Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Trwa kampania konsumencka

< poprzedni | następny > 19.01.2015

Trwa kampania konsumencka

Już blisko sześćdziesiąt podmiotów udzieliło na niekomercyjnych zasadach wsparcia ogólnopolskiej akcji UOKiK informującej o nowych prawach konsumenta. Większe przywileje w zgłaszaniu  reklamacji  oraz 14 dni na odstąpienie od umowy zawartej przez internet, to tylko wybrane uprawnienia, które już weszły w życie

Od 5 stycznia br. trwa kampania informująca o nowych przepisach konsumenckich. W jej ramach przygotowano m.in. spoty przedstawiające dwa kluczowe prawa – do namysłu w przypadku e-transakcji oraz do reklamacji. Na podstawie rękojmi konsument może żądać naprawy, wymiany, obniżenia ceny albo – jeżeli wada jest istotna – odstąpienia od umowy. Natomiast gdy nie jest zadowolony z zakupów internetowych, ma aż 14 dni na odstąpienie od umowy bez podawania przyczyny.

Reklamy można usłyszeć w radiu, zobaczyć w telewizji, Internecie, środkach komunikacji miejskiej, bankomatach oraz punktach prasowych. Jest to możliwe dzięki uprzejmości partnerów, którzy zgodzili się na emisję spotów na niekomercyjnych warunkach. Są to:

  • Telewizja: TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVP Regionalna, TVP Kultura, TVP Polonia, Discovery Networks CEEMEA, TVN, TVN7, TVN Style, TVN Turbo, TVN Meteo, Kino Polska, Kino Polska Muzyka, FilmBox, TV Puls oraz Stopklatka TV
  • Radio: programy Polskiego Radia – Dwójka, Trójka, Czwórka oraz Polskie Radio 24, Rock Radio, TOK FM, Złote Przeboje, RMF FM, Radio ZET, regionalne rozgłośnie Polskiego Radia: Białystok, Gdańsk, Kielce, Koszalin, Lublin, Olsztyn; Akademickie rozgłośnie regionalne: Radio Kampus w Warszawie, Radio Afera w Poznaniu, Radio Centrum w Lublinie, Radio Centrum w Rzeszowie, Radio Akadera w Białymstoku, Radio Luz we Wrocławiu i Radio Index w Zielonej Górze
  • Portale internetowe: eGospodarka.pl, Onet.pl, Wirtualna Polska, Wprost.pl
  • Ekrany LCD: ADT Vision - Reklama, AMS SA, CITY LIFE, Empik Sp. z o.o., Euronet Polska, HDS Polska Sp. z o.o., Media Mobil, MODART Outdoor Sp. z o.o., NOVAMEDIA innovision Sp. z o.o., PHU Elektromedia, Polskie Koleje Państwowe S.A., Systemy Autokarowe Audio-Video Projekt BusWiFi, RCJ, Tesco Polska Sp. z o.o., Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Ponadto kampanię wsparła Poczta Polska, która rozwiesiła w swoich placówkach plakaty przybliżające zasady reklamacji.

Warto także przypomnieć, że UOKiK opracował specjalny portal www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl. Znajdują się na nim m.in. liczne przykłady ilustrujące poszczególne prawa i obowiązki oraz broszury, ulotki, schematy reklamacyjnewzory formularzy do pobrania.

 

Dodatkowe informacje na temat kampanii:

Agnieszka Jaczyńska, Naczelnik Wydziału Promocji i Edukacji

pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 55 60 201
E-mail: agnieszka.jaczynska@uokik.gov.pl

 

Dodatkowe informacje dla mediów:

Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 314
E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl

Tagi: delegatury, prawa konsumenta, ochrona konsumentów, konsumenci, prawo, ustawa, spoty, spot, reklama, kampania informacyjna, zakupy, usługi, broszury, ulotki, formularze,

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Trwały nośnik - kolejne decyzje UOKiK
Trwały nośnik - kolejne decyzje UOKiK

Alior Bank, Bank Millennium, BZ WBK, Deutsche Bank, Idea Bank, Pekao SA, i Plus Bank nieprawidłowo informowały o zmianach opłat. W toku pozostaje 7 postępowań.    ...>

Pomoc prawna - zadzwoń do Stowarzyszenia Aquila
Pomoc prawna - zadzwoń do Stowarzyszenia Aquila

Dostałeś niesłusznie nakaz zapłaty lub pismo z sądu? Zostałeś pozwany przez firmę, która wprowadziła cię w błąd? Twoją sprawą zajmie się Stowarzyszenie Aquila.    ...>

Seniorze, uważaj! - podsumowanie kampanii UOKiK
Seniorze, uważaj! - podsumowanie kampanii UOKiK

Akcja trwała od marca do czerwca 2018 r. Ostrzegała seniorów przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi. Wsparło ją kilkadziesiąt podmiotów. ...>

Postępowania polubowne coraz bardziej popularne - sprawozdanie za 2017 rok
Postępowania polubowne coraz bardziej popularne - sprawozdanie za 2017 rok

Ponad 18 tys. wniosków o pozasądowe rozstrzygnięcie sporu wpłynęło w 2017 r. do podmiotów uprawnionych. UOKiK zachęca przedsiębiorców do udziału w systemie ADR.   ...>

Stałe stopy kredytów hipotecznych - apel UOKiK
Stałe stopy kredytów hipotecznych - apel UOKiK

Prezes UOKiK Marek Niechciał zaapelował do banków udzielających kredyty hipoteczne. Urząd oczekuje, że banki wprowadzą do oferty kredyty hipoteczne o stałym oprocentowaniu.    ...>

Milion za zmowę przetargową
Milion za zmowę przetargową

Trzy spółki informatyczne zawarły zmowę przetargową. Wspólnie usiłowały wpłynąć na wynik trzech postępowań o zamówienia publiczne na hosting i kolokację serwerów.   ...>

Jak rozwiązać spór przez internet? Skorzystaj z platformy ODR
Jak rozwiązać spór przez internet? Skorzystaj z platformy ODR

Konsumencie, zawarłeś umowę przez internet ze sprzedawcą z Polski lub innego kraju UE i chcesz złożyć skargę?   ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskieEuropejskie Centrum KonsumenckieUE100-lecie odzyskania niepodległości