Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Po bezpłatną poradę w okresie świątecznym
< poprzedni | następny > 05.12.2016
Grudzień to miesiąc intensywnych zakupów związanych ze zbliżającymi się świętami. Bardzo łatwo o nietrafiony prezent czy decyzję pod wpływem kuszących „promocji”. Z pomocą mogą przyjść organizacje konsumenckie, które będą udzielać bezpłatnych porad w okresie świątecznym
Wzorem ubiegłego roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uruchomił projekt świątecznego poradnictwa dla konsumentów. Dzięki finansowaniu UOKiK pięć organizacji konsumenckich realizuje zadania polegające na udzielaniu bezpłatnej pomocy prawnej w formie porad bezpośrednich lub on-line.
Organizacja i projekt | Adres www ze szczegółami projektu |
---|---|
Federacja Konsumentów - poradnictwo bezpośrednie w supermarketach i on-line na profilu na Facebooku |
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/176,swiateczne-zakupy.html |
Fundacja Konsumentów - poradnictwo za pomocą formularza on-line | http://porady.konsumenci.org/ |
Stowarzyszenie na Rzecz Edukacji, Innowacji i Rozwoju Społecznego „DEXTRUM” - poradnictwo bezpośrednie w kamperach | https://www.facebook.com/dextrumlbn |
Fundacja Edukacji Prawnej Prawo i Ja - wykłady dla seniorów w sanatoriach i dyżur on-line na stronie organizacji | http://fundacjaedukacjiprawnej.pl/portfolio/swiateczna-pomoc-konsumentow/ |
Centrum Edukacji i Wsparcia RES-GEST -poradnictwo dla osób niesłyszących - filmiki o tematyce konsumenckiej oraz dyżur on-line |
Podstawową ideą tej świątecznej akcji jest dotarcie do konsumentów z szybką i łatwo dostępną poradą w miejscach, w których najczęściej robią zakupy. Eksperci Federacji Konsumentów dyżurują w dni powszednie i weekendy na stoiskach mobilnych w wybranych supermarketach w 17 miastach (Bydgoszcz, Gdańsk, Gorzów Wielkopolski, Katowice, Kraków, Lublin, Łódź, Olsztyn, Poznań, Radom, Rzeszów, Sosnowiec, Szczecin, Tarnobrzeg, Warszawa, Wrocław, Zielona Góra). Dodatkowo konsumenci mogą zgłosić się po bezpłatną poradę on-line na profilu Federacji Konsumentów na Facebooku.
Paweł Ratyński, Biuro Prasowe UOKIK
Z pomocy prawnej będzie można również skorzystać codziennie w godz. 9.00-17.00 w specjalnie do tego przystosowanych kamperach w pobliżu sklepów sieci Kaufland. Prawnicy Stowarzyszenia na Rzecz Edukacji, Innowacji i Rozwoju Społecznego „DEXTRUM” będą obecni w 13 miastach województwa mazowieckiego i lubelskiego (Biała Podlaska, Chełm, Hrubieszów, Jabłonna, Lubartów, Łuków, Mława, Puławy, Radom, Siedlce, Świdnik, Zamość).
Pomoc świąteczna obejmie także wrażliwe grupy konsumentów. Specjalną ofertę dla seniorów przygotowała Fundacja Edukacji Prawnej Prawo i Ja, która w połowie grudnia zorganizuje wykłady w sanatoriach. Ponadto na stronie organizacji pełniony będzie dyżur on-line dla seniorów, którzy chcieliby skonsultować się w kwestiach konsumenckich drogą elektroniczną. Z zupełnie nowej formuły poradnictwa będą mogły skorzystać osoby niesłyszące. Centrum Edukacji i Wsparcia RES-GEST opublikuje filmiki instruktażowe poruszające tematykę konsumencką w telewizji z językiem migowym Glusi.TV oraz na swojej stronie internetowej. Osoby niesłyszące będą mogły również skorzystać z poradnictwa on-line.
Dla konsumentów, którzy chętnie korzystają z mediów elektronicznych i są zainteresowani uzyskaniem ekspresowej porady prawnej, Fundacja Konsumentów uruchomiła formularz porad on-line. Czas oczekiwania na odpowiedź to 24 godziny w przypadku pierwszych 100 zapytań konsumenckich i najpóźniej 3 dni w przypadku pozostałych. Internauci mogą również samodzielnie wyszukać odpowiedź na swój problem w gotowym zbiorze porad na stronie.
Projekt świąteczny jest uzupełnieniem poradnictwa świadczonego przez cały rok w ramach Infolinii Konsumenckiej pod numerem 801 440 220 oraz mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl. Nieodpłatnie konsumentom pomagają również Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej oraz miejscy i powiatowi rzecznicy konsumentów.
Urszula Adamczyk
Biuro Prezesa UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 273
e-mail: urszula.adamczyk@uokik.gov.pl
Tagi: ochrona konsumentów, prawa konsumentów, sprzedaż, zakupy, porady, okres świąteczny, Fundacja Konsumentów, Federacja Konsumentów
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (224,85 KB, docx, 2016.12.05)
- Wypowiedź Pawła Ratyńskiego z UOKiK (1,19 MB, mp3, 2016.12.09)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie