Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Telekomunikacja Polska - Decyzja UOKiK

< poprzedni | następny > 31.01.2014

Telekomunikacja Polska - Decyzja UOKiK

Telekomunikacja Polska wysyłała faktury elektroniczne zamiast tradycyjnych abonentom, którzy nie wyrazili na to zgody. Spółka uniknęła kary finansowej, w zamian zobowiązała się do uzyskania zgód klientów otrzymujących e-faktury. Tym, którzy ich nie wyrażą — TP SA ma przywrócić  dostarczenie rachunków w formie papierowej

Łukasz Wroński, Zastępca Dyrektora Departamentu Polityki Konsumenckiej UOKiK
Wypowiedź Łukasza Wrońskiego, Zastępcy Dyrektora Departamentu Polityki Konsumenckiej UOKiK


Zobacz więcej materiałów multimedialnych

Warunkiem przesyłania klientowi faktur w formie elektronicznej jest uzyskanie na to jego zgody. Konsumentowi, który jej nie wyrazi, przedsiębiorca zobowiązany jest dostarczać faktury w formie papierowej - reguluje to rozporządzenie Ministra Finansów. Tymczasem, Telekomunikacja Polska SA przesyłała elektroniczny obraz faktury na adres e-mail lub indywidualne konto na portalu internetowym nawet tym abonentom, którzy nie zaakceptowali tej formy wysyłki. TP SA dokonała jednostronnej zmiany sposobu dostarczania faktur do części abonentów 1 stycznia 2011 r. Zmiana objęła prawie 90 tys. konsumentów.

Prezes UOKiK uznała, że TP SA pomijając wymóg prawny uzyskania zgody odbiorców na przesłanie faktur elektronicznych zamiast w formie papierowej, naruszyła zbiorowe interesy konsumentów. Operator został zobowiązany do uzyskania brakujących zgód klientów otrzymujących faktury elektroniczne, a tym, którzy ich nie wyrażą – musi dostarczać faktury w formie papierowej. Ma na to 120 dni od uprawomocnienia się decyzji. Prezes UOKiK nałożyła na spółkę również obowiązek poinformowania Urzędu w terminie 140 dni o realizacji nałożonego zobowiązania.

Pomoc dla konsumentów: rzecznicy konsumentów, Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. Centrum Informacji Konsumenckiej Urzędu Komunikacji Elektronicznej: 801 900 853.

Dodatkowe informacje dla mediów:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 314, 55 60 430
Fax 22 826 11 86
E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Rekompensata publiczna w orzecznictwie UOKiK
Rekompensata publiczna w orzecznictwie UOKiK

Zwrot pieniędzy konsumentom? Darmowy dostęp do nowego kanału telewizyjnego? A nawet możliwość odzyskania składki ubezpieczeniowej? To przykłady rekompensaty publicznej  ...>

Kolejne postępowania dotyczące sektora finansowego
Kolejne postępowania dotyczące sektora finansowego

Informowanie klientów o zmianach w umowach w ramach systemu bankowości internetowej oraz zmiany warunków umowy bez podstawy prawnej – to przykłady praktyk, które Prezes UOKiK kwestionuje na rynku usług finansowych ...>

UFK - najnowsza decyzja UOKiK i wyrok sądu
UFK - najnowsza decyzja UOKiK i wyrok sądu

Pracownicy instytucji finansowych muszą przekazywać dane w sposób jasny, jednoznaczny i niewprowadzający w błąd ...>

Inspekcja Handlowa skontrolowała odmierzacze paliw
Inspekcja Handlowa skontrolowała odmierzacze paliw

Większość odmierzaczy paliw skontrolowanych przez Inspekcję Handlową spełnia wymagania – to dobra wiadomość dla posiadaczy pojazdów ...>

UOKiK zakończył kolejne postępowania w sprawie opłat likwidacyjnych
UOKiK zakończył kolejne postępowania w sprawie opłat likwidacyjnych

UOKiK zakończył kolejne postępowania w sprawie opłat likwidacyjnych w polisach na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym ...>

Bezpłatne smsy, prezenty, testy - uważaj - kosztują
Bezpłatne smsy, prezenty, testy - uważaj - kosztują

Odbierz prezent. Testuj za darmo. Wyślij sms  - takie oferty występują na wielu stronach internetowych. Korzystając z nich nieostrożnie, narażamy się na niespodziewane koszty. Jak postępować, gdy mamy do czynienia z takimi serwisami? ...>

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawKonkurs na prace magisterskie i doktorskiePytania i odpowiedzi Przewodnik po usługach finansowych, Warszawa 2012Europejskie Centrum Konsumenckie