Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Vision Express - Decyzja UOKiK

< poprzedni | następny > 25.08.2014

Vision Express - Decyzja UOKiK

- A teraz kupując okulary, dostajesz gratis jeszcze dwie pary – w rzeczywistości klient mógł liczyć jedynie na zniżkę na zakup kolejnej pary okularów. Urząd uznał, że reklamy promocji „3 w 1” Vision Express wprowadzały klientów w błąd

Agnieszka Majchrzak, Biuro prasowe UOKiK
Wypowiedź Agnieszki Majchrzak z Biura Prasowego UOKiK


Zobacz więcej materiałów multimedialnych

Postępowanie przeciwko Vision Express zostało wszczęte w październiku 2013 roku. Wątpliwości UOKiK wzbudziły reklamy telewizyjne oferty „3 w 1”. Kampania trwała od lica do listopada 2013 roku. Spółka zachęcała do kupna okularów hasłem: „(…) A teraz kupując okulary, dostajesz gratis jeszcze dwie pary”. Zdaniem Urzędu, przeciętny konsument po obejrzeniu reklamy mógł pomyśleć, że kupując jedną parę okularów korekcyjnych, dwie kolejne otrzyma gratis.

W rzeczywistości, klient otrzymywał jedynie zniżkę na kolejne okulary, a jej wysokość uzależniona była od wartości zakupionej pary okularów . W związku z tym Urząd stwierdził, że reklama Vision Express wprowadzała konsumentów w błąd. Nałożona kara to 194 888 zł. Decyzja nie jest ostateczna, przedsiębiorca odwołał się do sądu.

Każdy konsument ma prawo do rzetelnej, pełnej i jasnej informacji o reklamowanej ofercie bez konieczności weryfikacji jej warunków w siedzibie przedsiębiorcy, na stronie internetowej czy w regulaminie.

Pomoc dla konsumentów: 800 007 707, rzecznicy konsumentów, Inspekcja Handlowa, Federacja Konsumentów, porady@dlakonsumentow.pl

Dodatkowe informacje dla mediów:

Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 314
Fax 22 826 11 86
E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl

Tagi: decyzja, vision express, wprowadzanie konsumentów w błąd, nieuczciwa reklama,

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Polski Prąd i Gaz (d. Polska Energetyka PRO) - decyzja
Polski Prąd i Gaz (d. Polska Energetyka PRO) - decyzja

Prezes UOKiK wydał decyzję dotyczącą spółki Polski Prąd i Gaz (dawniej Polska Energetyka PRO). Przedstawiciele spółki podszywali się pod dotychczasowego sprzedawcę prądu. ...>

Znamy laureatów konkursu UOKiK na najlepsze prace magisterskie
Znamy laureatów konkursu UOKiK na najlepsze prace magisterskie

Nadużycie pozycji dominującej na rynku reklamy online i wyszukiwarek internetowych - to tematyka najlepszej pracy magisterskiej o ochronie konkurencji ...>

EGF Council - ostrzeżenie konsumenckie
EGF Council - ostrzeżenie konsumenckie

UOKiK ostrzega: Europejska Grupa Finansowa Council, prowadząca pośrednictwo, proponuje konsumentom kredyty, których warunki nie odpowiadają ich potrzebom i możliwościom spłaty ...>

Twoja Telekomunikacja - postępowanie UOKiK
Twoja Telekomunikacja - postępowanie UOKiK

Operator telefoniczny Twoja Telekomunikacja może wprowadzać konsumentów w błąd. Do Urzędu i rzeczników konsumentów trafiło prawie 450  zgłoszeń od klientów.  ...>

European Financial Corp. - ostrzeżenie konsumenckie
European Financial Corp. - ostrzeżenie konsumenckie

Prezes UOKiK ostrzega: firma pożyczkowa European Financial Corp. nie oddaje klientom pobranych opłat administracyjnych, gdy nie dochodzi do zawarcia umowy. ...>

Ustawa o przewadze kontraktowej zacznie obowiązywać za pół roku
Ustawa o przewadze kontraktowej zacznie obowiązywać za pół roku

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi  ...>

Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich - 10 porad dla przedsiębiorców
Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich - 10 porad dla przedsiębiorców

10 stycznia wchodzą w życie przepisy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów. Przedsiębiorca, który odrzuci  ...>

Telefonia Polska Razem - ostrzeżenie konsumenckie
Telefonia Polska Razem - ostrzeżenie konsumenckie

UOKiK ostrzega: jak wynika z wpływających do Urzędu skarg konsumentów, oferująca usługi telekomunikacyjne spółka PGT, działająca pod nazwą Telefonia Polska Razem, wprowadza konsumentów w błąd, informując, że reprezentuje dotychczasowego operatora. ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskieEuropejskie Centrum KonsumenckieUE