Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Edukacja konsumencka w wakacje

< poprzedni | następny > 08.08.2014

Edukacja konsumencka w wakacje

Kto to jest świadomy konsument? To bohater gry, która polega na kupowaniu. Czy uda się zdobyć wszystko, czego potrzebuje? Czy wystarczy pieniędzy, by wykonać zadanie i wygrać? Więcej na specjalnej stronie UOKiK  www.konsumenckieabc.pl

Mały czy duży - konsument ma zawsze prawo do pełnej informacji o oferowanych towarach i usługach. Właśnie z myślą o najmłodszych konsumentach działa strona www.konsumenckieabc.pl, dzięki której można wcielić się w kupującego i wydawać wirtualne pieniądze na wirtualne zakupy.  Do wyboru gracz ma jedną z trzech przygód – organizację urodzin, kompletowanie rzeczy na wyjazd, albo zakładanie terrarium dla żółwia. Niezbędne wyposażenie dostanie w e-sklepie lub w tradycyjnej placówce. To tylko niektóre przygody, jakie czekają na najmłodszych w grze „Świat Zakupów”.

Oprócz tego najmłodsi na stronie znajdą inne gry, wymagające zręczności i spostrzegawczości. Można w nich na przykład pływać statkiem transportowym, skakać po półkach sklepowych z produktami, układać puzzle i ćwiczyć zapamiętywanie par obrazków. Dla zupełnie małych dzieci,  na stronie przygotowane są kolorowanki i historie obrazkowe o kupowaniu różnych rzeczy. Nawet rodzice, opiekunowie i nauczyciele, znajdą coś dla siebie: testy, poradniki i filmy.

Co ma zrobić młody konsument w razie problemów ze sprzedawcą? Zawsze o problemach trzeba poinformować dorosłych. Wspólnie zastanowicie się, co zrobić. Rodzice lub opiekunowie mogą zadzwonić pod bezpłatny numer infolinii 800 007 707 – tam dowiedzą się jak wybrnąć z zakupowych  kłopotów.

Dodatkowe informacje dla mediów:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK 
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 314
Fax 22 826 11 86
E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl

Tagi: wakacje, dzieci, konsumenckie ABC, edukacja konsumencka, consumer classroom,

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

"Pakiet bezpieczeństwa" w banku Millennium - złóż reklamację. Decyzja UOKiK
"Pakiet bezpieczeństwa" w banku Millennium - złóż reklamację. Decyzja UOKiK

Bank Millennium automatycznie dodawał do kart płatniczych płatną usługę „Pakiet bezpieczeństwa”.   ...>

Karty za 0 zł?
Karty za 0 zł?

UOKiK sprawdził, czy karty za 0 zł rzeczywiście nic nie kosztują. Karty były darmowe dopiero, gdy operacja została zaksięgowana przez bank, mimo że konsument dokonał płatności w wymaganej ilości lub wartości.    ...>

Zaproszenie na IV warsztaty z cyklu Ekonomia prawa konkurencji
Zaproszenie na IV warsztaty z cyklu Ekonomia prawa konkurencji

28 lutego 2018 r. w siedzibie UOKiK odbędą się warsztaty „Koncentracje wertykalne”. Na spotkanie zapraszają UOKiK, Compass Lexecon i Stowarzyszenie Prawa Konkurencji ...>

Reklamy Magmisiów mogły wprowadzać w błąd
Reklamy Magmisiów mogły wprowadzać w błąd

Reklamy suplementu diety Magmisie sugerowały, że powszechnym powodem kłopotów dzieci z koncentracją jest brak magnezu i że zaradzi mu podanie żelków.   ...>

Polubownie - nowe zasady mają już rok
Polubownie - nowe zasady mają już rok

Polacy chętnie korzystają z możliwości polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich.  ...>

"Inwestycje" alternatywne i piramidy finansowe. Uważaj - oszustwo
"Inwestycje" alternatywne i piramidy finansowe. Uważaj - oszustwo

Prezes UOKiK ostrzega: uważaj na oszustwa i „inwestycje” alternatywne, które mogą wykorzystywać model piramid finansowych.  ...>

Jak uniknąć kary finansowej - dowiesz się z dokumentu UOKiK
Jak uniknąć kary finansowej - dowiesz się z dokumentu UOKiK

Przedsiębiorco, bierzesz udział w zmowie cenowej? Podzieliłeś rynek ze swoim konkurentami? Grozi ci kara finansowa do 2 milionów złotych lub 10 proc. obrotu firmy ...>

Ograniczenie prawa wglądu - wskazówki
Ograniczenie prawa wglądu - wskazówki

Doprecyzowanie sytuacji, w których przedsiębiorca może złożyć wniosek o ograniczenie prawa wglądu w postępowaniach prowadzonych przez Prezesa UOKiK.  ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskieEuropejskie Centrum KonsumenckieUE