Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Zaproszenie na debatę

< poprzedni | następny > 08.05.2014

Zaproszenie na debatę

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zaprasza na debatę „Polubowne rozstrzyganie sporów konsumenckich – stan obecny, kierunki zmian”, która odbędzie się 28 maja 2014 r. (środa) w siedzibie UOKiK

Obecnie trwają prace nad wdrożeniem do polskiego porządku prawnego dyrektywy w sprawie alternatywnych metod rozstrzygania sporów konsumenckich (ADR). Urząd jest odpowiedzialny za przygotowanie założeń do projektu ustawy implementującej nowe regulacje oraz przeprowadzenie konsultacji społecznych w tym zakresie.

Spotkanie odbędzie się 28 maja 2014 r. (środa) w godzinach 10.00–13.00 w centrum konferencyjnym Urzędu przy placu Powstańców Warszawy 1. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Wydarzenie będzie transmitowane on-line

Debata będzie okazją do oceny obecnie funkcjonującego systemu polubownego rozstrzygania sporów z perspektywy przedsiębiorców i konsumentów. Podczas spotkania zaprezentowane zostaną również propozycje Urzędu dotyczące przyszłego modelu ADR. Punktem wyjścia do dyskusji będzie przygotowany przez UOKiK raport „Polubowne rozstrzyganie sporów konsumenckich w Polsce”.

W spotkaniu wezmą udział eksperci z instytucji zajmujących się arbitrażem oraz mediacją, przedstawiciele przedsiębiorców, organizacji konsumenckich oraz akademicy.

Zapraszamy konsumentów i ich rzeczników, przedsiębiorców, prawników, przedstawicieli instytucji państwowych oraz ekspertów zainteresowanych tematyką ADR.

Spotkanie odbędzie się 28 maja 2014 r. (środa) w godzinach 10.00–13.00 w centrum konferencyjnym Urzędu przy placu Powstańców Warszawy 1 (program konferencji). Wydarzenie będzie transmitowane on-line na stronie www.uokik.gov.pl/online/, a relacja z niego zostanie zamieszczona na stronie www.uokik.gov.pl/multimedia.php.

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. 

 

Od 10:00 do 13:00 w centrum konferencyjnym UOKiK (sala B1 i B2) odbędzie się dyżur ekspertów udzielających porad w zakresie polubownych metod rozstrzygania sporów konsumenckich.

W spotkaniu wezmą udział przedstawiciele instytucji świadczących usługi mediacji i polubownego sądownictwa.

Zapraszamy konsumentów i przedsiębiorców. Wszystkich zainteresowanych prosimy o przyniesienie dokumentów pomocnych w ustaleniu szczegółów sprawy (korespondencja, pisma reklamacyjne, opinia rzeczoznawcy).

 

Dodatkowe informacje:
Urszula Adamczyk
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 273
e-mail: urszula.adamczyk@uokik.gov.pl

Tagi: zaproszenie, wydarzenia, debata, spory konsumenckie, konsumenci, ochrona konsumentów

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Zdrowa żywność - kontrola Inspekcji Handlowej
Zdrowa żywność - kontrola Inspekcji Handlowej

Eko bazar, sklep ze zdrową żywnością, bio stoisko – nie zawsze w tych miejscach znajdziemy wyłącznie produkty ekologiczne ...>

T-Mobile Polska - działania UOKiK
T-Mobile Polska - działania UOKiK

Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko T-Mobile Polska w związku ze świadczeniem serwisu „Granie na Czekanie”/„Szafa Gra” oraz usługi dodatkowej „Prenumerata” ...>

UPC - decyzja UOKiK
UPC - decyzja UOKiK

UPC bezprawnie informowało konsumentów o podwyższeniu abonamentu za Internet. Spółka musi oddać konsumentom nienależnie pobrane opłaty – to efekt decyzji Prezesa UOKiK ...>

Nord Stream 2 - wycofanie
Nord Stream 2 - wycofanie

Spółka odpowiedzialna za budowę i eksploatację gazociągu Nord Stream 2 – nie będzie mogła powstać. Uczestnicy transakcji wycofali wniosek po zastrzeżeniach Prezesa UOKiK ...>

Kontrola koncentracji - podsumowanie I połowy 2016
Kontrola koncentracji - podsumowanie I połowy 2016

96 zgód na transakcje pomiędzy przedsiębiorcami wydał UOKiK w pierwszej połowie 2016 r. Decyzje najczęściej dotyczyły rynku motoryzacyjnego i energetycznego ...>

Getin Noble Bank - rozpatrywanie reklamacji
Getin Noble Bank - rozpatrywanie reklamacji

Getin Noble Bank odda 100 zł klientom, którym nie rozpatrzył reklamacji w terminie – to wynik decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Prezes Urzędu przyjął zobowiązanie przedsiębiorcy zawierające rekompensatę publiczną, aby usunąć skutki niekorzystnej praktyki ...>

Jak nie łamać prawa: rynek wodno-kanalizacyjny
Jak nie łamać prawa: rynek wodno-kanalizacyjny

Kiedy cena za wodę niskiej jakości powinna być obniżona? Czy mieszkańcy powinni płacić za przyłączenie do sieci wod-kan? Kiedy możliwe jest odcięcie dostaw i rozwiązanie umowy? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań przynosi poradnik przygotowany przez UOKiK ...>

6 zasad dla kupujących na wyprzedażach
6 zasad dla kupujących na wyprzedażach

Ubrania przecenione nie podlegają reklamacji? Niższa cena na półce – wyższa na paragonie? W szale letnich wyprzedaży, warto mieć głowę na karku. Konsumentom i sprzedawcom przypominamy o najważniejszych zasadach zakupów w promocji ...>

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskiePytania i odpowiedziEuropejskie Centrum Konsumenckie