Tu jesteś: Strona główna > Konsumenci > Ochrona konsumentów > Ostrzeżenia konsumenckie
European Financial Corp. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie
Kiedy UOKiK może ostrzec konsumentów?
Prezes UOKiK może wydać ostrzeżenie konsumenckie, jeżeli z zebranych w postępowaniu w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów informacji wynika szczególnie uzasadnione podejrzenie stosowania przez konkretnego przedsiębiorcę praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów, która może spowodować znaczne straty lub niekorzystne skutki dla szerokiego kręgu konsumentów. Ostrzeżenie jest podawane do publicznej wiadomości między innymi na stronie internetowej Urzędu www.uokik.gov.pl.
Co zawiera ostrzeżenie konsumenckie?
W ostrzeżeniu konsumenckim Prezes UOKiK informuje o kwestionowanym zachowaniu przedsiębiorcy oraz jego prawdopodobnych skutkach dla szerokiego kręgu konsumentów. Na postanowienie o wydaniu ostrzeżenia konsumenckiego przysługuje przedsiębiorcy zażalenie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
< poprzedni | następny > 24.01.2017
Numer: 3 (RWA-1/17/O)
Data wydania postanowienia: 9 stycznia 2017 r.
Nazwa przedsiębiorcy:
European Financial Corp. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, KRS: 463689, NIP: 5252557466
Treść ostrzeżenia:
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów informuje, że zachodzi szczególnie uzasadnione podejrzenie, że European Financial Corp. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, oferująca pożyczki na terenie całej Polski, stosuje praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów, która może spowodować znaczne straty dla szerokiego kręgu konsumentów.
Prezes UOKiK ustalił, że Spółka zawiera z konsumentami Umowy przedwstępne pożyczki, na mocy których konsumenci są zobowiązani do zapłaty tzw. „opłaty administracyjnej”. Ze skarg konsumentów, w posiadaniu których jest Prezes Urzędu, wynika, że European Financial Corp. Sp. z o.o. po zawarciu z konsumentem Umowy przedwstępnej pożyczki i uiszczeniu przez niego „opłaty administracyjnej” nie zawiera z nim Ostatecznej umowy pożyczki. Mimo niezawarcia Ostatecznej umowy pożyczki Spółka nie zwraca pobranej „opłaty administracyjnej”.
Powyższe wskazuje, że istnieje szczególnie uzasadnione podejrzenie, iż działanie Spółki jest sprzeczne z prawem. Opłaty i inne koszty uiszczone przez konsumenta przed zawarciem umowy pożyczki podlegają niezwłocznie zwrotowi, w przypadku gdy umowa pożyczki nie została zawarta (art. 28a ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o kredycie konsumenckim – t.j. Dz.U. z 2014 r., poz. 1497 ze zm.).
Postępowanie European Financial Corp. Sp. z o.o. zagraża interesom majątkowym szerokiego grona konsumentów. Niezwracanie wniesionej przed zawarciem umowy pożyczki tzw. „opłaty administracyjnej” świadczy o tym, że istnieje szczególnie uzasadnione podejrzenie, iż działanie Spółki jest niezgodne z przepisami powszechnie obowiązującego prawa i naraża konsumentów na poniesienie nieuzasadnionych, wysokich kosztów.
Informacja o zakończeniu postępowania w sprawie stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów: Postępowanie w toku
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
[SCODE]dW9raWtAdW9raWsuZ292LnBs[ECODE]
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- [SCODE]cG9yYWR5QGRsYWtvbnN1bWVudG93LnBs[ECODE]
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie