxi 96-88 zostało wszczęte w październiku 2011 roku po skardze otrzymanej od konsumenta. Wątpliwości Urzędu wzbudziły komunikaty w ulotkach reklamowych.
Jak wykazało postępowanie UOKiK ulotki korporacji dystrybuowane wśród klientów nierzetelnie informowały o rabatach i cenach dotyczących przejazdu taksówką. Stowarzyszenie Taksówkarzy BIS w Olsztynie Radio Taxi 96-88 w materiałach reklamowych umieściło informacje o wysokości rabatu oraz stawki już po jego zastosowaniu. Brak cen podstawowych utrudniał konsumentom obliczenie rzeczywistego kosztu usługi i mógł sprawiać wrażenie, że rabat będzie naliczany od cen podanych na ulotce.
Prezes UOKiK stwierdziła, że Stowarzyszenie Taksówkarzy BIS w Olsztynie Radio Taxi 96-88 wprowadzało konsumentów w błąd nierzetelnymi informacjami o cenie usług i nakazała zaprzestanie stosowania sprzecznych z prawem praktyk oraz nakaz publikacji sentencji decyzji w prasie.
Prezes UOKiK stwierdziła, że Stowarzyszenie Taksówkarzy BIS w Olsztynie Radio Taxi 96-88 wprowadzało konsumentów w błąd nierzetelnymi informacjami o cenie usług i nakazała zaprzestanie stosowania sprzecznych z prawem praktyk oraz nakaz publikacji sentencji decyzji w prasie. Decyzja jest prawomocna.
Bezpłatną pomoc w dochodzeniu swoich praw konsumenci uzyskają u powiatowych lub miejskich rzeczników konsumentów w urzędach miejskich lub starostwach powiatowych albo pod numerem telefonu 800 007 707 czynnym od pn. do pt. od 9.00 do 17.00. Ponadto, konsumenci mogą skorzystać z bezpłatnej porady w oddziałach terenowych Federacji Konsumentów.
Dodatkowe informacje dla mediów:
Delegatura UOKiK w Bydgoszczy
tel. 52 345 56 44
e-mail: bydgoszcz@uokik.gov.pl
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
tel. 22 827 28 92, 55 60 314
faks 22 826 11 86
eE-mail malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl
Tagi: ochrona konsumentów, konsumenci, niedozowolone praktyki, taxi, BIS, Olsztyn, Bydgoszcz, delegatury
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (119 KB, doc, 2016.06.14)
- Decyzja nr RBG-26/2011 (462,89 KB, pdf, 2016.06.14)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie