Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

UOKiK sprawdza rynek mediów

< poprzedni | następny > 11.10.2017

UOKiK sprawdza rynek mediów
  • Rynek reklamowy, prasy, drukarni, platform internetowych, płatnej telewizji i dostarczania internetu pod lupą UOKiK.
  • Prezes urzędu prowadzi już sześć badań w sprawie rynku mediów.
  • Najnowsze dotyczy rynku reklamowego i ma określić jego stopień koncentracji i strukturę.

Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK
Komentarz Prezesa UOKiK Marka Niechciała


Zobacz więcej materiałów multimedialnych

W tym roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów szczególnie przygląda się rynkowi mediów. – Prowadzimy już sześć analiz rynku dotyczących mediów. M.in. sprawdzamy relacje między wydawcami prasy a kolporterami, analizujemy również stopień koncentracji drukarni prasowych. Chcemy wiedzieć, jaka sytuacja panuje na rynku medialnym, czy jakieś spółki nie nadużywają pozycji dominującej oraz, czy nie dochodzi do zakłócania konkurencji – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Najnowsze badanie dotyczy rynku reklamowego. - Z sygnałów, które otrzymujemy, wynika, że w niektórych segmentach w tej branży może występować duża koncentracja, co może prowadzić do zakłóceń konkurencji. W pierwszej kolejności sprawdzimy rynek reklamy telewizyjnej - dodaje Marek Niechciał.

Badania rynku dostarczają informacji o tym, jak wygląda dany sektor, jaki jest stopień koncentracji i stan konkurencji. Urząd wysyła wytypowanym przedsiębiorcom ankiety ze szczegółowymi pytaniami. To informacje „z pierwszej ręki”, od spółek, które najlepiej znają daną branżę, dlatego badania rynku są bardzo ważne dla Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przedsiębiorcy mogą w swoich odpowiedziach przedstawić problemy, z którymi się spotykają, i przekazać inne spostrzeżenia. Dzięki nim możemy zareagować na nieprawidłowości – np. wtedy, gdyby okazało się, że jeden z przedsiębiorców nadużywa swojej pozycji dominującej, albo gdyby transakcja dotycząca przejęcia jakiejś spółki mogłaby istotnie ograniczyć konkurencję.

Więcej informacji o badaniach rynku znajdziesz na stronie UOKiK.

 

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe UOKiK 
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 695 902 088
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl

Twitter: @UOKiKgovPL

Tagi: ochrona konkurencji, rynek mediów, kontrola, badanie rynku, wydawcy, rynek reklamy

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Zakup mieszkania z lepszą ochroną
Zakup mieszkania z lepszą ochroną

UOKiK pracuje nad nowelizacją ustawy deweloperskiej. Celem jest zapewnienie jeszcze lepszej ochrony osobom kupującym mieszkania. ...>

Polubownie - nowe zasady mają już rok
Polubownie - nowe zasady mają już rok

Polacy chętnie korzystają z możliwości polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich.  ...>

Czy odblaski i kamizelki ostrzegawcze dobrze chronią? Kontrola Inspekcji Handlowej
Czy odblaski i kamizelki ostrzegawcze dobrze chronią? Kontrola Inspekcji Handlowej

Inspekcja Handlowa sprawdziła odzież ostrzegawczą, odblaski i ochronniki słuchu. 30 proc. wyrobów nie spełniało wymagań. UOKiK radzi, jak kupować odblaski i właściwie ich używać. ...>

UOKiK rozbija kartel
UOKiK rozbija kartel

UOKiK rozbił zmowę producentów płyt drewnopochodnych używanych m.in. do produkcji mebli. Przez prawie cztery lata ustalali wspólnie ceny i wymieniali się poufnymi informacjami. ...>

"Inwestycje" alternatywne i piramidy finansowe. Uważaj - oszustwo
"Inwestycje" alternatywne i piramidy finansowe. Uważaj - oszustwo

Prezes UOKiK ostrzega: uważaj na oszustwa i „inwestycje” alternatywne, które mogą wykorzystywać model piramid finansowych.  ...>

100 dni ustawy o przewadze kontraktowej
100 dni ustawy o przewadze kontraktowej

Wzrost cen masła, skup jabłek, dostawy mleka. To niektóre z dziesięciu spraw z zakresu przewagi kontraktowej, jakie prowadzi obecnie UOKiK. Nowe przepisy obowiązują już trzy miesiące. ...>

Jak uniknąć kary finansowej - dowiesz się z dokumentu UOKiK
Jak uniknąć kary finansowej - dowiesz się z dokumentu UOKiK

Przedsiębiorco, bierzesz udział w zmowie cenowej? Podzieliłeś rynek ze swoim konkurentami? Grozi ci kara finansowa do 2 milionów złotych lub 10 proc. obrotu firmy ...>

Ograniczenie prawa wglądu - wskazówki
Ograniczenie prawa wglądu - wskazówki

Doprecyzowanie sytuacji, w których przedsiębiorca może złożyć wniosek o ograniczenie prawa wglądu w postępowaniach prowadzonych przez Prezesa UOKiK.  ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskieEuropejskie Centrum KonsumenckieUE