Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

Uwaga! To jest strona archiwalna UOKiK. Aktualna strona znajduje się pod adresem: uokik.gov.pl

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Electro.pl wprowadzało w błąd

< poprzedni | następny > 21.11.2014

Electro.pl wprowadzało w błąd

Darmowa dostawa jeszcze tylko przez 72h – to przykład hasła zachęcającego do zakupów w sklepie electro.pl. W rzeczywistości, darmowa dostawa obowiązywała przez miesiąc. Prezes UOKiK uznał, że spółka Terg - właściciel witryny electro.pl – wprowadziła w błąd

Postępowanie przeciwko właścicielowi sklepu internetowego electro.pl, spółce Terg, zostało wszczęte w lipcu. Urząd zakwestionował reklamę informującą o darmowej dostawie zamówionego towaru. Promocja miała obowiązywać jedynie przez ograniczony, krótki czas, np: 48 godzin. W związku z tym, konsument mógł odnieść wrażenie, że taka korzystna oferta może się nie powtórzyć i mógł natychmiast podjąć decyzję o zakupie produktów. Tymczasem, nie była to wyjątkowa okazja dla klienta, dlatego, że po zakończeniu jednej promocji natychmiast rozpoczynała się kolejna, w sumie darmowa dostawa obowiązywała przez ponad miesiąc. Zdaniem UOKiK, electro.pl powinno rzetelnie informować klientów o rzeczywistym czasie trwania promocji, wówczas mieliby więcej czasu na podjęcie decyzji o zakupie.

Spółka zaniechała stosowania kwestionowanego hasła w grudniu 2013 roku. Jednak ze względu na naruszenie podstawowego prawa konsumentów – do rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji – została na nią nałożona kara 349 088 zł. Decyzja nie jest ostateczna, spółka odwołała się do sądu.

Konsumenci, którzy zostali wprowadzeni w błąd powinni szukać pomocy, dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 007 707, pisząc na adres porady@dlakonsumentow.pl lub kontaktując się z jednym z miejskich/powiatowych rzeczników konsumentów.


Dodatkowe informacje dla mediów:

Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel: 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 314
E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl

Tagi: electro.pl, e-commerce, wprowadzanie konsumentów w błąd, czarna lista praktyk rynkowych, nieuczciwe praktyki, ochrona konsumentów, konsumenci, zakupy,

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki
PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki

Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i  Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej.   ...>

Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK
Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>

Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące
Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące

Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego.   ...>

Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych
Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych.   ...>

Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+
Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+

Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>

Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK
Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK

Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty.   ...>

 

  
  

Do góry