Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

DOM Polska - decyzja UOKiK

< poprzedni | następny > 12.01.2018

DOM Polska - decyzja UOKiK
  • DOM Polska nie udzielił informacji żądanych przez prezesa UOKiK w sprawie koncentracji, polegającej na przejęciu kontroli nad LOB przez ASSA ABLOY Entrance Systems.
  • Działania spółki wydłużyły analizę rynku i utrudniły wcześniejsze rozstrzygnięcie postępowania w sprawie koncentracji.
  • Urząd nałożył na spółkę karę finansową ponad 26 tys. złotych.

Po przeprowadzeniu postępowania antymonopolowego urząd nałożył na spółkę DOM Polska karę finansową w wysokości ponad 26 tys zł. Przedsiębiorca nie udzielił informacji żądanych przez prezesa UOKiK w sprawie koncentracji, polegającej na przejęciu przez ASSA ABLOY Entrance Systems kontroli nad LOB.

Spółki zgłosiły do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zamiar przeprowadzenia koncentracji w marcu 2017 roku. Urząd wezwał konkurentów i kontrahentów ASSA ABLOY i LOB, w tym DOM Polska z Częstochowy, do nadesłania danych i informacji mających istotne znaczenie przy ocenie zamiaru tej transakcji i jej skutków rynkowych. Uczestnikami są jedni z największych przedsiębiorców wprowadzających do obrotu rozwiązania w dziedzinie otwierania drzwi, a DOM Polska jest ich istotnym konkurentem. Informacje żądane przez urząd, dotyczyły m.in. ilości i wartości sprzedaży, sposobu dystrybucji produktów, stanu konkurencji na rynku; prób wejścia na polski rynek sprzedaży producentów z innych krajów UE lub spoza UE oraz ogólnej opinii na temat zamiaru koncentracji ASSA ABLOY i LOB. DOM Polska nie wywiązał się z obowiązku przedstawienia wymaganych informacji, przekraczając termin o ponad 60 dni. Zachowanie spółki wydłużyło analizę rynku i utrudniło wcześniejsze rozstrzygnięcie postępowania w sprawie koncentracji. Po przeprowadzeniu postępowania antymonopolowego urząd nałożył na spółkę DOM Polska karę finansową w wysokości ponad 26 tys. zł.

Zgonie z przepisami przedsiębiorcy mają obowiązek dostarczenia organowi antymonopolowemu wszelkich koniecznych informacji na jego żądanie. Za niewywiązanie się z obowiązku udzielenia informacji, urząd może nałożyć na przedsiębiorcę karę finansową w wysokości do 50 mln euro.

Od decyzji spółce przysługuje odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 55 60 345
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl

Twitter: @UOKiKgovPL

Tagi: ochrona konkurencji, kontrola koncentracji, decyzja, kara, DOM Polska, LOB, ASSA ABLOY Entrance Systems

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Prezenty przez internet? Przeczytaj porady UOKiK
Prezenty przez internet? Przeczytaj porady UOKiK

Mikołaj kupuje prezenty przez internet? Może je zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 14 dni. Odsyła na swój koszt. Ważne są terminy dostawy i realizacji zamówienia oraz zasady promocji przedświątecznych ofert. ...>

Wspólna akcja dla seniorów
Wspólna akcja dla seniorów

Osoby starsze często padają ofiarą nieuczciwych handlowców. Dlatego cztery instytucje połączyły siły, aby ostrzegać seniorów. UOKiK, Policja, ZUS i KRUS podpisały dziś porozumienie o wspólnej akcji edukacyjnej.   ...>

Trwały nośnik - decyzje wobec ING, Getin Noble i PKO BP
Trwały nośnik - decyzje wobec ING, Getin Noble i PKO BP

ING Bank Śląski, Getin Noble Bank i PKO BP nieprawidłowo informowały o zmianach opłat. Po decyzjach UOKiK rozliczą się z konsumentami z podwyżek i udostępnią czasowo niektóre usługi za darmo. ...>

PZU zmienia praktykę dla kierowców
PZU zmienia praktykę dla kierowców

PZU mógł ograniczać prawo konsumentów do wypowiedzenia umowy OC, gdy posiadali podwójne ubezpieczenie. Kontakt z infolinią lub agentem PZU oznaczał zawarcie nowej umowy OC, której konsument nie mógł wypowiedzieć.   ...>

Chwilówki - postępowania UOKiK
Chwilówki - postępowania UOKiK

Rolowanie pożyczek – to główny zarzut do spółek z grupy Złotówka (Bis, Duo, Three). Brak zwrotu części kosztów kredytu w przypadku wcześniejszej spłaty – to przykładowy zarzut dla firmy pożyczkowej Euroexpert.   ...>

Dobre, bo niemieckie? Wyniki testów UOKiK
Dobre, bo niemieckie? Wyniki testów UOKiK

UOKiK po raz pierwszy porównał jakość produktów oferowanych konsumentom z Polski i Europy Zachodniej.  Sprawdziliśmy jakość 101 produktów, istotne różnice dotyczyły 12.   ...>

Pomoc prawna - zadzwoń do Stowarzyszenia Aquila
Pomoc prawna - zadzwoń do Stowarzyszenia Aquila

Dostałeś niesłusznie nakaz zapłaty lub pismo z sądu? Zostałeś pozwany przez firmę, która wprowadziła cię w błąd? Twoją sprawą zajmie się Stowarzyszenie Aquila.    ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENEuropejskie Centrum KonsumenckieUE100-lecie odzyskania niepodległości