Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

XIII Wielkopolska Olimpiada Wiedzy Konsumenckiej

< poprzedni | następny > 31.03.2017

XIII Wielkopolska Olimpiada Wiedzy Konsumenckiej

Zasady składania reklamacji, umowy timeshare czy  praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów - z takimi zagadnieniami musieli zmierzyć się uczestnicy XIII Wielkopolskiej Olimpiady Wiedzy Konsumenckiej. Już w środę 5 kwietnia 48 uczniów szkół ponadgimnazjalnych sprawdzi swoją znajomość prawa konsumenckiego

Wielkopolska Olimpiada Wiedzy Konsumenckiej im. Elżbiety Połczyńskiej, wieloletniej prezes poznańskiego oddziału Federacji Konsumentów, co roku cieszy się dużą popularnością. XIII Wielkopolską Olimpiadę Wiedzy Konsumenckiej objęli patronatami Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Marszałek Województwa Wielkopolskiego.

W tegorocznej edycji wzięło udział ponad 500 uczniów szkół ponadgimnazjalnych reprezentujących 16 powiatów województwa wielkopolskiego. Do finału awansowało 48 i to oni  5 kwietnia w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego będą rywalizować w wielkim finale o tytuły laureatów.

Trzech najlepszych laureatów zdobędzie medale, a zwycięzcy klasyfikacji indywidualnej cenne nagrody. Rzecznik konsumentów najlepszego powiatu w klasyfikacji drużynowej otrzyma puchar Prezesa UOKiK.

Sprawdź, czy znasz odpowiedź na pytania, na które odpowiadali uczestnicy olimpiady. Oto przykłady:

1: Uprawnienie do zgłoszenia Prezesowi UOKiK zawiadomienia o podejrzeniu stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów nie przysługuje:

A)   przedsiębiorcy

B)   Wojewódzkiemu Inspektorowi Inspekcji Handlowej

C)   Sądowi  Okręgowemu - Sądowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów

D)   żadna z powyższych odpowiedzi nie jest prawidłowa

2: W przypadku Bartka, który zawarł umowę timeshare, uprawniającą go do odpłatnego korzystania z mieszkania w Hiszpanii w każdym lipcu i sierpniu 2015-2020 roku, za utrzymanie miejsca zakwaterowania w stanie przydatności odpowiada:

A)   przedsiębiorca udostępniający mieszkanie

B)   konsument, albowiem korzysta z mieszkania przez okres ponad 30 dni każdego roku

C)   przedsiębiorca oraz konsument proporcjonalnie do okresu korzystania z mieszkania

D)   przedsiębiorca, ale tylko do równowartości opłaty rocznej

 

Organizatorami są: Delegatura UOKiK w Poznaniu, samorząd województwa wielkopolskiego, wielkopolskie oddziały Federacji Konsumentów, Wielkopolski Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej, powiatowi i miejscy rzecznicy konsumentów oraz powiaty województwa wielkopolskiego. Sponsorem Olimpiady jest również Rzecznik Finansowy oraz Fundacja Edukacji Ubezpieczeniowej, Finał rozpocznie się 5 kwietnia o godzinie 10.00 w sali sesyjnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego. Zapraszamy dziennikarzy na uroczystość wręczenia nagród, która odbędzie się w tym samym miejscu o godzinie 14.00.

Poprawne odpowiedzi: 1 D, 2 A

Dodatkowe informacje dla mediów:

Delegatura UOKiK w Poznaniu

ul. Zielona 8, 61-851 Poznań

Telefon: 61 852 15 17, 61 852 77 50

Twitter: @UOKiKgovPL

Tagi: ochrona konsumentów, olimpiada, edukacja, Poznań, wydarzenia

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Prezenty przez internet? Przeczytaj porady UOKiK
Prezenty przez internet? Przeczytaj porady UOKiK

Mikołaj kupuje prezenty przez internet? Może je zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 14 dni. Odsyła na swój koszt. Ważne są terminy dostawy i realizacji zamówienia oraz zasady promocji przedświątecznych ofert. ...>

Wspólna akcja dla seniorów
Wspólna akcja dla seniorów

Osoby starsze często padają ofiarą nieuczciwych handlowców. Dlatego cztery instytucje połączyły siły, aby ostrzegać seniorów. UOKiK, Policja, ZUS i KRUS podpisały dziś porozumienie o wspólnej akcji edukacyjnej.   ...>

Trwały nośnik - decyzje wobec ING, Getin Noble i PKO BP
Trwały nośnik - decyzje wobec ING, Getin Noble i PKO BP

ING Bank Śląski, Getin Noble Bank i PKO BP nieprawidłowo informowały o zmianach opłat. Po decyzjach UOKiK rozliczą się z konsumentami z podwyżek i udostępnią czasowo niektóre usługi za darmo. ...>

PZU zmienia praktykę dla kierowców
PZU zmienia praktykę dla kierowców

PZU mógł ograniczać prawo konsumentów do wypowiedzenia umowy OC, gdy posiadali podwójne ubezpieczenie. Kontakt z infolinią lub agentem PZU oznaczał zawarcie nowej umowy OC, której konsument nie mógł wypowiedzieć.   ...>

Chwilówki - postępowania UOKiK
Chwilówki - postępowania UOKiK

Rolowanie pożyczek – to główny zarzut do spółek z grupy Złotówka (Bis, Duo, Three). Brak zwrotu części kosztów kredytu w przypadku wcześniejszej spłaty – to przykładowy zarzut dla firmy pożyczkowej Euroexpert.   ...>

Dobre, bo niemieckie? Wyniki testów UOKiK
Dobre, bo niemieckie? Wyniki testów UOKiK

UOKiK po raz pierwszy porównał jakość produktów oferowanych konsumentom z Polski i Europy Zachodniej.  Sprawdziliśmy jakość 101 produktów, istotne różnice dotyczyły 12.   ...>

Pomoc prawna - zadzwoń do Stowarzyszenia Aquila
Pomoc prawna - zadzwoń do Stowarzyszenia Aquila

Dostałeś niesłusznie nakaz zapłaty lub pismo z sądu? Zostałeś pozwany przez firmę, która wprowadziła cię w błąd? Twoją sprawą zajmie się Stowarzyszenie Aquila.    ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENEuropejskie Centrum KonsumenckieUE100-lecie odzyskania niepodległości