Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Edukacja konsumencka w wakacje

< poprzedni | następny > 08.08.2014

Edukacja konsumencka w wakacje

Kto to jest świadomy konsument? To bohater gry, która polega na kupowaniu. Czy uda się zdobyć wszystko, czego potrzebuje? Czy wystarczy pieniędzy, by wykonać zadanie i wygrać? Więcej na specjalnej stronie UOKiK  www.konsumenckieabc.pl

Mały czy duży - konsument ma zawsze prawo do pełnej informacji o oferowanych towarach i usługach. Właśnie z myślą o najmłodszych konsumentach działa strona www.konsumenckieabc.pl, dzięki której można wcielić się w kupującego i wydawać wirtualne pieniądze na wirtualne zakupy.  Do wyboru gracz ma jedną z trzech przygód – organizację urodzin, kompletowanie rzeczy na wyjazd, albo zakładanie terrarium dla żółwia. Niezbędne wyposażenie dostanie w e-sklepie lub w tradycyjnej placówce. To tylko niektóre przygody, jakie czekają na najmłodszych w grze „Świat Zakupów”.

Oprócz tego najmłodsi na stronie znajdą inne gry, wymagające zręczności i spostrzegawczości. Można w nich na przykład pływać statkiem transportowym, skakać po półkach sklepowych z produktami, układać puzzle i ćwiczyć zapamiętywanie par obrazków. Dla zupełnie małych dzieci,  na stronie przygotowane są kolorowanki i historie obrazkowe o kupowaniu różnych rzeczy. Nawet rodzice, opiekunowie i nauczyciele, znajdą coś dla siebie: testy, poradniki i filmy.

Co ma zrobić młody konsument w razie problemów ze sprzedawcą? Zawsze o problemach trzeba poinformować dorosłych. Wspólnie zastanowicie się, co zrobić. Rodzice lub opiekunowie mogą zadzwonić pod bezpłatny numer infolinii 800 007 707 – tam dowiedzą się jak wybrnąć z zakupowych  kłopotów.

Dodatkowe informacje dla mediów:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK 
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 314
Fax 22 826 11 86
E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl

Tagi: wakacje, dzieci, konsumenckie ABC, edukacja konsumencka, consumer classroom,

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

6 zasad dla kupujących na wyprzedażach
6 zasad dla kupujących na wyprzedażach

Ubrania przecenione nie podlegają reklamacji? Niższa cena na półce – wyższa na paragonie? W szale letnich wyprzedaży, warto mieć głowę na karku. Konsumentom i sprzedawcom przypominamy o najważniejszych zasadach zakupów w promocji ...>

Zgody na koncentracje - osiem decyzji
Zgody na koncentracje - osiem decyzji

Ubezpieczenia, energetyka, obrót wierzytelnościami, produkcja mleczarska, przetwórstwo rybne – to branże, których dotyczą niedawne decyzje Prezesa UOKiK w sprawach kontroli koncentracji ...>

Getin Noble Bank- decyzja UOKiK
Getin Noble Bank- decyzja UOKiK

Getin Noble Bank odda klientom niezasadnie pobraną opłatę za prowadzenie rachunku wraz z odsetkami – to efekt decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ...>

Konsorcjum w przetargu. Kiedy jest zabronione?
Konsorcjum w przetargu. Kiedy jest zabronione?

Przedsiębiorcy mogą przystępować do przetargów w ramach konsorcjum. Jeżeli jednak mają możliwość samodzielnej realizacji zamówienia, wówczas  współpraca z innymi podmiotami może powodować ograniczanie konkurencji. Sąd Apelacyjny potwierdził argumentację UOKiK  ...>

Przed wakacjami, co warto wiedzieć?
Przed wakacjami, co warto wiedzieć?

Jak reklamować nieudany wyjazd wakacyjny, ile kosztuje rozmowa telefoniczna za granicą, mobilne aplikacje ułatwiające podróż. O tych oraz innych ważnych sprawach przy planowaniu letniego wypoczynku przypomina 40 instytucji biorących udział w siódmej edycji akcji Przed wakacjami, co warto wiedzieć? ...>

Napisałeś pracę magisterską o ochronie konkurencji lub konsumentów? Zgłoś ją na konkurs UOKiK
Napisałeś pracę magisterską o ochronie konkurencji lub konsumentów? Zgłoś ją na konkurs UOKiK

Rusza kolejna edycja konkursu UOKiK na najlepsze prace magisterskie poświęcone ochronie konkurencji i konsumentów. Na zwycięzców czekają m.in. nagrody pieniężne oraz praktyki w centrali lub delegaturze Urzędu  ...>

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskiePytania i odpowiedziEuropejskie Centrum Konsumenckie