Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

Uwaga! To jest strona archiwalna UOKiK. Aktualna strona znajduje się pod adresem: uokik.gov.pl

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Świętokrzyskie: Gmina Fałków - decyzja UOKiK

< poprzedni | następny > 03.09.2013

Świętokrzyskie: Gmina Fałków - decyzja UOKiK

Gmina Fałków nie wyznaczyła okresów rozliczeniowych oraz terminów odczytu wodomierzy - w wyniku czego mieszkańcy nie byli w stanie przewidzieć kiedy i ile pieniędzy będą musieli zapłacić za wodę. To niezgodna z prawem praktyka - uznała Prezes UOKiK i nakazała zmianę oraz nałożyła sankcję finansową

Paweł Borecki, Biuro prasowe UOKiK
Wypowiedź Pawła Boreckiego z Biura Prasowego UOKiK na temat Gminy Fałków

Twoja przeglądarka nie obsługuje formatu HTML5



Zobacz więcej materiałów multimedialnych

Umowy, którą podpisywali z Gminą Fałków odbiorcy wody, przewidywały możliwość ich rozwiązania w przypadku niewykonania lub nienależytego ich wykonania, czyli w sytuacji np. zerwania plomby na wodomierzu czy nie dopuszczenia do niego pracownika wodociągów. Według przepisów jest to karane grzywną, ale nie stanowi podstawy do zerwania kontraktu.

Gmina przyjęła także, ze w przypadku uszkodzenia wodomierza, będzie ustalać ilość pobranej wody na podstawie średniego zużycia w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Jednak przepisy wyraźnie mówią o okresie trzymiesięcznym. Przyjęcie okresu dwukrotnie dłuższego gmina tłumaczyła zmiennym zużyciem wody na wsi, zależnym od pór roku. Podpisywane umowy nie określały też terminu rozpatrywania reklamacji klientów.

Prezes UOKiK uznała, że Gmina Fałków naruszała zbiorowe interesy konsumentów i nałożyła na nią łączną karę 1 642 zł, nakazując zmianę nieprawidłowych postanowień w umowach.

Pomoc dla konsumentów: rzecznicy konsumentów, Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. Bezpłatna infolinia: 800 007 707.

 

Dodatkowe informacje dla mediów:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 314, 55 60 430
Fax 22 826 11 86
E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl

Tagi: ochrona konsumentów, konsumenci, gmina, wodociągi, woda, Gmina Fałków, delegatury

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki
PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki

Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i  Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej.   ...>

Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK
Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>

Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące
Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące

Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego.   ...>

Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych
Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych.   ...>

Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+
Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+

Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>

Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK
Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK

Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty.   ...>

 

  
  

Do góry