Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Rusza druga odsłona kampanii edukacyjnej UOKiK
< poprzedni | następny > 19.10.2015
14 dni na odstąpienie od umowy zawartej przez Internet i zasady reklamacji wadliwego towaru - to główne zagadnienia jakie UOKiK prezentuje w spotach promujących prawa konsumenta. Będzie je można zobaczyć w telewizji, radio i Internecie, a także na nośnikach LCD. Kampania potrwa do końca października.
25 grudnia 2014 roku weszła w życie ustawa o prawach konsumenta, której celem jest zwiększenie ochrony kupujących ze szczególnym uwzględnieniem sprzedaży w sieci i na pokazach. Dzięki m.in. szerokim obowiązkom informacyjnym przedsiębiorców, rękojmi za wady, wydłużonemu okresowi odstąpienia od umowy zawartej na odległość, a także uregulowaniu kwestii świadczeń niezamówionych, konsumenci zyskali prawa wzmacniające ich pozycję w relacjach z przedsiębiorcami.
Prawo do odstąpienia od umowy zawartej przez Internet
Prawo do reklamacji
Spoty przybliżające dwa kluczowe uprawnienia konsumentów – prawo do odstąpienia od umowy w przypadku zakupów internetowych oraz prawo do reklamacji - zgodzili się emitować na zasadach niekomercyjnych partnerzy UOKiK:
- Telewizja: Discovery Channel, nc+ (Ale kino+, Planete+), Polsat, TVN (TVN, TVN 7, TVN Style, TVN Turbo i TVN Meteo Active, TVN Fabuła, TTV), TVP, Viacom International Media Networks Polska (Comedy Central, Comedy Central Family, MTV Polska, Paramount Channel, VIVA Polska, VH1 Europe)
- Radio: Radio Afera, Radio Gdańsk, Polskie Radio Katowice, Radio Koszalin, Radio Lublin, Polskie Radio Łódź, Polskie Radio Merkury, Radio Olsztyn, Polskie Radio Opole, Radio Pogoda, Rock Radio, TOK FM, Złote Przeboje, Polskie Rozgłośnie Akademickie, Polskie Radio Pomorza i Kujaw, Polskie Radio RDC
- Portale internetowe: eGospodarka.pl, Fakt.pl, Money.pl, Onet.pl
- Nośniki LCD: ADT Vision – Reklama, City Life, Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu, MODART Outdoor, Polskie Koleje Państwowe S.A., Systemy Autokarowe Audio-Video Projekt BusWiFi, Tesco Polska
Więcej informacji na temat praw konsumenckich znajduje się na stronie internetowej www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl. W serwisie można znaleźć odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, a także wiele przydatnych plików do pobrania, m.in. broszury, ulotki, schematy reklamacyjne oraz wzory formularzy.
Dodatkowe informacje na temat kampanii:
Agnieszka Jaczyńska, Naczelnik Wydziału, Biuro Prezesa
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 201
e-mail: agnieszka.jaczynska@uokik.gov.pl
Dodatkowe informacje dla mediów:
Biuro Prasowe
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
tel.: 22 827 28 92, 55 60 183, 55 60 314
e-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
twitter: @UOKiKgovPL
Tagi: ochrona konsumentów, kampania edukacyjna, spot, reklama, edukacja, kampania, prawa konsumenta,
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (147,5 KB, doc, 2016.06.14)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie