Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Lublin: Regulamin uczelni niezgodny z prawem

< poprzedni | następny > 02.09.2013

Lublin: Regulamin uczelni niezgodny z prawem

Poprawka egzaminu dyplomowego – 300 zł, komisyjny – 100 zł, wysłanie wezwania do zapłaty – 20 zł. To niektóre z opłat pobieranych niezgodnie z prawem od studentów Wyższej Szkoły Nauk Społecznych (WSNS) w Lublinie. Prezes UOKiK uznała praktyki uczelni za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów i ukarała ją finansowo

Paweł Borecki, Biuro prasowe UOKiK
Wypowiedź Pawła Boreckiego z Biura Prasowego UOKiK na temat WSNS


Zobacz więcej materiałów multimedialnych

Ustalając opłaty m.in. za wyznaczenie terminu egzaminu komisyjnego, oddanie pracy dyplomowej po sesji czy też za wyznaczenie terminu poprawkowego egzaminu dyplomowego, uczelnia naruszyła ustawę o szkolnictwie wyższym, która zabrania pobierania takich opłat.

Szkoła zastrzegła w regulaminie, że nie zwróci wpisowego studentom rezygnującym z nauki. Tymczasem uczelnia nie ma prawa do zatrzymania wpisowego, gdy rezygnacja nastąpiła z winy szkoły lub z przyczyn niezależnych od studenta. Ponadto, bez wcześniejszego ostrzeżenia skreślano z listy studentów, którzy spóźnili się z zapłatą czesnego więcej niż 30 dni. Zgodnie z przepisami, osobie zalegającej z płatnością należy wysłać pisemne wezwanie wyznaczające termin spłaty.

Prezes UOKiK ukarała WSNS łączną kwotą 17 145 zł i nakazała zmianę zakwestionowanych regulaminów.

Pomoc dla konsumentów: rzecznicy konsumentów, Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. Bezpłatna infolinia: 800 007 707.

Dodatkowe informacje dla mediów:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 314, 55 60 430
Fax 22 826 11 86
E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl

Tagi: ochrona konsumentów, konsumenci, szkoła, uczelnia, Wyższa Szkoła Nauk Społecznych, WSNS, Lublin, delegatury

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

6 zasad dla kupujących na wyprzedażach
6 zasad dla kupujących na wyprzedażach

Ubrania przecenione nie podlegają reklamacji? Niższa cena na półce – wyższa na paragonie? W szale letnich wyprzedaży, warto mieć głowę na karku. Konsumentom i sprzedawcom przypominamy o najważniejszych zasadach zakupów w promocji ...>

Zgody na koncentracje - osiem decyzji
Zgody na koncentracje - osiem decyzji

Ubezpieczenia, energetyka, obrót wierzytelnościami, produkcja mleczarska, przetwórstwo rybne – to branże, których dotyczą niedawne decyzje Prezesa UOKiK w sprawach kontroli koncentracji ...>

Getin Noble Bank- decyzja UOKiK
Getin Noble Bank- decyzja UOKiK

Getin Noble Bank odda klientom niezasadnie pobraną opłatę za prowadzenie rachunku wraz z odsetkami – to efekt decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ...>

Konsorcjum w przetargu. Kiedy jest zabronione?
Konsorcjum w przetargu. Kiedy jest zabronione?

Przedsiębiorcy mogą przystępować do przetargów w ramach konsorcjum. Jeżeli jednak mają możliwość samodzielnej realizacji zamówienia, wówczas  współpraca z innymi podmiotami może powodować ograniczanie konkurencji. Sąd Apelacyjny potwierdził argumentację UOKiK  ...>

Przed wakacjami, co warto wiedzieć?
Przed wakacjami, co warto wiedzieć?

Jak reklamować nieudany wyjazd wakacyjny, ile kosztuje rozmowa telefoniczna za granicą, mobilne aplikacje ułatwiające podróż. O tych oraz innych ważnych sprawach przy planowaniu letniego wypoczynku przypomina 40 instytucji biorących udział w siódmej edycji akcji Przed wakacjami, co warto wiedzieć? ...>

Napisałeś pracę magisterską o ochronie konkurencji lub konsumentów? Zgłoś ją na konkurs UOKiK
Napisałeś pracę magisterską o ochronie konkurencji lub konsumentów? Zgłoś ją na konkurs UOKiK

Rusza kolejna edycja konkursu UOKiK na najlepsze prace magisterskie poświęcone ochronie konkurencji i konsumentów. Na zwycięzców czekają m.in. nagrody pieniężne oraz praktyki w centrali lub delegaturze Urzędu  ...>

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskiePytania i odpowiedziEuropejskie Centrum Konsumenckie