Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Zgoda na koncentrację: płatności internetowe
< poprzedni | następny > 21.11.2019

- UOKiK wydał zgodę na przejęcie przez Centrum Rozliczeń Elektronicznych Polskie ePłatności kontroli nad BillBird.
- W tej sprawie urząd przeprowadził badanie rynku.
Transakcja została zgłoszona do UOKiK na początku lutego 2019 r. Jej uczestnicy oferują doładowania do telefonów komórkowych (tzw. pre-paid) oraz obsługują różnego rodzaju transakcje płatnicze.
Koncentracja wywierała wpływ m.in na krajowy rynek dystrybucji (sprzedaży) doładowań do kont przedpłaconych za pomocą pieniądza elektronicznego paysafecard, prezes UOKiK skierował sprawę do II fazy i przeprowadził badanie rynku.
Przeprowadzone postępowanie antymonopolowe w sprawie koncentracji wykazało m.in., że paysafecard jest jednym z wielu dostępnych dla konsumentów rodzajów pieniądza elektronicznego, za pomocą którego można płacić w Internecie. W związku z tym prezes UOKiK uznał, że transakcja nie spowoduje istotnego ograniczenia konkurencji i wydał zgodę na koncentrację.
Informacje dodatkowe
Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów postępowanie w sprawach koncentracji jest dwuetapowe. Pierwszy etap trwa do miesiąca. Natomiast w sprawach szczególnie skomplikowanych, w których istnieje prawdopodobieństwo istotnego ograniczenia konkurencji lub wymagających badania rynku, postępowanie może trwać dłużej.
Na stronie internetowej UOKiK zamieszczane są informacje na temat wszystkich prowadzonych przez urząd postępowań antymonopolowych w sprawach koncentracji. Więcej informacji o zasadach koncentracji przedsiębiorców w przygotowanym specjalnie opracowaniu.
Dodatkowe informacje dla mediów:
Biuro Prasowe UOKiK
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 695 902 088, 22 55 60 430
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL
Tagi: ochrona konkurencji, kontrola koncentracji, Centrum Rozliczeń Elektronicznych Polskie ePłatności, BillBird
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (93,18 KB, docx, 2019.11.21)
- DECYZJA nr DKK-223/2019 (647,93 KB, pdf, 2019.11.21)
Warto przeczytać
Prezes UOKiK stawia pierwsze zarzuty trzem influencerom z branży fitness i ich reklamodawcy w związku z nieprawidłowym oznaczaniem treści reklamowych na Instagramie ...>
Przedsiębiorcy stosują różne chwyty marketingowe, które mają sprawić, że podejmiesz decyzję szybko i bez zastanowienia. W ten sposób mogą skłonić Cię do zakupu rzeczy niepotrzebnej, w zawyżonej cenie ...>
Marzysz o wyprawie na Karaiby i skusił cię program Członkostwa w Rejsach INCRUISES? Uważaj, firma InCruises International prawdopodobnie zarządza zebranymi od konsumentów pieniędzmi w zakazanym systemie konsorcyjnym. ...>
Z konta bez twojej zgody zniknęły pieniądze, zgłosiłeś to do banku, a ten odmówił zwrotu kwoty nieautoryzowanej transakcji? ...>
Przed wakacjami sprawdziliśmy 55 lokali gastronomicznych m.in. w Świnoujściu, Giżycku, Sopocie, Krakowie i we Wrocławiu. Ponad 60 proc. z nich nie przestrzega przepisów. ...>
Miała być akcja promocyjna „Poznaj Polską Markę”, notebook w prezencie, rabaty o wartości nawet kilkudziesięciu tys. zł. Były pokazy handlowe ze sprzedażą produktów w bardzo wysokich cenach. ...>
Wchodzi w życie nowa ustawa deweloperska, dzięki której nabywcy mieszkań na rynku pierwotnym będą lepiej chronieni. ...>
Wynajem hulajnogi elektrycznej, powerbanków, rowerów, skuterów czy samochodów – to banalne. Czy zatem może powodować długotrwałe konsekwencje finansowe? ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie