Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
II faza postępowania: trzy koncentracje
< poprzedni | następny > 25.04.2017
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów skierował do drugiego etapu trzy postępowania. Sprawy dotyczą przejęcia spółek Elester-PKP, Lob oraz sieci aptek Gemini
Pierwsza sprawa dotyczy przejęcia przez PKPE Holding kontroli nad Elester-PKP. Pierwszy z przedsiębiorców jest kontrolowany przez CVC Capital Partners SICAV-FIS, który stoi na czele grupy CVC. Spółki należące do niej świadczą inwestycyjne usługi doradcze i zarządzają inwestycjami w imieniu poszczególnych funduszy i platform. Elester-PKP jest współkontrolowana przez PKP Energetyka (spółkę zależną od PKPE Holding) oraz GE Power Controls. Produkuje m.in. systemy i podzespoły dla elektroenergetyki trakcyjnej.
Drugie postępowanie dotyczy przejęcia przez Northern Pharmacies kontroli nad spółką Apteka Gemini Hütter. Przedsiębiorcy zajmują się detaliczną sprzedażą wyrobów farmaceutycznych w aptekach. Zgodnie z dotychczasowym orzecznictwem, UOKiK przyjął, że obszarem na którym apteki konkurują ze sobą jest obszar do kilometra od placówek handlowych należących do przejmowanych spółek. Na tak określonych rynkach uczestnicy transakcji rywalizują w Gdańsku i Wejherowie. Szczególnie w tym drugim mieście istnieje ryzyko ograniczenia konkurencji.
Ostatnia ze spraw to przejęcie przez Assa Abloy Enetrance System kontroli nad spółką Lob. Przedsiębiorcy zajmują się m.in. produkcją systemów zabezpieczeń drzwi, np. zamków mechanicznych, wkładek bębenkowych, czy rygli elektromagnetycznych.
Do drugiej fazy trafiają sprawy, w których wymagana jest weryfikacja danych przedstawionych przez przedsiębiorców. Tak jest w tych 3 przypadkach. Chodzi o dokładne zbadanie rynków, na których działają uczestnicy koncentracji i oszacowanie ich udziałów. Warto dodać, że obecnie prowadzimy łącznie 34 postępowania z zakresu kontroli koncentracji , w tym dziewięć spraw w fazie drugiej – mówi prezes UOKiK Marek Niechciał
Informacje dodatkowe
Zgodnie ze znowelizowaną ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów postępowanie w sprawach koncentracji jest dwuetapowe. Pierwszy etap trwa do miesiąca. Natomiast w sprawach szczególnie skomplikowanych, w których istnieje prawdopodobieństwo istotnego ograniczenia konkurencji lub wymagających badania rynku, postępowanie może trwać dłużej. Wydanie postanowienia o przedłużeniu terminu zakończenia nie przesądza o rodzaju decyzji, jaka w przyszłości zostanie wydana.
Na stronie internetowej UOKiK zamieszczane są informacje na temat wszystkich prowadzonych przez urząd postępowań antymonopolowych w sprawach koncentracji. Więcej informacji o zasadach koncentracji przedsiębiorców w przygotowanym specjalnie opracowaniu.
Dodatkowe informacje dla mediów:
Biuro Prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 55 60 430, 22 55 60 314
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL
Tagi: ochrona konkurencji, kontrola koncentracji, Elester-PKP, Lob, PKPE Holding, Northern Pharmacies, Apteka Gemini Hütter, Assa Abloy Enetrance System
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (144 KB, doc, 2017.04.25)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie