Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Trwa kampania konsumencka

< poprzedni | następny > 19.01.2015

Trwa kampania konsumencka

Już blisko sześćdziesiąt podmiotów udzieliło na niekomercyjnych zasadach wsparcia ogólnopolskiej akcji UOKiK informującej o nowych prawach konsumenta. Większe przywileje w zgłaszaniu  reklamacji  oraz 14 dni na odstąpienie od umowy zawartej przez internet, to tylko wybrane uprawnienia, które już weszły w życie

Od 5 stycznia br. trwa kampania informująca o nowych przepisach konsumenckich. W jej ramach przygotowano m.in. spoty przedstawiające dwa kluczowe prawa – do namysłu w przypadku e-transakcji oraz do reklamacji. Na podstawie rękojmi konsument może żądać naprawy, wymiany, obniżenia ceny albo – jeżeli wada jest istotna – odstąpienia od umowy. Natomiast gdy nie jest zadowolony z zakupów internetowych, ma aż 14 dni na odstąpienie od umowy bez podawania przyczyny.

Reklamy można usłyszeć w radiu, zobaczyć w telewizji, Internecie, środkach komunikacji miejskiej, bankomatach oraz punktach prasowych. Jest to możliwe dzięki uprzejmości partnerów, którzy zgodzili się na emisję spotów na niekomercyjnych warunkach. Są to:

  • Telewizja: TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVP Regionalna, TVP Kultura, TVP Polonia, Discovery Networks CEEMEA, TVN, TVN7, TVN Style, TVN Turbo, TVN Meteo, Kino Polska, Kino Polska Muzyka, FilmBox, TV Puls oraz Stopklatka TV
  • Radio: programy Polskiego Radia – Dwójka, Trójka, Czwórka oraz Polskie Radio 24, Rock Radio, TOK FM, Złote Przeboje, RMF FM, Radio ZET, regionalne rozgłośnie Polskiego Radia: Białystok, Gdańsk, Kielce, Koszalin, Lublin, Olsztyn; Akademickie rozgłośnie regionalne: Radio Kampus w Warszawie, Radio Afera w Poznaniu, Radio Centrum w Lublinie, Radio Centrum w Rzeszowie, Radio Akadera w Białymstoku, Radio Luz we Wrocławiu i Radio Index w Zielonej Górze
  • Portale internetowe: eGospodarka.pl, Onet.pl, Wirtualna Polska, Wprost.pl
  • Ekrany LCD: ADT Vision - Reklama, AMS SA, CITY LIFE, Empik Sp. z o.o., Euronet Polska, HDS Polska Sp. z o.o., Media Mobil, MODART Outdoor Sp. z o.o., NOVAMEDIA innovision Sp. z o.o., PHU Elektromedia, Polskie Koleje Państwowe S.A., Systemy Autokarowe Audio-Video Projekt BusWiFi, RCJ, Tesco Polska Sp. z o.o., Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Ponadto kampanię wsparła Poczta Polska, która rozwiesiła w swoich placówkach plakaty przybliżające zasady reklamacji.

Warto także przypomnieć, że UOKiK opracował specjalny portal www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl. Znajdują się na nim m.in. liczne przykłady ilustrujące poszczególne prawa i obowiązki oraz broszury, ulotki, schematy reklamacyjnewzory formularzy do pobrania.

 

Dodatkowe informacje na temat kampanii:

Agnieszka Jaczyńska, Naczelnik Wydziału Promocji i Edukacji

pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 55 60 201
E-mail: agnieszka.jaczynska@uokik.gov.pl

 

Dodatkowe informacje dla mediów:

Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 314
E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl

Tagi: delegatury, prawa konsumenta, ochrona konsumentów, konsumenci, prawo, ustawa, spoty, spot, reklama, kampania informacyjna, zakupy, usługi, broszury, ulotki, formularze,

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Co jedzą uczniowie i pacjenci? Kontrola Inspekcji Handlowej
Co jedzą uczniowie i pacjenci? Kontrola Inspekcji Handlowej

Inspekcja Handlowa sprawdziła 83 firmy cateringowe, które przygotowują posiłki dla szpitali, szkół, domów dziecka, sanatoriów. ...>

Suplement to nie lek - kontrola Inspekcji Handlowej
Suplement to nie lek - kontrola Inspekcji Handlowej

Inspekcja Handlowa wzięła pod lupę suplementy diety. ...>

Polubownie - nowe zasady mają już rok
Polubownie - nowe zasady mają już rok

Polacy chętnie korzystają z możliwości polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich.  ...>

UOKiK rozbija kartel
UOKiK rozbija kartel

UOKiK rozbił zmowę producentów płyt drewnopochodnych używanych m.in. do produkcji mebli. Przez prawie cztery lata ustalali wspólnie ceny i wymieniali się poufnymi informacjami. ...>

"Inwestycje" alternatywne i piramidy finansowe. Uważaj - oszustwo
"Inwestycje" alternatywne i piramidy finansowe. Uważaj - oszustwo

Prezes UOKiK ostrzega: uważaj na oszustwa i „inwestycje” alternatywne, które mogą wykorzystywać model piramid finansowych.  ...>

100 dni ustawy o przewadze kontraktowej
100 dni ustawy o przewadze kontraktowej

Wzrost cen masła, skup jabłek, dostawy mleka. To niektóre z dziesięciu spraw z zakresu przewagi kontraktowej, jakie prowadzi obecnie UOKiK. Nowe przepisy obowiązują już trzy miesiące. ...>

Jak uniknąć kary finansowej - dowiesz się z dokumentu UOKiK
Jak uniknąć kary finansowej - dowiesz się z dokumentu UOKiK

Przedsiębiorco, bierzesz udział w zmowie cenowej? Podzieliłeś rynek ze swoim konkurentami? Grozi ci kara finansowa do 2 milionów złotych lub 10 proc. obrotu firmy ...>

Ograniczenie prawa wglądu - wskazówki
Ograniczenie prawa wglądu - wskazówki

Doprecyzowanie sytuacji, w których przedsiębiorca może złożyć wniosek o ograniczenie prawa wglądu w postępowaniach prowadzonych przez Prezesa UOKiK.  ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskieEuropejskie Centrum KonsumenckieUE