Tu jesteś: Strona główna > Produkty > Dla konsumentów > Powiadomienia przedsiębiorców o produktach niebezpiecznych
Samochody marki Nissan: Maxima, Qashqai, Pulsar, Juke, X-Trail
< poprzedni | następny > 15.07.2016
NISSAN SALES CEE Kft. Sp. z o.o. Oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Nissan:
- Maxima (A36) wyprodukowanych w Stanach Zjednoczonych (NNA-S) od 14.04. do 05.08.2015 r.,
- Qashqai (J11) wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii (NMUK) od 24.04.2014 r. do 16.05.2016 r.,
- Pulsar (C13) wyprodukowanych w Hiszpanii (NMISA) od 23.09.2014 r. do 26.05.2016 r.,
- Juke (F15) wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii (NMUK) od 05.06.2014 r. do 25.05.2016 r.,
- X-Trail (T32) wyprodukowanych w Japonii (Shatai) od 10.04.2015 r. do 07.06.2016 r.
w wyniku nieprawidłowej logiki diagnostyki, kod błędu nie pojawia się, a lampka ostrzegawcza nie zapala w sytuacji, gdy tylny czujnik tlenu uszkodzi się w przypadku elektrycznego zwarcia do masy lub do akumulatora. W takim przypadku monitorowanie diagnostyki pokładowej tylnego czujnika tlenu oraz innych czujników nie działa, a użytkownik samochodu nie jest ostrzegany.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 2 522 pojazdy. Lista numerów VIN w załączniku.
Przedsiębiorca zadeklarował, że będzie kontaktować się z właścicielami wszystkich pojazdów objętych akcją, w celu uaktualnienia oprogramowania modułu sterowania silnika (w zakresie logiki diagnostyki tylnego czujnika tlenu). Akcja ta zostanie wykonana przez dealerów Nissana bezpłatnie.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela NISSAN SALES CEE Kft. Sp z o.o. Oddział w Polsce (adres: Al. Jerozolimskie 176, 02-486 Warszawa; tel.: 801 647 726; e-mail: [SCODE]cG9sYW5kQG5pc3Nhbi1zZXJ2aWNlcy5ldQ==[ECODE]).
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2015 r., poz. 322).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.
Tagi: Nissan, czujnik tlenu, lampka ostrzegawcza, diagnostyka,
Pliki do pobrania
- Lista nr VIN samochodów marki Nissan: Maxima, Qashqai, Pulsar, Juke, X-Trail (1,22 MB, pdf, 2016.07.15)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Aby być na bieżąco z aktualnymi informacjami możesz takze pobrać najnowsze wiadomości z kategorii Powiadomienia przedsiębiorców o produktach niebezpiecznych za pomocą kanałów RSS.
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
[SCODE]dW9raWtAdW9raWsuZ292LnBs[ECODE]
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- [SCODE]cG9yYWR5QGRsYWtvbnN1bWVudG93LnBs[ECODE]
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie