Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Meble ogrodowe - kontrola inspekcji handlowej

< poprzedni | następny > 14.06.2017

Meble ogrodowe - kontrola inspekcji handlowej
  • Kupujesz meble ogrodowe? Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę.
  • Inspekcja Handlowa na zlecenie UOKiK sprawdziła bezpieczeństwo tych produktów.
  • Zastrzeżenia dotyczyły 30 proc. skontrolowanych mebli.

Komentarz Justyny Piskorek z UOKiK
Komentarz Justyny Piskorek z UOKiK


Zobacz więcej materiałów multimedialnych

Odpowiednio dobrane meble ogrodowe potrafią ozdobić każdy taras, altankę i ogród, a dzięki funkcjonalności niektórych z nich, możesz je zabrać ze sobą na kemping. Kontrola Inspekcji Handlowej odbyła się w II kwartale 2016 r. i objęła 75 przedsiębiorców z ośmiu województw.

Inspektorzy sprawdzili 338 mebli ogrodowych. Zastrzeżenia wzbudziło 30 proc. Wady produkcyjne, które mogą zagrażać bezpieczeństwu konsumentów, dotyczyły 4 proc. (14 partii). Głównym problemem były ostre, wystające elementy i zadziory. Przykładowo:  kontrolerzy zakwestionowali jedną partię krzeseł ogrodowych ze względu na brak zaślepek w otworach metalowych elementów, a inną ze względu na szczeliny w elementach drewnianych siedzisk.

26 proc. (88 partii) mebli ogrodowych było źle oznakowanych. Przewinienia przedsiębiorców dotyczyły najczęściej braków w instrukcjach użytkowania, oznaczeniach produktów oraz niekompletnych danych. Inspekcja Handlowa miała zastrzeżenia do dziewięciu partii mebli z powodu braku polskiej instrukcji użytkowania.  Wyniki przeprowadzonej kontroli, w kwestii oznakowania, są bardzo zbliżone do tych z poprzednich lat.

W wyniku działań Inspekcji Handlowej większość przedsiębiorców wyeliminowała nieprawidłowości podczas kontroli lub bezpośrednio po niej.

Kupujesz meble ogrodowe – pamiętaj:

  • Przeczytaj instrukcję użytkowania, która powinna być napisana w języku polskim. Znajdziesz w niej wskazówki, dotyczące montażu mebli ogrodowych, zasady konserwowania oraz dowiesz się, czy możesz ich używać np. na kempingu.
  • Sprawdź, czy elementy mebli, z którymi masz bezpośredni kontakt podczas użytkowania, są odpowiednio wykończone, czyli nie mają ostrych krawędzi lub zadziorów, które mogłyby spowodować skaleczenie.
  • Zwróć uwagę na to, czy wystające elementy i ostre zakończenia, posiadają odpowiednie zaślepki i osłony.
  • W razie wątpliwości, co do bezpieczeństwa czy jakości produktu, skontaktuj się z Inspekcją Handlową lub Departamentem Nadzoru Rynku UOKiK.

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe  UOKiK 
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 695 902 088
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl

Twitter: @UOKiKgovPL

Tagi: ochrona konsumentów, produkty, wiih, kontrola inspekcji handlowej, inspekcja handlowa, bezpieczeństwo produktów, meble

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Prezenty przez internet? Przeczytaj porady UOKiK
Prezenty przez internet? Przeczytaj porady UOKiK

Mikołaj kupuje prezenty przez internet? Może je zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 14 dni. Odsyła na swój koszt. Ważne są terminy dostawy i realizacji zamówienia oraz zasady promocji przedświątecznych ofert. ...>

Wspólna akcja dla seniorów
Wspólna akcja dla seniorów

Osoby starsze często padają ofiarą nieuczciwych handlowców. Dlatego cztery instytucje połączyły siły, aby ostrzegać seniorów. UOKiK, Policja, ZUS i KRUS podpisały dziś porozumienie o wspólnej akcji edukacyjnej.   ...>

Trwały nośnik - decyzje wobec ING, Getin Noble i PKO BP
Trwały nośnik - decyzje wobec ING, Getin Noble i PKO BP

ING Bank Śląski, Getin Noble Bank i PKO BP nieprawidłowo informowały o zmianach opłat. Po decyzjach UOKiK rozliczą się z konsumentami z podwyżek i udostępnią czasowo niektóre usługi za darmo. ...>

PZU zmienia praktykę dla kierowców
PZU zmienia praktykę dla kierowców

PZU mógł ograniczać prawo konsumentów do wypowiedzenia umowy OC, gdy posiadali podwójne ubezpieczenie. Kontakt z infolinią lub agentem PZU oznaczał zawarcie nowej umowy OC, której konsument nie mógł wypowiedzieć.   ...>

Chwilówki - postępowania UOKiK
Chwilówki - postępowania UOKiK

Rolowanie pożyczek – to główny zarzut do spółek z grupy Złotówka (Bis, Duo, Three). Brak zwrotu części kosztów kredytu w przypadku wcześniejszej spłaty – to przykładowy zarzut dla firmy pożyczkowej Euroexpert.   ...>

Dobre, bo niemieckie? Wyniki testów UOKiK
Dobre, bo niemieckie? Wyniki testów UOKiK

UOKiK po raz pierwszy porównał jakość produktów oferowanych konsumentom z Polski i Europy Zachodniej.  Sprawdziliśmy jakość 101 produktów, istotne różnice dotyczyły 12.   ...>

Pomoc prawna - zadzwoń do Stowarzyszenia Aquila
Pomoc prawna - zadzwoń do Stowarzyszenia Aquila

Dostałeś niesłusznie nakaz zapłaty lub pismo z sądu? Zostałeś pozwany przez firmę, która wprowadziła cię w błąd? Twoją sprawą zajmie się Stowarzyszenie Aquila.    ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENEuropejskie Centrum KonsumenckieUE100-lecie odzyskania niepodległości