Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Masz obligacje GetBack? Informacje UOKiK

< poprzedni | następny > 31.07.2018

Masz obligacje GetBack? Informacje UOKiK
  • UOKiK sprawdza jak banki, domy maklerskie i sama spółka oferowały obligacje Get Back.
  • W toku są 3 postępowania wyjaśniające.
  • Pobierz formularz ze strony www.finanse.uokik.gov.pl i opisz, jak Tobie sprzedawano obligacje Get Back.

Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK
Komentarz Prezesa UOKiK Marka Niechciała

Twoja przeglądarka nie obsługuje formatu HTML5



Zobacz więcej materiałów multimedialnych

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów analizuje skargi osób, które mogły zostać wprowadzone w błąd przy zakupie obligacji korporacyjnych GetBack lub którym oferowano produkty nieodpowiadające ich potrzebom. Wynika z nich, że nie byli to typowi inwestorzy, lecz zwykli konsumenci, którzy odłożyli na lokacie oszczędności, pieniądze ze spadku czy sprzedaży mieszkania, a następnie zostali namówieni na zakup obligacji korporacyjnych, mimo że nie byli zainteresowani tak ryzykowanymi instrumentami finansowymi. Obligacje oferowały banki, domy maklerskie, pośrednicy i sam GetBack. Z przekazywanych informacji wynika, że również przy sprzedaży mogło dochodzić do licznych nieprawidłowości. Konsumenci mogli być wprowadzani w błąd poprzez informacje, że są to produkty bezpieczne jak lokata bankowa i zapewnią gwarantowane zyski. Skorzystaj z formularza i powiadom UOKiK o tym, jak w Twoim przypadku wyglądała sprzedaż obligacji GetBack. Pobierz go ze strony www.finanse.uokik.gov.pl. Czekamy na Twój sygnał.

Działania UOKiK

Pierwsze skargi zaczęły napływać do UOKiK w maju 2018 r. Jednak już wcześniej pod koniec kwietnia, po doniesieniach medialnych, urząd wszczął postępowanie wyjaśniające, aby ustalić zasady oferowania i sprzedaży obligacji korporacyjnych GetBack. - Sprawdzamy w postępowaniach wyjaśniających w jaki sposób sama spółka, banki i domy maklerskie oferowały konsumentom obligacje korporacyjne GetBack. Klienci, którzy skarżą się do UOKiK, twierdzą, że ten produkt był im przedstawiany jako bezpieczna lokata. O podejmowanych przez nas działaniach poinformowaliśmy Centralne Biuro Antykorupcyjne – mówi Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W maju pracownicy UOKiK przeprowadzili kontrolę w biurach GetBack w Warszawie i we Wrocławiu. W toku są 3 postępowania wyjaśniające dotyczące: Idea Banku i Polskiego Domu Maklerskiego, Mercurius Financial Advisors oraz Get Back.

Wypowiedź Macieja Czaplińskiego z UOKiK o formularzu kontaktowym
Wypowiedź Macieja Czaplińskiego z UOKiK o formularzu kontaktowym

Twoja przeglądarka nie obsługuje formatu HTML5



Zobacz więcej materiałów multimedialnych

Złóż reklamację

Jeżeli kupiłeś obligacje korporacyjne Get Back za pośrednictwem banku lub domu maklerskiego i uważasz, że mogłeś zostać wprowadzony w błąd, złóż reklamację. Wzór reklamacji pobierz ze strony www.finanse.uokik.gov.pl. Zostawiliśmy w formularzach pola, które musisz samodzielnie wypełnić na podstawie zawartych tam wskazówek. Opisz, jak w Twoim przypadku wyglądał proces sprzedaży obligacji. Ważne jest, kto i w jakich okolicznościach zaproponował Tobie te obligacje, przytocz fragmenty rozmów, e-maili, smsów, dołącz wydruki lub zdjęcia. Podaj dane doradców lub pracowników banku, którzy się z tobą kontaktowali. Napisz, jak przedstawiali ofertę, czy np. była mowa o gwarancji zysku, bezpieczeństwa, rentowności spółki. W reklamacji możesz żądać zwrotu wpłaconych kwot. Reklamację złóż do banku lub domu maklerskiego. 

Pomoc rzecznika konsumentów

Potrzebujesz pomocy przy sporządzeniu reklamacji? Zgłoś się do rzecznika konsumentów. Adresy i numery telefonów do rzecznika z twojego miasta czy powiatu są dostępne w internecie lub pod numerami: 22 290 89 16 lub 801 440 220. Rzecznik oceni twoją sprawę i pomoże napisać reklamację.

Odrzucona reklamacja

W dalszym dochodzeniu twoich praw pomoże Ci Rzecznik Finansowy – pod warunkiem, że nabyłeś obligacje za pośrednictwem domu maklerskiego lub banku, czyli podmiotów rynku finansowego. Z jego pomocy nie skorzystają osoby, które kupiły obligacje bezpośrednio od GetBack. Jeżeli Twoja reklamacja została odrzucona, wyślij skan tej odpowiedzi na adres uokik@uokik.gov.pl. Sprawdzamy, jakich informacji udzielają banki lub domy maklerskie.

Postępowanie układowe

Jeżeli kupiłeś obligacje bezpośrednio od Get Back, śledź uważnie przebieg postępowania układowego. Wejdź na strony: nadzorcy sądowego www.kaczmarekskonieczna.pl oraz kuratora www.biurosyndyka.pl. Od 23 lipca w siedzibie Sądu Rejonowego dla Wrocławia-Fabrycznej (Wydział VIII Gospodarczy) możesz zapoznać się ze spisem wierzytelności, który złożył nadzorca sądowy. Sprawdź, czy są tam też Twoje obligacje. 28 sierpnia odbędzie się zgromadzenie wierzycieli w celu zawarcia układu. Zanim podejmiesz jakiekolwiek kroki, skonsultuj się z prawnikiem.

Dodatkowe informacje dla konsumentów:

Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka
E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Oddziały Federacji Konsumentów
Rzecznicy konsumentów – w Twoim mieście lub powiecie

Kontakt dla mediów:

Biuro prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 695 902 088
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL

Tagi: ochrona konsumentów, postępowanie, GetBack, obligacje

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Kryptoreklama na Instagramie? Zarzuty Prezesa UOKiK
Kryptoreklama na Instagramie? Zarzuty Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK stawia pierwsze zarzuty trzem influencerom z branży fitness i ich reklamodawcy w związku z nieprawidłowym oznaczaniem treści reklamowych na Instagramie ...>

Letnie wyprzedaże - rabaty, reklamacje i zwroty
Letnie wyprzedaże - rabaty, reklamacje i zwroty

Przedsiębiorcy stosują różne chwyty marketingowe, które mają sprawić, że podejmiesz decyzję szybko i bez zastanowienia. W ten sposób mogą skłonić Cię do zakupu rzeczy niepotrzebnej, w zawyżonej cenie ...>

Uważaj na rejsy z Incruises - ostrzeżenie konsumenckie
Uważaj na rejsy z Incruises - ostrzeżenie konsumenckie

Marzysz o wyprawie na Karaiby i skusił cię program Członkostwa w Rejsach INCRUISES? Uważaj, firma InCruises International prawdopodobnie zarządza zebranymi od konsumentów pieniędzmi w zakazanym systemie konsorcyjnym. ...>

Transakcje nieautoryzowane - zarzuty wobec 5 banków
Transakcje nieautoryzowane - zarzuty wobec 5 banków

Z konta bez twojej zgody zniknęły pieniądze, zgłosiłeś to do banku, a ten odmówił zwrotu kwoty nieautoryzowanej transakcji? ...>

Inspekcja Handlowa rusza gastronomicznym szlakiem turystycznym
Inspekcja Handlowa rusza gastronomicznym szlakiem turystycznym

Przed wakacjami sprawdziliśmy 55 lokali gastronomicznych m.in. w Świnoujściu, Giżycku, Sopocie, Krakowie i we Wrocławiu. Ponad 60 proc. z nich nie przestrzega przepisów. ...>

Nieuczciwe praktyki na pokazach - kary dla spółki New Life i jej prezesa
Nieuczciwe praktyki na pokazach - kary dla spółki New Life i jej prezesa

Miała być akcja promocyjna „Poznaj Polską Markę”, notebook w prezencie, rabaty o wartości nawet kilkudziesięciu tys. zł. Były pokazy handlowe ze sprzedażą produktów w bardzo wysokich cenach. ...>

Od dziś zakup mieszkania od dewelopera jest bezpieczniejszy - ruszył Deweloperski  Fundusz Gwarancyjny
Od dziś zakup mieszkania od dewelopera jest bezpieczniejszy - ruszył Deweloperski Fundusz Gwarancyjny

Wchodzi w życie nowa ustawa deweloperska, dzięki której nabywcy mieszkań na rynku pierwotnym będą lepiej chronieni.   ...>

Czy wiesz za co i komu płacisz? Nie trać głowy na urlopie
Czy wiesz za co i komu płacisz? Nie trać głowy na urlopie

Wynajem hulajnogi elektrycznej, powerbanków, rowerów, skuterów czy samochodów – to banalne. Czy zatem może powodować długotrwałe konsekwencje finansowe? ...>

 

  
  

Do góry