Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > BIP > Koncentracje

United Beverages S.A. z siedzibą w Toruniu

< poprzedni | następny > 27.09.2018

DATA WPŁYWU WNIOSKU: 25.09.2018 r.

SYGNATURA SPRAWY: DKK-1.421.42.2018.PK

WNIOSKODAWCA LUB WNIOSKODAWCY:

United Beverages S.A. z siedzibą w Toruniu

NA CZYM POLEGA KONCENTRACJA:

Przejęcie przez United Beverages S.A. z siedzibą w Toruniu kontroli nad System sp. z o.o. z siedzibą w Zielonej Górze

STAN SPRAWY: Sprawa zakończona decyzją nr DKK-199/2018 z 13.11.2018 r.

 SKRÓCONY OPIS KONCENTRACJI - PODANY PRZEZ WNIOSKODAWCĘ/WNIOSKODAWCÓW:

Zgłoszenie dotyczy zamiaru przejęcia przez United Beverages S. A. z siedzibą w Toruniu kontroli poprzez objęcie 100% udziałów w spółce System Sp. z o.o. z siedzibą w Zielonej Górze, będącej następcą prawnym System Spółka jawna A. Skowrońska, T. Skowroński, dających prawo do sprawowania wyłącznej kontroli nad tą spółką (koncentracja w rozumieniu art. 13 ust. 2 pkt 2 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów).

United Beverages S.A. jest spółką w grupie kapitałowej, bezpośrednio kontrolowaną przez W.C. Holdings Ltd. z siedzibą w Limassol na Cyprze. Grupa kapitałowa, w której skład wchodzi United Beverages S.A. obejmuje grupę spółek kontrolowanych przez osobę fizyczną, tj. Williama Vernona Careya, która koncentruje swoją działalność na hurtowej sprzedaży napojów alkoholowych i bezalkoholowych. W niewielkim stopniu spółki wchodzące w skład grupy kapitałowej (Detal Partner Sp. z o.o. oraz MAC Sp. z o.o.) prowadzą działalność w zakresie detalicznej sprzedaży napojów alkoholowych oraz bezalkoholowych poprzez sieć wyspecjalizowanych sklepów detalicznych. Ponadto spółka Detal Partner Sp. z o.o. prowadzi sprzedaż detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach z przewagą żywności, napojów alkoholowych i bezalkoholowych oraz wyrobów tytoniowych.

System Spółka jawna A. Skowrońska, T. Skowroński jest właścicielem sieci wyspecjalizowanych sklepów prowadzących sprzedaż detaliczną z przewagą żywności, napojów alkoholowych i bezalkoholowych oraz wyrobów tytoniowych, prowadzącą działalność w Zielonej Górze, Gorzowie Wielkopolskim i kilkudziesięciu mniejszych miejscowościach województw dolnośląskiego, lubuskiego, opolskiego, wielkopolskiego oraz zachodniopomorskiego.

Analiza rynku sporządzana przez Zgłaszającego zdaje się wskazywać, że koncentracja nie spowoduje żadnych negatywnych skutków dla rynku, w tym konkurentów, kontrahentów i konsumentów.

 

 

Rejestr zmian

Data wytworzenia: 2018-09-27 15:42
Zatwierdził: Robert Kamiński
Data udostępnienia: 2019-01-03 15:53
Wprowadził: Tomasz Nastulak

 

Warto przeczytać

Ponad 2 mln zł kary dla PDM i zarzuty dla GetBacku za sprzedaż obligacji
Ponad 2 mln zł kary dla PDM i zarzuty dla GetBacku za sprzedaż obligacji

Jest pierwsza decyzja UOKiK w sprawie sprzedaży obligacji korporacyjnych spółki GetBack - Polski Dom Maklerski ma zapłacić 2 mln zł kary. Urząd wszczął też postępowanie przeciw spółce GetBack. ...>

Czy kupujemy miód dobrej jakości?
Czy kupujemy miód dobrej jakości?

Lipowy, gryczany, manuka – czy kupujemy miód dobrej jakości? Inspekcja Handlowa w II kwartale 2018 r. zbadała 269 partii miodu, miała zastrzeżenia do 48 z nich. ...>

Rusza kampania "Poznaj swojego kontrahenta"
Rusza kampania "Poznaj swojego kontrahenta"

Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej i Federacja Konsumentów pod patronatem UOKiK rozpoczynają akcję „Poznaj swojego kontrahenta”. Chcemy wspólnie przeciwdziałać nieuczciwym praktykom, do których dochodzi podczas pokazów. ...>

Fikcyjne konkursy w internecie - decyzje UOKiK
Fikcyjne konkursy w internecie - decyzje UOKiK

Serwisy HotAwards i HotPrizes były promowane w taki sposób, aby sugerować konsumentom, że biorą udział w konkursie. W rzeczywistości aby „wygrać”, należałoby wysłać SMS-y kosztujące nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. ...>

Nie wszystkie meble bez VAT - kara dla BRW
Nie wszystkie meble bez VAT - kara dla BRW

Reklamy promocji w Black Red White z czerwca 2017 r. wprowadzały w błąd. Plakaty, billboardy i ulotki z hasłem „MEBLE I DODATKI bez VAT” sugerowały, że taniej można kupić wszystkie towary, a nie tylko wybrane.  ...>

Spory o żywność - nowe rozwiązania
Spory o żywność - nowe rozwiązania

Bez wychodzenia z domu i bez ponoszenia kosztów, szybko możesz rozwiązać swój problem dotyczący zakupu jedzenia czy napojów. ...>

Niedozwolony podział rynku przewozów
Niedozwolony podział rynku przewozów

Dwóch przedsiębiorców podzieliło między sobą rynek lokalnych przewozów pasażerskich.  Inicjatorem porozumienia był PKS w Pile. Za naruszenie konkurencji na spółkę nałożono karę ponad  95 tys. zł.   ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENEuropejskie Centrum KonsumenckieUE100-lecie odzyskania niepodległości