Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Niekończąca się promocja suplementu Green Magma
< poprzedni | następny > 29.05.2018
- „Promocja kończy się dzisiaj” – zapewniały reklamy suplementu diety Green Magma, jednak trwała od dwóch lat.
- Logihub, dystrybutor Green Magma, odda konsumentom połowę ceny, którą zapłacili za ten środek spożywczy.
- Chcesz odzyskać pieniądze? Napisz na adres dystrybutora: reklamacje@bezkilogramow.pl.
Wypowiedź Moniki Chrupały-Suchomskiej z UOKiK
Zobacz więcej materiałów multimedialnych
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję dotyczącą Logihub – dystrybutora suplementu diety Green Magma, który miał sprzyjać odchudzaniu. Urząd zakwestionował reklamy tego środka spożywczego, pojawiające się w prasie, telewizji i internecie od 2015 roku. Zastrzeżenia wzbudziły m.in.:
1. Niekończąca się promocja. Green Magma była reklamowany hasłami, które sugerowały, że konsument może kupić suplement po atrakcyjnej cenie tylko w danym momencie. Tymczasem, jak ustalił urząd, Green Magma nigdy nie był oferowany po tak wysokich cenach, a rzekoma promocja trwała nieprzerwanie od sierpnia 2015. Przykładowe hasła: „Promocja kończy się dzisiaj”, „Taka okazja więcej się nie powtórzy”, „Normalna cena skutecznej kuracji odchudzającej Green Magma to aż 500 zł”, „Dzisiaj z uwagi na ofertę specjalną producenta zakupisz ją za jedyne 99 zł”.
- Ceny nie mogą być fikcją, a obniżki nie mogą być sztucznie wykreowane. Takie działanie służy tylko zwabieniu konsumenta, żeby szybko kupił produkt. Nieuczciwą praktyką rynkową jest twierdzenie, że coś będzie dostępne w promocji tylko przez pewien czas, jeśli jest to niezgodne z prawdą – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.
2. Wyjątkowy produkt. W reklamach Green Magma pojawiały się hasła, które mogą sugerować szczególne właściwości tego suplementu. Jak się okazało, nie są poparte żadnymi badaniami. Przykładowe hasła: „Działa już po 3 dniach”, „Zrzucisz nawet 20 kilogramów”, „W Stanach Zjednoczonych Green Magma stosowana jest przez ponad 50% odchudzających się kobiet”.
- Zapewnienia o działaniu suplementów diety, ich popularności, powinny być rzetelne i prawdziwe. Konsument ufa reklamie i mógłby nie kupić Green Magmy, gdyby przekaz zawierał inne informacje – uważa Marek Niechciał.
Przykładowa reklama internetowa:
Logihub zobowiązał się do zmiany praktyk, dlatego uniknął kary fiansowej. Przedsiębiorca nie będzie używał w reklamach haseł, które wzbudziły wątpliwości urzędu. Poza tym odda konsumentom połowę ceny tego suplementu niezależnie od daty zakupu. Wyślij wiadomość i skan paragonu na adres dytrybutora: reklamacje@bezkilogramow.pl. Wszystkie zakwestionowane praktyki opisane są w decyzji prezesa UOKiK. Czym są suplemety diety? Czytaj w poradniku urzędu.
Dodatkowe informacje dla konsumentów:
Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka, płatna wg stawek operatora
E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Oddziały Federacji Konsumentów
Rzecznicy konsumentów – w Twoim mieście lub powiecie
Kontakt dla mediów:
Biuro prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 695 902 088
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL
Tagi: ochrona konsumentów, konsumenci, leki, suplementy diety, reklama, farmacja, zdrowie, Logihub, Green Magma
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (592 KB, doc, 2018.05.29)
- Wypowiedź Moniki Chrupały-Suchomskiej z UOKiK (5,83 MB, mp3, 2018.05.29)
- Decyzja nr RBG - 5/2018 (4,29 MB, pdf, 2018.05.29)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie