Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
UOKiK wygrywa w sądzie - Wrocławski Park Wodny
< poprzedni | następny > 29.08.2013
– Nie ponosimy odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w szatniach i szafkach – to postanowienie uznał Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów za niedozwolone, potwierdzając decyzję Urzędu. Wrocławski Park Wodny, zastrzegając że nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy oddane na przechowanie, naruszał zbiorowe interesy konsumentów
Wypowiedź Małgorzaty Cieloch, Rzecznika Prasowego UOKiK na temat Wrocławskiego Parku Wodnego
Zobacz więcej materiałów multimedialnych
Wyrok sądu dotyczy decyzji Prezes UOKiK z marca 2012 roku. Urząd zakwestionował postanowienia w regulaminach pływalni. Wrocławski Park Wodny (WPW) zgodnie z prawem powinien zwrócić przedmioty oddane mu na przechowanie w stanie nienaruszonym. Ponadto Urząd uznał, że pływalnia niezgodnie z prawem w swoich regulaminach nie przewidywała możliwości zwrotu opłaty za niewykonaną usługę. Klient może domagać się zwrotu uiszczonej opłaty w każdej sytuacji, kiedy do niewykonania usługi doszło z winy przedsiębiorcy. Niezgodne z przepisami jest także zastrzeganie przez przedsiębiorcę możliwości pobierania opłat za złożenie reklamacji. Prawo do reklamacji przysługuje każdemu konsumentowi, który nabył usługę lub towar niezgodne z umową. Bezprawne jest pobieranie opłaty za rozpatrzenie reklamacji, nawet gdy okazała się nieuzasadniona.
Sąd zgodził się ze stanowiskiem Prezes UOKiK. Wyrok nie jest prawomocny, przedsiębiorcy przysługuje apelacja.
Dodatkowe informacje dla mediów:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 314, 55 60 430
Fax 22 826 11 86
E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl
Tagi: ochrona konsumentów, konsumenci, basen, Wrocławski Park Wodny, przechowalnia, pływalnia
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (114,5 KB, doc, 2016.06.14)
- Wypowiedź Małgorzaty Cieloch, Rzecznika Prasowego UOKiK na temat Wrocławskiego Parku Wodnego (format: MP3, rozmiar: 1,6 MB) (1,58 MB, mp3, 2016.06.14)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie