Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Komentarze, zaproszenia

Wyjaśnienie do artykułu Piotra Mazurkiewicza

< poprzedni | następny > 01.12.2017

Wyjaśnienie do artykułu Piotra Mazurkiewicza

Warszawa, 01.12.2017

UOKiK wyjaśnia, że w artykule opublikowanym w dzienniku Rzeczpospolita oraz na portalu http://www.rp.pl/Blogi/311159892-Nierychliwy-UOKiK-zniecierpliwione-firmy.html&template=restricted przez Piotra Mazurkiewicza 16 listopada 2017 r. pod tytułem Nierychliwy UOKiK, zniecierpliwione firmy, znalazły się nieprawdziwe informacje.

Nie są prawdziwe zdania, że:

  • Budzi to wątpliwości firm, ponieważ czasami proces faktycznie zajmuje masę czasu, trzymając w niepewności prywatne firmy i zamrażając na długo ich plany rozwojowe czy inwestycje.
  • Bardzo długo analizowane były też ostatnie transakcje na rynku handlu detalicznego, np. zakup przez Auchan sklepów sieci Real czy przejęcie przez Eurocash kontroli nad spółką Eko Holding.

Wyjaśniamy, że w 2016 roku wydaliśmy 196 decyzji z zakresu kontroli koncentracji, z których 95 proc. zakończyliśmy w ciągu miesiąca. Średni czas trwania wszystkich postępowań w 2016 r. wyniósł 38 dni. Nie jest więc prawdą, że „proces faktycznie zajmuje masę czasu”, jak wskazuje Piotr Mazurkiewicz. Ponadto, transakcja Auchan/Real nie jest, jak napisał autor, „ostatnią transakcją na rynku handlu detalicznego” – ta decyzja została wydana w 2014 r. Ponadto, w sprawie Novaturas/Itaka postępowanie prowadził litewski, a nie polski organ antymonopolowy.

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe UOKiK 
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 695 902 088
E-mail: [SCODE]Yml1cm9wcmFzb3dlQHVva2lrLmdvdi5wbA==[ECODE]

Twitter: @UOKiKgovPL

Tagi: opinia, wydarzenia, sprostowanie, wyjaśnienie

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Rzecznicy konsumentów prowadzą lekcje w szkołach
Rzecznicy konsumentów prowadzą lekcje w szkołach

Edukacja młodzieży jest tak samo ważna jak pomoc, dlatego rzecznicy konsumentów dzielą się w szkołach swoją wiedzą i doświadczeniem. ...>

Bezpieczne prace w ogrodzie - kontrola Inspekcji Handlowej
Bezpieczne prace w ogrodzie - kontrola Inspekcji Handlowej

Czy kosiarka lub sekator, których używasz na działce, nie stwarzają zagrożenia? Sprawdziła to Inspekcja Handlowa. Kontrolerzy mieli zastrzeżenia do 21,7 proc. maszyn ogrodniczych. ...>

Jak zmniejszyć ryzyko na rynku finansowym - propozycje UOKiK
Jak zmniejszyć ryzyko na rynku finansowym - propozycje UOKiK

Rząd pracuje nad nowelizacją przepisów dotyczących obligacji korporacyjnych. Większy nadzór nad sprzedawcami produktów finansowych, kary dla menedżerów, wcześniejsze ostrzeganie konsumentów – to propozycje UOKiK.   ...>

UOKiK po raz kolejny rozmawia z branżą turystyczną
UOKiK po raz kolejny rozmawia z branżą turystyczną

Opóźniony lub odwołany lot, zaginiony bagaż, niezgodny z ofertą standard hotelu – to najczęstsze przyczyny sporów konsumentów z liniami lotniczymi i biurami podróży.   ...>

Opłaty za historię spłaty kredytu - działania UOKiK
Opłaty za historię spłaty kredytu - działania UOKiK

Prezes UOKiK sprawdza praktykę banków dotyczącą sposobu naliczania opłat za wystawienie zaświadczeń o historii spłaty kredytu. Pod lupą jest 15 banków.   ...>

1,8 mln zł kar dla firmy telekomunikacyjnej Nasza SA
1,8 mln zł kar dla firmy telekomunikacyjnej Nasza SA

UOKiK ukarał kolejną spółkę telekomunikacyjną, która zdobywała klientów, podszywając się pod dotychczasowego operatora, a także stosowała niedozwolone klauzule.   ...>

Pomoc prawna - zadzwoń do Stowarzyszenia Aquila
Pomoc prawna - zadzwoń do Stowarzyszenia Aquila

Dostałeś niesłusznie nakaz zapłaty lub pismo z sądu? Zostałeś pozwany przez firmę, która wprowadziła cię w błąd? Twoją sprawą zajmie się Stowarzyszenie Aquila.    ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskieEuropejskie Centrum KonsumenckieUE100-lecie odzyskania niepodległości