Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > BIP > Koncentracje

CCC S.A. z siedzibą w Polkowicach

< poprzedni | następny > 11.05.2018

DATA WPŁYWU WNIOSKU: 10.05.2018 r.

SYGNATURA SPRAWY: DKK1-423/1/18/JBG

WNIOSKODAWCA LUB WNIOSKODAWCY:

CCC S.A. z siedzibą w Polkowicach

NA CZYM POLEGA KONCENTRACJA:

Nabycie przez CCC S.A. z siedzibą w Polkowicach części mienia Adler International spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Dąbrówkach

STAN SPRAWY: Sprawa zakończona decyzją nr DKKK-88/2018 z dn. 30.05.2018 r.

SKRÓCONY OPIS KONCENTRACJI - PODANY PRZEZ WNIOSKODAWCĘ/WNIOSKODAWCÓW:

Spółka CCC S.A. z siedzibą w Polkowicach w dniu 11 kwietnia 2018 roku, zawarła z Adler International spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Dąbrówkach warunkową umowę zobowiązującą do sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Nabywana część przedsiębiorstwa obejmuje 41 sklepów (w tym kilka w organizacji), które stanowią salony detalicznej sprzedaży obuwia oznaczone logo „CCC”, wchodzące w skład sieci sprzedaży zorganizowanej przez CCC. Przejmowane sklepy przed dokonaniem koncentracji działają na podstawie umowy agencyjnej z CCC S.A. pod marką CCC. Nabywane sklepy są zlokalizowane w kilkudziesięciu miejscowościach na południu Polski. Detaliczny rynek sprzedaży obuwia uznawany jest za rynek lokalny, zatem przedmiotowa koncentracja dotyczy kilkudziesięciu rynków lokalnych.

Przedmiotowa transakcja podlega zgłoszeniu do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na podstawie art. 13 ust. 1 w związku z art. 13 ust. 2 pkt 4 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Transakcja ta stanowi kolejny etap realizacji strategii Grupy Kapitałowej CCC w zakresie porządkowania i rozwoju sieci sprzedaży.

Planowana transakcja będzie miała znikome znaczenie z punktu widzenia prawa ochrony konkurencji. Przejmowana sieć sklepów CCC zmieni jedynie właściciela, nie będą to już sklepy agencyjne Adler działające pod marką CCC ale sklepy własne CCC. W 30 miejscowościach gdzie dochodzi do koncentracji, CCC nie posiada żadnego sklepu własnego ani agencyjnego, zatem na skutek transakcji nie nastąpi kumulacja udziałów rynkowych na żadnym z lokalnych rynków detalicznej sprzedaży obuwia zaangażowanych w koncentrację.

Koncentracja nie będzie miała także żadnego wpływu na konsumentów. Z perspektywy konsumentów na lokalnych rynkach detalicznej sprzedaży obuwia nic się nie zmieni. Przejmowane sklepy nie zmienią swojego brandu, nie zmieni się także ich oferta ani w zakresie produktowym ani w zakresie cenowym.

Rejestr zmian

Data wytworzenia: 2018-05-11 14:15
Zatwierdził: Robert Kamiński
Data udostępnienia: 2018-06-01 18:01
Wprowadził: Tomasz Nastulak

 

Warto przeczytać

Rzecznicy konsumentów prowadzą lekcje w szkołach
Rzecznicy konsumentów prowadzą lekcje w szkołach

Edukacja młodzieży jest tak samo ważna jak pomoc, dlatego rzecznicy konsumentów dzielą się w szkołach swoją wiedzą i doświadczeniem. ...>

Bezpieczne prace w ogrodzie - kontrola Inspekcji Handlowej
Bezpieczne prace w ogrodzie - kontrola Inspekcji Handlowej

Czy kosiarka lub sekator, których używasz na działce, nie stwarzają zagrożenia? Sprawdziła to Inspekcja Handlowa. Kontrolerzy mieli zastrzeżenia do 21,7 proc. maszyn ogrodniczych. ...>

Jak zmniejszyć ryzyko na rynku finansowym - propozycje UOKiK
Jak zmniejszyć ryzyko na rynku finansowym - propozycje UOKiK

Rząd pracuje nad nowelizacją przepisów dotyczących obligacji korporacyjnych. Większy nadzór nad sprzedawcami produktów finansowych, kary dla menedżerów, wcześniejsze ostrzeganie konsumentów – to propozycje UOKiK.   ...>

UOKiK po raz kolejny rozmawia z branżą turystyczną
UOKiK po raz kolejny rozmawia z branżą turystyczną

Opóźniony lub odwołany lot, zaginiony bagaż, niezgodny z ofertą standard hotelu – to najczęstsze przyczyny sporów konsumentów z liniami lotniczymi i biurami podróży.   ...>

Opłaty za historię spłaty kredytu - działania UOKiK
Opłaty za historię spłaty kredytu - działania UOKiK

Prezes UOKiK sprawdza praktykę banków dotyczącą sposobu naliczania opłat za wystawienie zaświadczeń o historii spłaty kredytu. Pod lupą jest 15 banków.   ...>

1,8 mln zł kar dla firmy telekomunikacyjnej Nasza SA
1,8 mln zł kar dla firmy telekomunikacyjnej Nasza SA

UOKiK ukarał kolejną spółkę telekomunikacyjną, która zdobywała klientów, podszywając się pod dotychczasowego operatora, a także stosowała niedozwolone klauzule.   ...>

Pomoc prawna - zadzwoń do Stowarzyszenia Aquila
Pomoc prawna - zadzwoń do Stowarzyszenia Aquila

Dostałeś niesłusznie nakaz zapłaty lub pismo z sądu? Zostałeś pozwany przez firmę, która wprowadziła cię w błąd? Twoją sprawą zajmie się Stowarzyszenie Aquila.    ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskieEuropejskie Centrum KonsumenckieUE100-lecie odzyskania niepodległości