Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Infolinia konsumencka 801 440 220: skorzystaj z pomocy
< poprzedni | następny > 06.06.2016

Jesteś konsumentem? Masz problem z nieuczciwym przedsiębiorcą? 801 440 220 – to numer infolinii konsumenckiej, gdzie uzyskasz pierwszą pomoc w przypadku sporu
Urszula Adamczyk z Biura Prezesa UOKiK o infolinii 801 440 220
Infolinia konsumencka działa od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-18.00. Dzwoniąc na 801 440 220, można otrzymać odpowiedź na proste pytania konsumenckie, uzyskać informacje o przepisach oraz o wyspecjalizowanych instytucjach udzielających porad związanych np. z zakupem energii, telekomunikacją czy finansami.
Infolinia jest podstawową formą pomocy i to dzięki niej konsumenci mają gwarancję otrzymania szybkiej i rzeczowej porady prawnej. Atutem infolinii jest szeroki zakres udzielanych przez konsultantów porad w sporze ze sprzedawcami stacjonarnymi, internetowymi czy usługodawcami. Do rozmowy telefonicznej warto być przygotowanym, tak aby prawnik otrzymał najważniejsze fakty na temat sprawy i dotychczasowych działań konsumenta.
W przypadkach wymagających analizy dokumentów można korzystać z bezpłatnych porad prawnych prowadzonych drogą elektroniczną pod adresem porady@dlakonsumentow.pl. Konsumenci mogą również udać się do Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, gdzie uzyskają poradę osobistą, telefoniczną i mailową w sprawach prostych oraz złożonych.
Pomoc prawną świadczą oddziały Federacji Konsumentów w 32 jednostkach na terenie całego kraju oraz prawie 400 Miejskich i Powiatowych Rzeczników Konsumentów. Poza poradnictwem można liczyć na pomoc np. w napisaniu pisma reklamacyjnego czy procesowego. Rzecznicy mogą także wystąpić z powództwem na rzecz konsumenta lub wstąpić za jego zgodą do toczącego się postępowania sądowego w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
Konrad Trześniak z Biura Prasowego UOKiK o pomocy dla konsumentów
Przypominamy, że poza infolinią działa szereg instytucji wyspecjalizowanych
w konkretnych dziedzinach:
- Europejskie Centrum Konsumenckie – pomoże, kiedy masz problem z zakupami zrobionymi w innych krajach UE, Norwegii i Islandii.
- Rzecznik Finansowy – to instytucja o szerokich kompetencjach, która rozwiązuje problemy z instytucjami finansowymi, ubezpieczycielami czy bankami.
- Urząd Regulacji Energetyki – nadzoruje dostawców gazu i energii elektrycznej i w razie kłopotów z tymi przedsiębiorcami może stanąć po stronie konsumenta.
- Urząd Komunikacji Elektronicznej – nadzoruje firmy telekomunikacyjne oraz tradycyjne usługi pocztowe. Warto o tym pamiętać przy sporze z dostawcami tych usług.
- Urząd Transportu Kolejowego – w kłopotach podczas podróży koleją.
- Urząd Lotnictwa Cywilnego – pomaga pasażerom linii lotniczych.
Przydatne adresy stron internetowych
- Wyszukiwarka pomocy prawnej: uokik.gov.pl/kontakt.php
-
W jaki sposób rozwiązać spór z przedsiębiorcą? Kompleksowe porady dostępne
na stronie: uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
- Portal internetowy o prawach kupujących przez Internet lub u akwizytora: prawakonsumenta.uokik.gov.pl.
Połączenie z infolinią konsumencką jest płatne według taryfy operatora. Telefoniczna pomoc prawna finansowana jest ze środków UOKiK, a prowadzona przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich oraz Fundację Konsumentów.
Dodatkowe informacje dla mediów:
Biuro prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 314 , 55 60 111
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL
Tagi: infolinia konsumencka, konsumenci, ochrona konsumentów, prawa konsumentów, pomoc dla konsumentów, bezpłatne porady prawne, poradnictwo, pomoc, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich,
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (231,25 KB, docx, 2016.08.12)
- Urszula Adamczyk z Biura Prezesa UOKiK o infolinii 801 440 220 (2,56 MB, mp3, 2016.06.14)
- Konrad Trześniak z Biura Prasowego UOKiK o pomocy dla konsumentów (1,09 MB, mp3, 2016.06.14)
- Infografika - Konsumencie! Sprawdź, gdzie znajdziesz pomoc (2016.06.03) (3,47 MB, jpg, 2016.06.15)
Warto przeczytać
Cały czas zachęcamy do włączania się w akcję. Naszym obecnym partnerom – dziękujemy! ...>
Rzekome obniżki cen, fałszywe opinie konsumentów w sieci, źle oznaczone płatne reklamy w wynikach wyszukiwania? ...>
Czy we wzorcach umów deweloperskich pojawiają się klauzule waloryzujące ceny nieruchomości? ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał decyzję, w której nałożył ponad 28 mln zł kary na spółkę BO Energy (wcześniej FG Energy). ...>
Czy treści reklamowe na internetowych serwisach opiniotwórczych i ich profilach w portalach społecznościowych są prawidłowo oznaczane? ...>
8 grudnia 2022 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych. ...>
Prezes UOKiK przeprowadził badanie rynku, w którym sprawdził opłaty pobierane przez sieci handlowe za usługi świadczone, np. logistyczne lub informatyczne, na rzecz dostawców produktów rolno-spożywczych. ...>
Po lekturze Rekomendacji Prezesa UOKiK wiesz już co oznaczać, jak i kiedy w kontekście treści reklamowych w mediach społecznościowych. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie