Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Tydzień konsumenta - filmiki z poradami od stowarzyszenia Aquila
< poprzedni | następny > 11.03.2019

- 15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta.
- Z tej okazji przez cały tydzień przypominamy o twoich prawach.
- Śledź @UOKiKgovPL na Twitterze – znajdziesz tam porady, filmiki i quizy.
Wszyscy jesteśmy konsumentami - stwierdził 15 marca 1962 r. prezydent USA John F. Kennedy. W rocznicę tych słów obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta. Konsument powinien być świadomy swoich praw i z nich korzystać, więc razem ze Stowarzyszeniem Aquila przypominamy kilka, które mogą się przydać w codziennym życiu.
Filmy, porady, quizy
Zepsuł ci się nowy smartfon? Jesteś niezadowolony z e-zakupów? Organizator wakacyjnego wyjazdu nie wywiązał się z umowy? Do twojego mieszkania zapukał przedstawiciel nieuczciwej firmy energetycznej? Śledź w tym tygodniu profil UOKiK na Twitterze, a dowiesz się, jakie masz prawa w takich sytuacjach. Odpowiedzi znajdziesz w kilkuminutowych filmach. Na podstawie scenek z codziennego życia pokazują one, jakich błędów unikać, jak rozwiązać problem, czego można żądać oraz gdzie szukać pomocy. Po obejrzeniu każdego filmu będziesz mógł sprawdzić swoją wiedzę w miniquizie. Dostaniesz także poradę dnia. Codziennie zaprezentujemy inny temat. Dziś (poniedziałek) zaczynamy od reklamacji. Jutro – zakupy przez internet, w środę – oszustwa energetyczne, w czwartek – prawa osób zadłużonych, a w piątek – problemy z lotem i biurem podróży.
Filmy przygotowało Stowarzyszenie Aquila, a sfinansował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. To organizacja konsumencka, która od 1 czerwca 2018 roku pomaga konsumentom oszukanym przez firmy sprzedające prąd, gaz lub usługi telekomunikacyjne. Prawnicy Stowarzyszenia Aquila obsługują adres porady@dlakonsumentow.pl i mailowo rozwiązują problemy konsumentów. Organizacja ta – w konsorcjum z Krajowym Instytutem Gospodarki Senioralnej – wygrała też ostatnio konkurs na udzielanie przez najbliższe dwa lata bezpłatnej pomocy konsumentom.
Obchody Dnia Konsumenta
Z okazji Światowego Dnia Konsumenta zapraszamy na konferencję UOKiK „System ochrony konsumentów w Polsce ―wyzwania”. Odbędzie się ona w środę 13 marca w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii. Połączona będzie z obchodami 20-lecia rzeczników konsumentów, którzy udzielają co roku około pół miliona porad.
Dodatkowe informacje dla mediów:
Biuro prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 695 902 088
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL
Tagi: ochrona konsumenta, Światowy Dzień Konsumenta, prawa konsumenta, reklamacje, porady, Aquila
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (91,16 KB, docx, 2019.03.11)
Warto przeczytać
Okulary przeciwsłoneczne – popularny zakup w sezonie letnim. Są traktowane jako modny dodatek, ale przypominamy, że powinny one przede wszystkim pełnić funkcję ochronną. ...>
Wynajem hulajnogi elektrycznej, powerbanków, rowerów, skuterów czy samochodów – to banalne. Czy zatem może powodować długotrwałe konsekwencje finansowe? ...>
„Moja ocena 5/5”, „Firma godna polecenia”, „Polecam z całego serca” – brzmi znajomo? Pewnie tak, jeśli kupując w sieci czytasz opinie. Niestety nie zawsze są one prawdziwe. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zakwestionował mechanizm naliczania opłat dystrybucyjnych i alokacyjnych w umowach ubezpieczenia na życie z ufk stosowany przez spółkę AXA Życie TU S.A.(obecnie UNIQA). ...>
Czy spółki Carrefour i Auchan Polska wykorzystują swoją przewagę kontraktową wobec dostawców produktów rolno-spożywczych? ...>
Jeśli spłacasz całkowicie lub nadpłacasz kredyt hipoteczny, który wziąłeś po 21 lipca 2017 r., bank musi się z tobą rozliczyć z opłat pobranych w związku z zawarciem umowy. Szczegóły znajdziesz w najnowszym stanowisku Prezesa Urzędu. ...>
Coraz większemu zainteresowaniu konsumentów instalacjami fotowoltaicznymi towarzyszy rosnąca liczba skarg na tę branżę. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowania wyjaśniające, w których sprawdzi, jak banki rozpatrują reklamacje konsumentów związane z kradzieżą pieniędzy z konta oraz jakie stosują mechanizmy uwierzytelniania transakcji. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 22 290 89 16 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie