Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Wydarzenia, komentarze
Spotkanie bilateralne z przedstawicielami portugalskiej Dyrekcji Generalnej ds. Konsumentów
< poprzedni | następny > 03.03.2023
Dziś w UOKiK odbyła się wizyta delegacji portugalskiego organu ochrony konsumentów – Dyrekcji Generalnej ds. Konsumentów (Direção-Geral do Consumidor – DGC), która odwiedziła Warszawę na zaproszenie UOKiK.
Podczas spotkania przedstawiono zakres kompetencji instytucji, a także systemy ochrony konsumentów w obu krajach. Dyskutowano również na bieżące tematy z obszaru ochrony konsumentów, będące przedmiotem zainteresowania organów, w tym m.in. funkcjonowania systemu alternatywnych metod rozwiązywania sporów (ADR) oraz zarządzania skargą konsumencką. Eksperci DGC podzielili się informacjami na temat strony internetowej „Livro de Reclamações”, za pośrednictwem której konsumenci mogą składać skargi, a także portugalskiej "platformy rozwiązywania umów".
Podjęto również kwestię bezpieczeństwa produktów oraz funkcjonowania krajowych punktów kontaktów unijnego systemu RAPEX-Safety Gate (Rapid Alert System for dangerous non-food products).
Spotkanie było również okazją do podjęcia tematu przyszłej prezydencji UOKiK w Międzynarodowej Sieci Ochrony Konsumentów (ICPEN), która rozpocznie się 1 lipca br. oraz wymiany doświadczeń w tym zakresie z DGC, która pełniła tę funkcję od lipca 2021 r. do końca czerwca 2022 r.
W Portugalii Dyrekcja Generalna ds. Konsumentów jest organem publicznym w ramach Ministerstwa Gospodarki i Spraw Morskich, którego zadaniem jest określanie i wdrażanie polityki ochrony konsumentów w celu osiągnięcia wysokiego poziomu ochrony konsumentów.
Tagi: opinia, spotkanie, Portugalia, Dyrekcja Generalna ds. Konsumentów, rapex,
Galeria zdjęć
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
[SCODE]dW9raWtAdW9raWsuZ292LnBs[ECODE]
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- [SCODE]cG9yYWR5QGRsYWtvbnN1bWVudG93LnBs[ECODE]
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie