Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Takie prawo, że można

< poprzedni | następny > 06.01.2015

Takie prawo, że można

Pod takim hasłem rusza kampania UOKiK informująca o nowych prawach konsumenta. Spoty prezentujące najważniejsze uprawnienia kupujących będzie można zobaczyć w 12 stacjach telewizyjnych, 20 stacjach radiowych, na 4 portalach internetowych, ekranach LCD w punktach prasowych, bankomatach oraz w komunikacji miejskiej w całym kraju

25 grudnia 2014 roku weszła w życie ustawa o prawach konsumenta. Nałożyła ona liczne obowiązki na przedsiębiorców a także uprawnienia dla kupujących. Dzięki nowemu prawu konsumenci będą bardziej chronieni, zwłaszcza podczas zakupów niestandardowych dokonywanych na przykład w internecie lub też podczas prezentacji.

O tych regulacjach informuje UOKiK w swojej najnowszej kampanii. W jej ramach przygotowane zostały plakaty prezentujące zasady reklamacji. Dzięki wsparciu Poczty Polskiej materiały te rozwieszone są w jej placówkach. Dodatkowo konsumenci mogą pobrać broszury, ulotki, schematy reklamacyjne oraz wzory formularzy ze strony internetowej www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl

UOKiK przygotował także spoty przybliżające dwa kluczowe uprawnienia konsumentów – prawo do reklamacji oraz prawo do odstąpienia od umowy w przypadku zakupów internetowych.

 

Prawo do reklamacji



Prawo do odstąpienia od umowy w przypadku zakupów internetowych


 

Reklamy będzie można usłyszeć w radiu, zobaczyć w telewizji, Internecie, środkach komunikacji miejskiej, bankomatach oraz punktach prasowych. Jest to możliwe dzięki uprzejmości partnerów, którzy zgodzili się na emisję spotów na zasadach niekomercyjnych. Są to:

  • Telewizja: TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVP Regionalna, TVP Kultura, TVP Polonia, Discovery Networks CEEMEA, TVN, TVN7, TVN Style, TVN Turbo, TVN Meteo.
  • Radio: programy Polskiego Radia – Dwójka, Trójka, Czwórka oraz Polskie Radio 24, Rock Radio, TOK FM, Złote Przeboje, regionalne rozgłośnie Polskiego Radia: Białystok, Gdańsk, Kielce, Koszalin, Lublin, Olsztyn; Akademickie rozgłośnie regionalne: Radio Kampus w Warszawie, Radio Afera w Poznaniu, Radio Centrum w Lublinie, Radio Centrum w Rzeszowie, Radio Akadera w Białymstoku, Radio Luz we Wrocławiu i Radio Index w Zielonej Górze
  • Portale internetowe: eGospodarka.pl, Onet.pl, Wirtualna Polska, Wprost.pl
  • Ekrany LCD: ADT Vision - Reklama, AMS SA, CITY LIFE, Empik Sp. z o.o., Euronet Polska, HDS Polska Sp. z o.o., Media Mobil, MODART Outdoor Sp. z o.o., NOVAMEDIA innovision Sp. z o.o., PHU Elektromedia, Polskie Koleje Państwowe S.A., Systemy Autokarowe Audio-Video Projekt BusWiFi, RCJ, Tesco Polska Sp. z o.o., Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Dodatkowe informacje na temat kampanii:

Agnieszka Jaczyńska, Naczelnik Wydziału Promocji i Edukacji
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 55 60 201
E-mail: agnieszka.jaczynska@uokik.gov.pl

Dodatkowe informacje dla mediów:

Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 314
E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl

Tagi: prawa konsumenta, ochrona konsumentów, konsumenci, prawo, ustawa, spoty, spot, reklama, kampania informacyjna, zakupy, usługi, broszury, ulotki, formularze,

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Telekomunikacja Cyfrowa - ostrzeżenie konsumenckie
Telekomunikacja Cyfrowa - ostrzeżenie konsumenckie

UOKiK ostrzega: Telekomunikacja Cyfrowa wprowadza konsumentów w błąd. Przedstawiciele spółki twierdzą, że reprezentują dotychczasowego operatora. ...>

Jakość paliw w 2016 roku
Jakość paliw w 2016 roku

W ubiegłym roku Inspekcja Handlowa zakwestionowała 2,36 proc. skontrolowanych próbek paliw płynnych. ...>

Rusza program dla sygnalistów
Rusza program dla sygnalistów

Wiesz o zmowie przedsiębiorców? Możesz anonimowo zawiadomić UOKiK. Ruszył pilotażowy program pozyskiwania informacji od tzw. sygnalistów. ...>

Ograniczenie prawa wglądu - wskazówki
Ograniczenie prawa wglądu - wskazówki

Doprecyzowanie sytuacji, w których przedsiębiorca może złożyć wniosek o ograniczenie prawa wglądu w postępowaniach prowadzonych przez Prezesa UOKiK.  ...>

Polski Prąd i Gaz (d. Polska Energetyka PRO) - decyzja
Polski Prąd i Gaz (d. Polska Energetyka PRO) - decyzja

Prezes UOKiK wydał decyzję dotyczącą spółki Polski Prąd i Gaz (dawniej Polska Energetyka PRO). Przedstawiciele spółki podszywali się pod dotychczasowego sprzedawcę prądu. ...>

Ustawa o przewadze kontraktowej zacznie obowiązywać za pół roku
Ustawa o przewadze kontraktowej zacznie obowiązywać za pół roku

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi  ...>

Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich - 10 porad dla przedsiębiorców
Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich - 10 porad dla przedsiębiorców

10 stycznia wchodzą w życie przepisy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów. Przedsiębiorca, który odrzuci  ...>

Ostrzeżenie w sprawie opłat za rozpatrzenie wniosku o udzielenie pożyczki
Ostrzeżenie w sprawie opłat za rozpatrzenie wniosku o udzielenie pożyczki

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF) oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) przed świętami wspólnie zwracają uwagę na ryzyko związane z korzystaniem z usług firm pożyczkowych pobierających opłaty za rozpatrzenie wniosku o pożyczkę przed decyzją o jej ewentualnym przyznaniu ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskieEuropejskie Centrum KonsumenckieUE