Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Konsumenci > Ochrona konsumentów > Ostrzeżenia konsumenckie

OneLife Network Limited (2118 Guava Street, Belama Phase I, Belize City, Belize)

Kiedy UOKiK może ostrzec konsumentów?

Prezes UOKiK może wydać ostrzeżenie konsumenckie, jeżeli z zebranych w postępowaniu w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów informacji wynika szczególnie uzasadnione podejrzenie stosowania przez konkretnego przedsiębiorcę praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów, która może spowodować znaczne straty lub niekorzystne skutki dla szerokiego kręgu konsumentów. Ostrzeżenie jest podawane do publicznej wiadomości między innymi na stronie internetowej Urzędu www.uokik.gov.pl.

Co zawiera ostrzeżenie konsumenckie?

W ostrzeżeniu konsumenckim Prezes UOKiK informuje o kwestionowanym zachowaniu przedsiębiorcy oraz jego prawdopodobnych skutkach dla szerokiego kręgu konsumentów. Na postanowienie o wydaniu ostrzeżenia konsumenckiego przysługuje przedsiębiorcy zażalenie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Podstawa prawna: Art. 73a. 1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn.: Dz. U. z 2015 r.,  poz. 184 ze zm.)

< poprzedni | następny > 13.09.2017

Numer: 8 (sygn. DOIK-610-6/17/MJO)

Data wydania postanowienia: 18.08.2017 r.

Nazwa przedsiębiorcy:

OneLife Network Limited  (2118 Guava Street, Belama Phase I, Belize City, Belize)

Zażalenie:

nie (dotychczas)

Informacja o zakończeniu postępowania w sprawie stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów:

postępowanie w toku

Treść ostrzeżenia:  

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów informuje, iż zachodzi szczególnie uzasadnione podejrzenie, że OneLife Network Limited (dalej również „Spółka”) z siedzibą w Belize City (Belize) może prowadzić oraz propagować system promocyjny typu piramida związany z projektami OneLife oraz OneAcademy, a także kryptowalutą OneCoin, w ramach którego konsument dokonuje zakupu tzw. „pakietu edukacyjnego” w zamian za możliwość otrzymania korzyści materialnych, które są uzależnione przede wszystkim od wprowadzenia innych konsumentów do systemu, a nie od sprzedaży zapewnianych przez Spółkę pakietów.

Poprzez strony internetowe prowadzone przez Spółkę (www.onelife.eu oraz www.oneacademy.eu) sprzedawane oraz promowane są pakiety edukacyjne, kupując które konsument uzyskuje żetony, za które można nabyć kryptowalutę OneCoin. Im droższy jest pakiet, tym większą ilość żetonów nabywa uczestnik.

Według uzyskanych w toku postępowania informacji, Spółka oferuje następujące pakiety edukacyjne (wymienione w kolejności od najmniej zaawansowanego/najtańszego do najbardziej zaawansowanego/najdroższego): Rookie Package, Starter Package, Trader Package, Pro-Trader Package, Executive Trader Package, Tycoon Trader Package, Tycoon Plus Trader Package, Premium Trader Package oraz Infinity Trader Package. Pakiety nazywane są łącznie Zaawansowanym System Nauki (używany jest również skrót „ALS” - Advanced Learning System). Aby mieć możliwość uzyskania korzyści majątkowych, konsument musi przeznaczyć na zakup pakietów kwotę od 110 euro do 27500 euro, przy czym konsument ma możliwość nabycia dowolnej liczby pakietów. Zgodnie z informacjami zawartymi na stronie Spółki, koszt aktywacji pakietu wynosi dodatkowe 30 euro.

Konsument kupujący wymienione pakiety ma możliwość podpisania ze Spółką umowy, na podstawie której zostaje się Niezależnym Sprzedawcą Marketingowym. Niezależny Sprzedawca Marketingowy może sprzedawać wskazane pakiety edukacyjne, a także wprowadzać do systemu kolejnych Niezależnych Sprzedawców Marketingowych. W celu promocji prowadzonego i propagowanego systemu, Spółka organizuje spotkania, w trakcie których zachęca do uczestnictwa w systemie. Docierające do Urzędu sygnały wskazują na to, że spotkania informacyjne organizowane są również przez Niezależnych Sprzedawców Marketingowych.

W wyniku kolejnych rekomendacji tworzona jest hierarchiczna struktura. Niezależni Sprzedawcy Marketingowi zajmujący wyższe pozycje w strukturze systemu mają możliwość uzyskania wynagrodzenia w sytuacji zarejestrowania się w systemie zarówno przez osoby przez nich bezpośrednio rekomendowane, jak i dalsze osoby polecone przez osoby, które zarejestrowały się w systemie w związku z ich rekomendacją. Konsumenci nabywają uprawnienie do możliwości uzyskania wynagrodzenia, tj. prowizji z tytułu budowania zespołu oraz premii dopasowania wynagrodzenia z tytułu budowania zespołu jedynie w przypadku rekomendowania przez nich nowych uczestników do systemu – rekomendacja ta jest warunkiem koniecznym możliwości uzyskania tych korzyści. Dotychczas zgromadzone informacje wskazują, że aby zapewnić wypłatę osobom, które wcześniej przyłączyły się do struktury, konieczne jest ciągłe przystępowanie do niej nowych uczestników.

W ocenie Prezesa Urzędu działalność OneLife Network Limited może stanowić tzw. piramidę finansową i naraża konsumentów na straty finansowe.

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Ubrania dla dzieci. Czy są bezpieczne?
Ubrania dla dzieci. Czy są bezpieczne?

Inspekcja Handlowa sprawdziła 330 partii ubrań dla dzieci. Kontrolerzy zakwestionowali ponad 38 proc. odzieży. ...>

UOKiK szuka zmów
UOKiK szuka zmów

Cztery akcje przeszukiwania od początku roku. UOKiK sprawdził dystrybutorów sprzętu fotograficznego, kompresorów, pojazdów i części zamiennych oraz agencje marketingowe.     ...>

Centrum Medyczne św. Franciszka - seniorze, uważaj
Centrum Medyczne św. Franciszka - seniorze, uważaj

Seniorzy skarżą się do UOKiK, że są zapraszani na bezpłatne badania - w rzeczywistości zawierają umowę o usługi medyczne.  ...>

Komitet Społeczny Rady Ministrów o działaniach na rzecz ochrony konsumentów
Komitet Społeczny Rady Ministrów o działaniach na rzecz ochrony konsumentów

Nieuczciwe działania przedsiębiorców, którzy wykorzystują ufność osób starszych, ich naiwność czy nieznajomość prawa konsumenckiego, to zjawisko, które musimy wyeliminować ...>

Ponad 1,65 mln zł kar dla firm pożyczkowych - decyzje UOKiK
Ponad 1,65 mln zł kar dla firm pożyczkowych - decyzje UOKiK

Pierwsza pożyczka do 2000 zł za darmo”, „nawet w 15 minut” – kusiły Net Credit i Incredit, ale żadna z tych obietnic nie była w pełni prawdziwa.   ...>

Polubownie - nowe zasady mają już rok
Polubownie - nowe zasady mają już rok

Polacy chętnie korzystają z możliwości polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich.  ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

Rusza program dla sygnalistów
Rusza program dla sygnalistów

Wiesz o zmowie przedsiębiorców? Możesz anonimowo zawiadomić UOKiK. Ruszył pilotażowy program pozyskiwania informacji od tzw. sygnalistów. ...>

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskieEuropejskie Centrum KonsumenckieUE