Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

#UOKiKtestuje - kubki termiczne

< poprzedni | następny > 26.07.2021

#UOKiKtestuje - kubki termiczne
  • Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przetestował 10 modeli kubków termicznych.
  • W jaki sposób radzą sobie z utrzymywaniem temperatury napoju, jak funkcjonalne jest ich zamknięcie oraz czy są szczelne i wytrzymałe na upadki – sprawdziliśmy to!
  • Prawie 230 testów, ponad 900 wyników – wejdź na uokik.gov.pl i pobierz raport.

Kubek termiczny to gadżet, który przydaje się w różnych okolicznościach - nie tylko podczas wycieczki w góry, ale również w upalny dzień na plaży. Kubki utrzymują zarówno gorące, jak i chłodne temperatury napojów. - Nie wszyscy producenci informują o parametrach, które z punktu widzenia konsumenta są niezbędne do podjęcia optymalnej decyzji o zakupie produktu. Kontynuujemy zatem edukacyjny cykl badań „UOKiK testuje” i tym razem bierzemy pod lupę kubki termiczne  – tłumaczy Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK. - W najnowszym raporcie doradzamy konsumentom, na co powinni zwrócić uwagę wybierając tego typu produkt. Zbadaliśmy jak długo kubki termiczne utrzymują zimne i ciepłe temperatury napojów, czy ich zamknięcia są funkcjonalne, a także czy są szczelne. Zweryfikowaliśmy, czy kubki wytrzymują upadki z wysokości 1 metra oraz czy się nagrzewają pod wpływem gorącej zawartości. Sprawdziliśmy również jaka ilość płynu rzeczywiście mieści się w kubku oraz jak znosi on mycie w zmywarce – dodaje Prezes UOKiK.


Pobierz wypowiedź Prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego

Jak wybieraliśmy kubki termiczne?

Do badań wytypowaliśmy 10 modeli kubków termicznych na podstawie rozeznania rynku przeprowadzonego przez Inspekcję Handlową w kwietniu 2021 r. w sklepach internetowych i stacjonarnych w całej Polsce. Rozeznanie cenowe inspektorzy przeprowadzili w czerwcu 2021 r. Badania wykonali pracownicy laboratorium UOKiK w Bydgoszczy, które posiada akredytację zgodną z normą PN-EN ISO/IEC 17025:2018. Wszystkie modele kubków były sprawdzane przy użyciu tych samych urządzeń, w taki sam sposób i w tych samych warunkach. Kubki przeszły w sumie 228 testów, podczas których uzyskaliśmy 904 wyniki cząstkowe.

Jak sprawdzaliśmy kubki i co stwierdziliśmy? Pobierz raport.

Najlepiej zimną i ciepłą temperaturę utrzymuje kubek marki Fjord Nansen Lando i w związku z tym otrzymał najwyższą ocenę ogólną jakości.

Szczegółową metodologię testów znajdziesz w informacji z badania.

Porady dla konsumentów

Przedsiębiorcy niekiedy deklarują na opakowaniu, ile czasu produkt utrzymuje temperaturę zawartości oraz w jakich warunkach. Zwróć na to uwagę jeszcze przed zakupem, aby odpowiednio dostosować właściwości kubka do twoich potrzeb. Świadomie podejmuj decyzje zakupowe.

Możesz liczyć na pomoc Inspekcji Handlowej

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny przypomina:  
- Wszelkie zastrzeżenia dotyczące bezpieczeństwa i oznakowania produktów można zgłaszać  wojewódzkim Inspektoratom Inspekcji Handlowej.

Jeżeli produkt ma wadę, zwróć się z reklamacją do sprzedawcy. Masz na to dwa lata od daty zakupu. Możesz żądać naprawy lub wymiany towaru, obniżenia ceny, a gdy wada jest istotna – zwrotu pieniędzy. Brak paragonu niekoniecznie uniemożliwia skuteczne złożenie reklamacji. Dowodem zakupu może być również wyciąg z konta czy karty kredytowej, faktura VAT, zamówienie złożone w sklepie internetowym itp.

Pamiętaj, że w przypadku zakupów przez internet masz 14 dni na odstąpienie od umowy (tzw. prawo do namysłu), a następnie 14 dni na zwrot produktu. W przypadku zakupów w sklepie stacjonarnym nie zawsze będziesz mieć możliwość zwrotu. Zależy to od sprzedawcy, regulaminu i zasad danego sklepu. Więcej o twoich prawach dowiesz się na prawakonsumenta.uokik.gov.pl.

Wyniki badania kubków termicznych pobierz z uokik.gov.pl.

Pomoc dla konsumentów:

Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka
E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Rzecznicy konsumentów – w Twoim mieście lub powiecie
Inspekcja Handlowa – w Twoim województwie

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 55 60 246
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL

Tagi: ochrona konsumentów, kontrola IH, Inspekcja Handlowa, kubki termiczne, UOKiKtestuje

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Omnibus i obowiązki informacyjne w e-commerce - kolejne działania i zarzuty Prezesa UOKiK
Omnibus i obowiązki informacyjne w e-commerce - kolejne działania i zarzuty Prezesa UOKiK

Przedsiębiorca czy osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej? Kto sprzedaje na platformie i jakie wynikają z tego prawa dla konsumentów? Jaki jest podział obowiązków między platformą a sprzedającym? ...>

Ponad 5 mln zł kary za kryptoreklamę na Instagramie
Ponad 5 mln zł kary za kryptoreklamę na Instagramie

Prezes UOKiK nałożył łącznie ponad 5 mln zł kary za nieprawidłowe oznaczanie materiałów reklamowych w mediach społecznościowych. ...>

Wygląd to nie wszystko - Inspekcja Handlowa skontrolowała bidony dla maluchów
Wygląd to nie wszystko - Inspekcja Handlowa skontrolowała bidony dla maluchów

Sprawdziliśmy oznakowanie 20 modeli bidonów dla dzieci do lat 4. Nieprawidłowości miało 8 z nich. ...>

Ile wełny w wełnie? - Zarzuty Prezesa UOKiK dotyczące składu odzieży Lavard i Lord
Ile wełny w wełnie? - Zarzuty Prezesa UOKiK dotyczące składu odzieży Lavard i Lord

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty wprowadzania konsumentów w błąd spółkom Lord i Polskie Sklepy Odzieżowe (marka Lavard).   ...>

Wyposażenie łazienek - postępowanie wyjaśniające
Wyposażenie łazienek - postępowanie wyjaśniające

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie wyjaśniające dotyczące możliwego ustalania cen na rynku wyposażenia łazienek.   ...>

Opłaty za niezamówione usługi - zarzuty Prezesa UOKiK dla UPC
Opłaty za niezamówione usługi - zarzuty Prezesa UOKiK dla UPC

Prezes UOKiK postawił zarzuty UPC Polska, spółce grozi kara do 10 proc. obrotów. ...>

 

  
  

Do góry