Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Tydzień konsumenta - filmiki z poradami od stowarzyszenia Aquila

< poprzedni | następny > 11.03.2019

Tydzień konsumenta - filmiki z poradami od stowarzyszenia Aquila
  • 15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta.
  • Z tej okazji przez cały tydzień przypominamy o twoich prawach.
  • Śledź @UOKiKgovPL na Twitterze – znajdziesz tam porady, filmiki i quizy.

Wszyscy jesteśmy konsumentami -  stwierdził 15 marca 1962 r. prezydent USA John F. Kennedy. W rocznicę tych słów obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta. Konsument powinien być świadomy swoich praw i z nich korzystać, więc razem ze Stowarzyszeniem Aquila przypominamy kilka, które mogą się przydać w codziennym życiu.

Filmy, porady, quizy

Zepsuł ci się nowy smartfon? Jesteś niezadowolony z e-zakupów? Organizator wakacyjnego wyjazdu nie wywiązał się z umowy? Do twojego mieszkania zapukał przedstawiciel nieuczciwej firmy energetycznej? Śledź w tym tygodniu profil UOKiK na Twitterze, a dowiesz się, jakie masz prawa w takich sytuacjach. Odpowiedzi znajdziesz w kilkuminutowych filmach. Na podstawie scenek z codziennego życia pokazują one, jakich błędów unikać, jak rozwiązać problem, czego można żądać oraz gdzie szukać pomocy. Po obejrzeniu każdego filmu będziesz mógł sprawdzić swoją wiedzę w miniquizie. Dostaniesz także poradę dnia. Codziennie zaprezentujemy inny temat. Dziś (poniedziałek) zaczynamy od reklamacji. Jutro – zakupy przez internet, w środę – oszustwa energetyczne, w czwartek – prawa osób zadłużonych, a w piątek – problemy z lotem i biurem podróży.

Filmy przygotowało Stowarzyszenie Aquila, a sfinansował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. To organizacja konsumencka, która od 1 czerwca 2018 roku pomaga konsumentom oszukanym przez firmy sprzedające prąd, gaz lub usługi telekomunikacyjne. Prawnicy Stowarzyszenia Aquila obsługują adres porady@dlakonsumentow.pl i mailowo rozwiązują problemy konsumentów. Organizacja ta – w konsorcjum z Krajowym Instytutem Gospodarki Senioralnej – wygrała też ostatnio konkurs na udzielanie przez najbliższe dwa lata bezpłatnej pomocy konsumentom.

Obchody Dnia Konsumenta

Z okazji Światowego Dnia Konsumenta zapraszamy na konferencję UOKiK „System ochrony konsumentów w Polsce ―wyzwania”. Odbędzie się ona w środę 13 marca w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii. Połączona będzie z obchodami 20-lecia rzeczników konsumentów, którzy udzielają co roku około pół miliona porad.

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 695 902 088
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL

Tagi: ochrona konsumenta, Światowy Dzień Konsumenta, prawa konsumenta, reklamacje, porady, Aquila

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Okulary przeciwsłoneczne pod lupą UOKiK
Okulary przeciwsłoneczne pod lupą UOKiK

Okulary przeciwsłoneczne – popularny zakup w sezonie letnim. Są traktowane jako modny dodatek, ale przypominamy, że powinny one przede wszystkim pełnić funkcję ochronną. ...>

Czy wiesz za co i komu płacisz? Nie trać głowy na urlopie
Czy wiesz za co i komu płacisz? Nie trać głowy na urlopie

Wynajem hulajnogi elektrycznej, powerbanków, rowerów, skuterów czy samochodów – to banalne. Czy zatem może powodować długotrwałe konsekwencje finansowe? ...>

Fałszywe opinie w sieci - działania Prezesa UOKiK
Fałszywe opinie w sieci - działania Prezesa UOKiK

„Moja ocena 5/5”, „Firma godna polecenia”, „Polecam z całego serca” – brzmi znajomo? Pewnie tak, jeśli kupując w sieci czytasz opinie. Niestety nie zawsze są one prawdziwe.   ...>

10 mln zł kary dla UNIQA - decyzja Prezesa UOKiK
10 mln zł kary dla UNIQA - decyzja Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zakwestionował mechanizm naliczania opłat dystrybucyjnych i alokacyjnych w umowach ubezpieczenia na życie z ufk stosowany przez spółkę AXA Życie TU S.A.(obecnie UNIQA). ...>

Auchan i Carrefour - Prezes UOKiK wszczyna postępowania wyjaśniające
Auchan i Carrefour - Prezes UOKiK wszczyna postępowania wyjaśniające

Czy spółki Carrefour i Auchan Polska wykorzystują swoją przewagę kontraktową wobec dostawców produktów rolno-spożywczych?   ...>

Spłata kredytu hipotecznego - stanowisko Prezesa UOKiK
Spłata kredytu hipotecznego - stanowisko Prezesa UOKiK

Jeśli spłacasz całkowicie lub nadpłacasz kredyt hipoteczny, który wziąłeś po 21 lipca 2017 r., bank musi się z tobą rozliczyć z opłat pobranych w związku z zawarciem umowy. Szczegóły znajdziesz w najnowszym stanowisku Prezesa Urzędu.   ...>

Fotowoltaika - działania Prezesa UOKiK
Fotowoltaika - działania Prezesa UOKiK

Coraz większemu zainteresowaniu konsumentów instalacjami fotowoltaicznymi towarzyszy rosnąca liczba skarg na tę branżę.   ...>

Nieautoryzowane transakcje bankowe - postępowania wyjaśniające
Nieautoryzowane transakcje bankowe - postępowania wyjaśniające

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowania wyjaśniające, w których sprawdzi, jak banki rozpatrują reklamacje konsumentów związane z kradzieżą pieniędzy z konta oraz jakie stosują mechanizmy uwierzytelniania transakcji.   ...>

 

  
  

Do góry