Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

Uwaga! To jest strona archiwalna UOKiK. Aktualna strona znajduje się pod adresem: uokik.gov.pl

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Kara za niezgłoszenie zamiaru koncentracji

< poprzedni | następny > 21.02.2013

Kara za niezgłoszenie zamiaru koncentracji

48 tys. zł.  kary muszą zapłacić spółki Remondis Gliwice i Przedsiębiorstwo Składowania i Utylizacji Odpadów za dokonanie koncentracji bez zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

W lipcu 2012 r. do Urzędu wpłynęło zgłoszenie zamiaru koncentracji polegającej na utworzeniu przez Remondis Gliwice oraz Przedsiębiorstwo Składowania i Utylizacji Odpadów wspólnego przedsiębiorcy Śląskie Centrum Recyklingu.  Obie spółki prowadzą działalność na rynku odpadów komunalnych w Gliwicach. Z informacji zawartych w zgłoszeniu wynika, że przedsiębiorcy dokonali koncentracji bez uprzedniego zgłoszenia jej zamiaru do Urzędu w maju 2011 r., co oznacza, że powiadomienie organu antymonopolowego nastąpiło dopiero po upływie roku.

W związku z tym, Prezes UOKiK wszczęła z urzędu postępowanie antymonopolowe ws. nałożenia kary pieniężnej na obie spółki.  Zgodnie z prawem zgłoszeniu Prezesowi Urzędu podlega zamiar koncentracji. Oznacza to, że w przypadku planowania fuzji  przedsiębiorca ma obowiązek zgłoszenia jej do Urzędu przed dokonaniem koncentracji.

Kara pieniężna za dokonanie koncentracji  bez zgody Prezesa Urzędu może wynieść do 10 proc. przychodu w roku poprzedzającym wydanie decyzji. Korzystając z przysługującego prawa Prezes UOKiK nałożyła na spółki kary finansowe w wysokości 37 tys. zł. – na Remondis Gliwice i 11 tys. zł. – na Przedsiębiorstwo Składowania i Utylizacji Odpadów. Decyzja jest ostateczna. Spółki nie skorzystały z prawa złożenia odwołania i nałożone kary uiściły.

Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów nie można wszcząć postępowania - w tym przypadku w sprawie nałożenia kary pieniężnej - jeżeli upłynęło 5 lat od końca roku, w którym dopuszczono się naruszenia przepisów ustawy.

Dodatkowe informacje dla mediów:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 430
Fax 22 826 11 86
E-mail malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl

Tagi: ochrona konkurencji, konkurencja, koncentracje, decyzja, Remondis, kara, zamiar

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki
PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki

Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i  Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej.   ...>

Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK
Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>

Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące
Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące

Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego.   ...>

Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych
Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych.   ...>

Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+
Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+

Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>

Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK
Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK

Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty.   ...>

 

  
  

Do góry