Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Vision Express - Decyzja UOKiK

< poprzedni | następny > 25.08.2014

Vision Express - Decyzja UOKiK

- A teraz kupując okulary, dostajesz gratis jeszcze dwie pary – w rzeczywistości klient mógł liczyć jedynie na zniżkę na zakup kolejnej pary okularów. Urząd uznał, że reklamy promocji „3 w 1” Vision Express wprowadzały klientów w błąd

Agnieszka Majchrzak, Biuro prasowe UOKiK
Wypowiedź Agnieszki Majchrzak z Biura Prasowego UOKiK


Zobacz więcej materiałów multimedialnych

Postępowanie przeciwko Vision Express zostało wszczęte w październiku 2013 roku. Wątpliwości UOKiK wzbudziły reklamy telewizyjne oferty „3 w 1”. Kampania trwała od lica do listopada 2013 roku. Spółka zachęcała do kupna okularów hasłem: „(…) A teraz kupując okulary, dostajesz gratis jeszcze dwie pary”. Zdaniem Urzędu, przeciętny konsument po obejrzeniu reklamy mógł pomyśleć, że kupując jedną parę okularów korekcyjnych, dwie kolejne otrzyma gratis.

W rzeczywistości, klient otrzymywał jedynie zniżkę na kolejne okulary, a jej wysokość uzależniona była od wartości zakupionej pary okularów . W związku z tym Urząd stwierdził, że reklama Vision Express wprowadzała konsumentów w błąd. Nałożona kara to 194 888 zł. Decyzja nie jest ostateczna, przedsiębiorca odwołał się do sądu.

Każdy konsument ma prawo do rzetelnej, pełnej i jasnej informacji o reklamowanej ofercie bez konieczności weryfikacji jej warunków w siedzibie przedsiębiorcy, na stronie internetowej czy w regulaminie.

Pomoc dla konsumentów: 800 007 707, rzecznicy konsumentów, Inspekcja Handlowa, Federacja Konsumentów, porady@dlakonsumentow.pl

Dodatkowe informacje dla mediów:

Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 314
Fax 22 826 11 86
E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl

Tagi: decyzja, vision express, wprowadzanie konsumentów w błąd, nieuczciwa reklama,

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

6 zasad dla kupujących na wyprzedażach
6 zasad dla kupujących na wyprzedażach

Ubrania przecenione nie podlegają reklamacji? Niższa cena na półce – wyższa na paragonie? W szale letnich wyprzedaży, warto mieć głowę na karku. Konsumentom i sprzedawcom przypominamy o najważniejszych zasadach zakupów w promocji ...>

Zgody na koncentracje - osiem decyzji
Zgody na koncentracje - osiem decyzji

Ubezpieczenia, energetyka, obrót wierzytelnościami, produkcja mleczarska, przetwórstwo rybne – to branże, których dotyczą niedawne decyzje Prezesa UOKiK w sprawach kontroli koncentracji ...>

Getin Noble Bank- decyzja UOKiK
Getin Noble Bank- decyzja UOKiK

Getin Noble Bank odda klientom niezasadnie pobraną opłatę za prowadzenie rachunku wraz z odsetkami – to efekt decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ...>

Konsorcjum w przetargu. Kiedy jest zabronione?
Konsorcjum w przetargu. Kiedy jest zabronione?

Przedsiębiorcy mogą przystępować do przetargów w ramach konsorcjum. Jeżeli jednak mają możliwość samodzielnej realizacji zamówienia, wówczas  współpraca z innymi podmiotami może powodować ograniczanie konkurencji. Sąd Apelacyjny potwierdził argumentację UOKiK  ...>

Przed wakacjami, co warto wiedzieć?
Przed wakacjami, co warto wiedzieć?

Jak reklamować nieudany wyjazd wakacyjny, ile kosztuje rozmowa telefoniczna za granicą, mobilne aplikacje ułatwiające podróż. O tych oraz innych ważnych sprawach przy planowaniu letniego wypoczynku przypomina 40 instytucji biorących udział w siódmej edycji akcji Przed wakacjami, co warto wiedzieć? ...>

Napisałeś pracę magisterską o ochronie konkurencji lub konsumentów? Zgłoś ją na konkurs UOKiK
Napisałeś pracę magisterską o ochronie konkurencji lub konsumentów? Zgłoś ją na konkurs UOKiK

Rusza kolejna edycja konkursu UOKiK na najlepsze prace magisterskie poświęcone ochronie konkurencji i konsumentów. Na zwycięzców czekają m.in. nagrody pieniężne oraz praktyki w centrali lub delegaturze Urzędu  ...>

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskiePytania i odpowiedziEuropejskie Centrum Konsumenckie