Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Nowy portal o edukacji konsumenckiej dla nauczycieli
< poprzedni | następny > 14.10.2013

Materiały edukacyjne, scenariusze lekcji, forum dyskusyjne oraz międzyszkolne projekty z zakresu edukacji konsumenckiej – wszystko dostępne na stronach portalu www.consumerclassroom.eu
Wypowiedź Urszuli Adamczyk, Starszego Specjalisty UOKiK
Zobacz więcej materiałów multimedialnych
Serwis Consumer Classroom to najnowsza inicjatywa Dyrekcji Generalnej ds. Zdrowia i Konsumentów Komisji Europejskiej. Portal adresowany jest do nauczycieli młodzieży w wieku 12-18 lat podejmujących tematy konsumenckie w ramach różnych przedmiotów, np. przedsiębiorczości, matematyki, nauk społecznych lub przyrodniczych. Zawiera gotowe do zastosowania pomoce dydaktyczne, które umożliwiają przekazanie uczniom wiedzy na temat praw konsumenckich oraz praktycznych umiejętności przydatnych w codziennym poruszaniu się po rynku.
Po zarejestrowaniu się na stronie www.consumerclassroom.eu można korzystać z biblioteki zasobów we wszystkich wersjach językowych UE podzielonych tematycznie i według kategorii wiekowych. Edukacja finansowa, media społecznościowe, bezpieczeństwo w Internecie, reklama, prawa konsumenta – to tylko niektóre z dostępnych zagadnień. Ponadto serwis oferuje możliwość tworzenia własnych interaktywnych lekcji i dzielenia się nimi ze swoimi uczniami w ramach wirtualnej klasy. Dzięki forum istnieje możliwość nawiązania kontaktu z nauczycielami z całej Europy oraz współpracy przy międzyszkolnych projektach i konkursach.
Urząd został partnerem projektu Consumer Classroom, doceniając jego znaczenie w procesie edukowania uczniów i nauczycieli z zakresu wiedzy konsumenckiej. Zachęcamy do aktywnego korzystania z portalu i dzielenia się swoimi doświadczeniami z innymi nauczycielami. Z takiej możliwości skorzystało już ok. 8 tysięcy polskich pedagogów, a w całej Europie ponad 80 tysięcy użytkowników serwisu.
UOKiK podejmuje wiele inicjatyw edukacyjno-informacyjnych skierowanych do konsumentów, również tych najmłodszych oraz ich opiekunów. Przykładem takich działań była realizowana przez Urząd kampania Moje konsumenckie ABC oraz towarzysząca jej strona dla młodych konsumentów www.konsumenckieabc.pl. Angażuje się również w inicjatywy służące podnoszeniu świadomości konsumenckiej dzieci i młodzieży takie jak Wielkopolska Olimpiada Wiedzy Konsumenckiej.
Dodatkowe informacje dla mediów:
Urszula Adamczyk
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 273
faks 22 826 11 86
E-mail urszula.adamczyk@uokik.gov.pl
Tagi: ochrona konsumentów, młodzież, dzieci, szkoła, nauka, edukacja, nauczyciel
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (127,5 KB, doc, 2016.06.14)
- Wypowiedź Urszuli Adamczyk, Starszego Specjalisty UOKiK (format: MP3, rozmiar: 1,60 MB) (1,61 MB, mp3, 2016.06.14)
Warto przeczytać
Zbliżają się wakacje. Niektórzy szukają miejsca na urlop, inni... studenckich praktyk. ...>
Przedsiębiorco, informujesz o promocji? Od 1 stycznia br. masz obowiązek podawać najniższą cenę z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. ...>
Wyniki kontroli w 2022 r. wskazują na poprawę jakości benzyny i pogorszenie jakości LPG w porównaniu do ubiegłego roku. Podobnie jak w latach poprzednich wśród kwestionowanych próbek dominuje olej napędowy. ...>
Dodatkowa ochrona za wyższą składkę? Jeśli konsument nie zareagował na taką ofertę, Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie uznawało to za zgodę. ...>
Przedsiębiorco, zobacz kiedy i w jakiej wysokości masz obowiązek pobierać opłatę recyklingową. ...>
Zarządca parkingu ogranicza sposoby składania reklamacji? Twierdzi, że czas odpowiedzi może się wydłużyć? Straszy poniesieniem kosztów windykacyjnych i egzekucyjnych? To działania niezgodne z prawem. ...>
Z inicjatywy Prezesa UOKiK szefowie 10 urzędów antymonopolowych podpisali w Warszawie porozumienie o współpracy regionalnej. ...>
Cały czas zachęcamy do włączania się w akcję. Naszym obecnym partnerom – dziękujemy! ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie