Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

XI Wielkopolska Olimpiada Wiedzy Konsumenckiej: laueraci

< poprzedni | następny > 16.04.2015

XI Wielkopolska Olimpiada Wiedzy Konsumenckiej: laueraci

Znamy już uczniów, którzy o prawach konsumentów wiedzą najwięcej. Za nami finał XI Wielkopolskiej Olimpiady Wiedzy Konsumenckiej. Najlepsza okazała się uczennica I LO w Pile. Gratulujemy zwycięzcom i wszystkim uczestnikom!

Już po raz jedenasty uczniowie wielkopolskich szkół ponadgimnazjalnych mogli wykazać się wiedzą z zakresu ochrony najsłabszych uczestników rynku. Pytania na które odpowiadali dotyczyły m.in. ustaw: o prawach konsumenta, o usługach turystycznych, o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym i o kredycie konsumenckim. W tegorocznej edycji konkursu udział wzięło 537 wielkopolskich uczniów – do finału zakwalifikowało się 54 najlepszych.

Olimpiada została objęta honorowym patronatem: Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Marszałka Województwa Wielkopolskiego.

Laureatami zostali:

  1. Malwina Malinowska – I Liceum Ogólnokształcące w Pile;
  2. Arkadiusz Nowakowski – Zespół Szkół Komunikacji im. Hipolita Cegielskiego w Poznaniu;
  3. Zuzanna Barłóg – Zespół Szkół Sióstr Urszulanek SJK w Pniewach
  4. Nikola Różewicz – III LO im. Mikołaja Kopernika w Kaliszu
  5. Marcin Mątewski – XVI LO im. Charles de Gaulle'a w Poznaniu

Wyróżnieni zostali:

  1. Ivan Butau – Zespół Szkół Sióstr Urszulanek SJK w Pniewach
  2. Dajana Dominiak – III LO im. Mikołaja Kopernika w Kaliszu
  3. Marika Piątek – Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Wągrowcu
  4. Nikolas Mikołajewski – I LO im. Bolesława Chrobrego w Gnieźnie
  5. Angelika Czarkowska – Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Sompolnie

Wśród powiatów najwyżej sklasyfikowany został powiat pilski – puchar Prezesa UOKiK otrzymała powiatowa rzecznik konsumentów w Pile – Aleksandra Pęska.

Zwycięzcy otrzymali nagrody, m.in. tablety, zegarki smart, aparat fotograficzny oraz  czytniki e-booków, które ufundowali Prezes UOKiK, Rzecznik Ubezpieczonych, Marszałek Województwa Wielkopolskiego, Wielkopolski Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej, Federacja Konsumentów Oddział w Poznaniu oraz Fundacja Edukacji Ubezpieczeniowej.

Konkurs został zorganizowany przez: Delegaturę UOKiK w Poznaniu, Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego, Wielkopolski Inspektorat Inspekcji Handlowej, Rzecznika Ubezpieczonych, Poznański Oddział Federacji Konsumentów, a także miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów.

Dodatkowe informacje dla mediów:

Delegatura UOKiK w Poznaniu – organizator konkursu
ul. Zielona 6, Poznań
Tel. 61 852 77 50
E-mail: poznan@uokik.gov.pl

Biuro Prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 314
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl

Tagi: konsumenci, ochrona konsumentów, olimpiada, edukacja, Poznań, wydarzenia,

Pliki do pobrania

Galeria zdjęć

 

Warto przeczytać

Prezenty przez internet? Przeczytaj porady UOKiK
Prezenty przez internet? Przeczytaj porady UOKiK

Mikołaj kupuje prezenty przez internet? Może je zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 14 dni. Odsyła na swój koszt. Ważne są terminy dostawy i realizacji zamówienia oraz zasady promocji przedświątecznych ofert. ...>

Wspólna akcja dla seniorów
Wspólna akcja dla seniorów

Osoby starsze często padają ofiarą nieuczciwych handlowców. Dlatego cztery instytucje połączyły siły, aby ostrzegać seniorów. UOKiK, Policja, ZUS i KRUS podpisały dziś porozumienie o wspólnej akcji edukacyjnej.   ...>

Trwały nośnik - decyzje wobec ING, Getin Noble i PKO BP
Trwały nośnik - decyzje wobec ING, Getin Noble i PKO BP

ING Bank Śląski, Getin Noble Bank i PKO BP nieprawidłowo informowały o zmianach opłat. Po decyzjach UOKiK rozliczą się z konsumentami z podwyżek i udostępnią czasowo niektóre usługi za darmo. ...>

PZU zmienia praktykę dla kierowców
PZU zmienia praktykę dla kierowców

PZU mógł ograniczać prawo konsumentów do wypowiedzenia umowy OC, gdy posiadali podwójne ubezpieczenie. Kontakt z infolinią lub agentem PZU oznaczał zawarcie nowej umowy OC, której konsument nie mógł wypowiedzieć.   ...>

Chwilówki - postępowania UOKiK
Chwilówki - postępowania UOKiK

Rolowanie pożyczek – to główny zarzut do spółek z grupy Złotówka (Bis, Duo, Three). Brak zwrotu części kosztów kredytu w przypadku wcześniejszej spłaty – to przykładowy zarzut dla firmy pożyczkowej Euroexpert.   ...>

Dobre, bo niemieckie? Wyniki testów UOKiK
Dobre, bo niemieckie? Wyniki testów UOKiK

UOKiK po raz pierwszy porównał jakość produktów oferowanych konsumentom z Polski i Europy Zachodniej.  Sprawdziliśmy jakość 101 produktów, istotne różnice dotyczyły 12.   ...>

Pomoc prawna - zadzwoń do Stowarzyszenia Aquila
Pomoc prawna - zadzwoń do Stowarzyszenia Aquila

Dostałeś niesłusznie nakaz zapłaty lub pismo z sądu? Zostałeś pozwany przez firmę, która wprowadziła cię w błąd? Twoją sprawą zajmie się Stowarzyszenie Aquila.    ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENEuropejskie Centrum KonsumenckieUE100-lecie odzyskania niepodległości