Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

#UOKiKtestuje - zimowe płyny do spryskiwaczy

< poprzedni | następny > 08.11.2021

#UOKiKtestuje - zimowe płyny do spryskiwaczy
  • 8 marek płynów do spryskiwaczy pod lupą ekspertów Urzędu.
  • W najnowszym raporcie #UOKiKtestuje weryfikujemy różne cechy płynów do spryskiwaczy. Eksperci z laboratorium UOKiK zbadali je pod kątem zgodności objętości netto i temperatury krystalizacji z deklaracją, zawartości metanolu oraz funkcjonalności opakowań.
  • Pobierz raport i informację z badań.

Wybór odpowiedniego płynu do spryskiwaczy to decyzja, która ma duże znaczenie dla komfortu i bezpieczeństwa prowadzenia auta, szczególnie w warunkach zimowych. Zadbajmy więc o to, aby nie zamarzał on w niskich temperaturach oraz aby wygodnie się go nam używało.


Pobierz wypowiedź Prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego

 

- Letni płyn do spryskiwaczy w mroźne dni nie sprawdza się nie tylko dlatego, że zamarzając, może uszkodzić układ spryskiwaczy, ale również dlatego, że zamiast czyścić szyby, przymarza do nich ograniczając widoczność oraz uszkadzając wycieraczki. Najnowszy raport z naszego cyklu #UOKiKtestuje to dowód na to, że niezbędne są kontrole w tym zakresie, zaś zimowy płyn do spryskiwaczy płynowi nie jest równy. Podczas badań zaobserwowaliśmy różnice pomiędzy właściwościami rzeczywistymi a deklarowanymi przez producenta na etykiecie – tłumaczy Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

 

Jak sprawdzaliśmy płyny i co stwierdziliśmy? Pobierz raport.

- Do badań wytypowaliśmy 8 marek płynów do spryskiwaczy i sprawdziliśmy je pod kątem parametrów użytecznych z punktu widzenia konsumentów. Eksperci z laboratorium UOKiK w Łodzi zbadali zgodność objętości netto i temperatury krystalizacji z deklaracją producentów, zawartości metanolu i funkcjonalności opakowań. Zachęcam do zapoznania się z wynikami badania zawartymi w raporciedodaje Prezes UOKiK.

Płyny przeszły w sumie 80 testów, podczas których uzyskaliśmy 254 wyniki cząstkowe. Szczegółowe dane na temat oceny i zastosowanych metodologii znajdziesz w „Informacji z badania”.

 
 

 

- #UOKiKtestuje to cykl badań, którego celem jest edukacja i podnoszenie świadomości konsumentów w zakresie różnych produktów obecnych na polskim rynku. Chcemy, aby dzięki naszym testom Polacy podejmowali świadomie decyzje zakupowe, prezentując badania porównawcze produktów w aspektach jakościowych. To często produkty powszechnie występujące na rynku, jednak ze względu na niskie budżety reklamowe producentów nie są rozpoznawalne przez konsumentów. Wyboru produktów do badania w naszych niezależnych laboratoriach UOKiK dokonuje Inspekcja Handlowa w ramach rozeznania rynku, zaś wyniki badań wykorzystywane są również w działaniach Inspekcji - dodaje Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Porady dla konsumentów

 

Możesz liczyć na Inspekcję Handlową i UOKiK

Wszelkie zastrzeżenia dotyczące bezpieczeństwa oraz oznakowania produktów można zgłaszać  wojewódzkim inspektoratom Inspekcji Handlowej.

Jeżeli produkt ma wadę, zwróć się z reklamacją do sprzedawcy. Masz na to dwa lata od daty zakupu. Możesz żądać naprawy lub wymiany towaru, obniżenia ceny, a gdy wada jest istotna – zwrotu pieniędzy. Brak paragonu niekoniecznie uniemożliwia skuteczne złożenie reklamacji. Dowodem zakupu może być również wyciąg z konta czy karty kredytowej, faktura VAT, zamówienie złożone w sklepie internetowym itp.

Pamiętaj, że w przypadku zakupów przez internet masz 14 dni na odstąpienie od umowy (tzw. prawo do namysłu), a następnie 14 dni na zwrot produktu. W przypadku zakupów w sklepie stacjonarnym nie zawsze będziesz mieć możliwość zwrotu. Zależy to od sprzedawcy, regulaminu i zasad danego sklepu. Więcej o twoich prawach dowiesz się na prawakonsumenta.uokik.gov.pl.

Wyniki badania płynów do spryskiwaczy pobierz z uokik.gov.pl.

Pomoc dla konsumentów:

Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka
E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Rzecznicy konsumentów – w Twoim mieście lub powiecie
Inspekcja Handlowa – w Twoim województwie

 

Tagi: ochrona konsumentów, kontrola IH, Inspekcja Handlowa, płyny do spryskiwaczy, UOKiKtestuje, motoryzacja

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Zatory płatnicze - pięć decyzji Prezesa UOKiK
Zatory płatnicze - pięć decyzji Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył dwie kary za zatory płatnicze w łącznej wysokości ponad 650 tys. zł.   ...>

Kredyty hipoteczne a wzrost stóp procentowych
Kredyty hipoteczne a wzrost stóp procentowych

Konsumencie, jeśli masz kredyt hipoteczny i dysponujesz środkami, możesz go nadpłacić.   ...>

 Instaporady dla konsumentów
Instaporady dla konsumentów

Kryptoreklama, scam – to tylko niektóre z niedozwolonych praktyk, badanych obecnie przez Prezesa UOKiK.   ...>

Ile chemii w butach? - badania UOKiK i IH
Ile chemii w butach? - badania UOKiK i IH

UOKiK razem z IH zbadał, czy dostępne w sklepach obuwie zawiera niebezpieczne substancje dla zdrowia, m.in. formaldehyd, kadm czy ołów. Nasze Laboratorium w Łodzi przebadało 122 partie butów.   ...>

Jakie masz prawa w restauracji? Kontrola UOKiK
Jakie masz prawa w restauracji? Kontrola UOKiK

Ser „Fawita” zamiast sera „Feta”, krem dekoracyjny w miejsce bitej śmietany - czy wiesz co dostajesz na talerzu w restauracji? ...>

Fotowoltaika - działania Prezesa UOKiK
Fotowoltaika - działania Prezesa UOKiK

Coraz większemu zainteresowaniu konsumentów instalacjami fotowoltaicznymi towarzyszy rosnąca liczba skarg na tę branżę.   ...>

Działalność UOKiK w 2021 roku
Działalność UOKiK w 2021 roku

988 decyzji z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów, prawie pół miliarda złotych nałożonych kar.   ...>

Nieautoryzowane transakcje bankowe - postępowania wyjaśniające
Nieautoryzowane transakcje bankowe - postępowania wyjaśniające

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowania wyjaśniające, w których sprawdzi, jak banki rozpatrują reklamacje konsumentów związane z kradzieżą pieniędzy z konta oraz jakie stosują mechanizmy uwierzytelniania transakcji.   ...>

 

  
  

Do góry