Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Lublin: Regulamin uczelni niezgodny z prawem

< poprzedni | następny > 02.09.2013

Lublin: Regulamin uczelni niezgodny z prawem

Poprawka egzaminu dyplomowego – 300 zł, komisyjny – 100 zł, wysłanie wezwania do zapłaty – 20 zł. To niektóre z opłat pobieranych niezgodnie z prawem od studentów Wyższej Szkoły Nauk Społecznych (WSNS) w Lublinie. Prezes UOKiK uznała praktyki uczelni za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów i ukarała ją finansowo

Paweł Borecki, Biuro prasowe UOKiK
Wypowiedź Pawła Boreckiego z Biura Prasowego UOKiK na temat WSNS


Zobacz więcej materiałów multimedialnych

Ustalając opłaty m.in. za wyznaczenie terminu egzaminu komisyjnego, oddanie pracy dyplomowej po sesji czy też za wyznaczenie terminu poprawkowego egzaminu dyplomowego, uczelnia naruszyła ustawę o szkolnictwie wyższym, która zabrania pobierania takich opłat.

Szkoła zastrzegła w regulaminie, że nie zwróci wpisowego studentom rezygnującym z nauki. Tymczasem uczelnia nie ma prawa do zatrzymania wpisowego, gdy rezygnacja nastąpiła z winy szkoły lub z przyczyn niezależnych od studenta. Ponadto, bez wcześniejszego ostrzeżenia skreślano z listy studentów, którzy spóźnili się z zapłatą czesnego więcej niż 30 dni. Zgodnie z przepisami, osobie zalegającej z płatnością należy wysłać pisemne wezwanie wyznaczające termin spłaty.

Prezes UOKiK ukarała WSNS łączną kwotą 17 145 zł i nakazała zmianę zakwestionowanych regulaminów.

Pomoc dla konsumentów: rzecznicy konsumentów, Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. Bezpłatna infolinia: 800 007 707.

Dodatkowe informacje dla mediów:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 314, 55 60 430
Fax 22 826 11 86
E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl

Tagi: ochrona konsumentów, konsumenci, szkoła, uczelnia, Wyższa Szkoła Nauk Społecznych, WSNS, Lublin, delegatury

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Polski Prąd i Gaz (d. Polska Energetyka PRO) - decyzja
Polski Prąd i Gaz (d. Polska Energetyka PRO) - decyzja

Prezes UOKiK wydał decyzję dotyczącą spółki Polski Prąd i Gaz (dawniej Polska Energetyka PRO). Przedstawiciele spółki podszywali się pod dotychczasowego sprzedawcę prądu. ...>

Znamy laureatów konkursu UOKiK na najlepsze prace magisterskie
Znamy laureatów konkursu UOKiK na najlepsze prace magisterskie

Nadużycie pozycji dominującej na rynku reklamy online i wyszukiwarek internetowych - to tematyka najlepszej pracy magisterskiej o ochronie konkurencji ...>

EGF Council - ostrzeżenie konsumenckie
EGF Council - ostrzeżenie konsumenckie

UOKiK ostrzega: Europejska Grupa Finansowa Council, prowadząca pośrednictwo, proponuje konsumentom kredyty, których warunki nie odpowiadają ich potrzebom i możliwościom spłaty ...>

Twoja Telekomunikacja - postępowanie UOKiK
Twoja Telekomunikacja - postępowanie UOKiK

Operator telefoniczny Twoja Telekomunikacja może wprowadzać konsumentów w błąd. Do Urzędu i rzeczników konsumentów trafiło prawie 450  zgłoszeń od klientów.  ...>

European Financial Corp. - ostrzeżenie konsumenckie
European Financial Corp. - ostrzeżenie konsumenckie

Prezes UOKiK ostrzega: firma pożyczkowa European Financial Corp. nie oddaje klientom pobranych opłat administracyjnych, gdy nie dochodzi do zawarcia umowy. ...>

Ustawa o przewadze kontraktowej zacznie obowiązywać za pół roku
Ustawa o przewadze kontraktowej zacznie obowiązywać za pół roku

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi  ...>

Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich - 10 porad dla przedsiębiorców
Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich - 10 porad dla przedsiębiorców

10 stycznia wchodzą w życie przepisy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów. Przedsiębiorca, który odrzuci  ...>

Telefonia Polska Razem - ostrzeżenie konsumenckie
Telefonia Polska Razem - ostrzeżenie konsumenckie

UOKiK ostrzega: jak wynika z wpływających do Urzędu skarg konsumentów, oferująca usługi telekomunikacyjne spółka PGT, działająca pod nazwą Telefonia Polska Razem, wprowadza konsumentów w błąd, informując, że reprezentuje dotychczasowego operatora. ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskieEuropejskie Centrum KonsumenckieUE