Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Portal konsument.edu.pl zbiera nagrody

< poprzedni | następny > 31.05.2022

Portal konsument.edu.pl zbiera nagrody
  • Wyróżnienie Rady Edukacji Finansowej oraz nominacja do nagrody Consumer Education Awards 2022 dla portalu edukacyjnego, przygotowanego przez UOKiK.
  • Konsument.edu.pl - jeśli jeszcze nie znasz tego adresu, sprawdź! To bezpłatny symulator edukacyjny dostępny dla wszystkich użytkowników sieci.
  • Nagradzany portal powstał we współpracy z Fundacją ProPublika.

- Edukacja młodych konsumentów to wyzwanie. Jak ciekawie uczyć odróżniania tego, kiedy oferta w sieci jest prawdziwa, a kiedy to pułapka? Nie ma jednej recepty – my stawiamy na innowacyjność i praktyczne sprawdzanie zdobywanej wiedzy. Portal konsument.edu.pl uczy właściwych nawyków konsumenckich w sieci. Dzięki jego funkcjonalnościom przekonujemy, że warto przestrzegać zasady: surfuję, sprawdzam… a dopiero po namyśle - kupuję. Zdobyte w ten sposób kompetencje służą podejmowaniu racjonalnych i bezpiecznych decyzji. Czujemy ogromną satysfakcję, że projekt został doceniony przez profesjonalistów na forum krajowym i międzynarodowym. Cieszymy się też, że wzbudza duże zainteresowanie wśród uczniów i nauczycieli. Daje nam to jeszcze więcej motywacji, by rozwijać to narzędzie – mówi Tomasz Chróstny, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Konsument.edu.pl otrzymał wyróżnienie Rady Edukacji Finansowej, która doceniła jego wpływ na rozwój kompetencji finansowych polskiego społeczeństwa. Rada wyróżniła również projekt Bankowcy dla Edukacji Finansowej Młodzieży BAKCYL. Obie inicjatywy uczą i pomagają zdobywać doświadczenie w świecie finansów. Więcej o wyróżnieniach

Portal konsument.edu.pl zdobył także uznanie Międzynarodowej Sieci Ochrony Konsumentów (International Consumer Protection and Enforcement Network – ICPEN). Został nominowany do nagrody Consumer Education Awards 2022 w obszarze edukacji konsumenckiej w kategorii „Equality and Inclusion”. ICPEN to organizacja zrzeszająca organy ochrony konsumentów z 72 państw świata.

Sprawdź, czy dasz się złapać w pułapkę! Wykorzystaj nagrodzone narzędzie w swojej pracy edukatora! Wejdź i zdobądź wiedzę na konsument.edu.pl. To specjalnie przygotowana strona przypominająca portal społecznościowy, gdzie obok tradycyjnych postów na użytkowników czekają pełne pułapek sklepy online, chatboty, filmiki i wiele innych atrakcji. Oprócz tego, portal został stworzony z myślą o edukatorach, na których czeka 10 scenariuszy lekcji. Zajęcia, które można przeprowadzić z użyciem symulatora, wpisują się w podstawę programową szkół ponadpodstawowych oraz starszych klas szkół podstawowych.

Surfuję, sprawdzam, kupuję!

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 55 60 246
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL
Znajdziesz nas również na Instagramie: @uokikgovpl

Pomoc dla konsumentów:

Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka
E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Rzecznicy konsumentów – w Twoim mieście lub powiecie
Inspekcja Handlowa – w Twoim województwie

Tagi: ochrona konsumentów, symulator, konsument.edu.pl, nagrody, Consumer Education Awards, Fundacja ProPublika

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Okulary przeciwsłoneczne pod lupą UOKiK
Okulary przeciwsłoneczne pod lupą UOKiK

Okulary przeciwsłoneczne – popularny zakup w sezonie letnim. Są traktowane jako modny dodatek, ale przypominamy, że powinny one przede wszystkim pełnić funkcję ochronną. ...>

Czy wiesz za co i komu płacisz? Nie trać głowy na urlopie
Czy wiesz za co i komu płacisz? Nie trać głowy na urlopie

Wynajem hulajnogi elektrycznej, powerbanków, rowerów, skuterów czy samochodów – to banalne. Czy zatem może powodować długotrwałe konsekwencje finansowe? ...>

Fałszywe opinie w sieci - działania Prezesa UOKiK
Fałszywe opinie w sieci - działania Prezesa UOKiK

„Moja ocena 5/5”, „Firma godna polecenia”, „Polecam z całego serca” – brzmi znajomo? Pewnie tak, jeśli kupując w sieci czytasz opinie. Niestety nie zawsze są one prawdziwe.   ...>

10 mln zł kary dla UNIQA - decyzja Prezesa UOKiK
10 mln zł kary dla UNIQA - decyzja Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zakwestionował mechanizm naliczania opłat dystrybucyjnych i alokacyjnych w umowach ubezpieczenia na życie z ufk stosowany przez spółkę AXA Życie TU S.A.(obecnie UNIQA). ...>

Auchan i Carrefour - Prezes UOKiK wszczyna postępowania wyjaśniające
Auchan i Carrefour - Prezes UOKiK wszczyna postępowania wyjaśniające

Czy spółki Carrefour i Auchan Polska wykorzystują swoją przewagę kontraktową wobec dostawców produktów rolno-spożywczych?   ...>

Spłata kredytu hipotecznego - stanowisko Prezesa UOKiK
Spłata kredytu hipotecznego - stanowisko Prezesa UOKiK

Jeśli spłacasz całkowicie lub nadpłacasz kredyt hipoteczny, który wziąłeś po 21 lipca 2017 r., bank musi się z tobą rozliczyć z opłat pobranych w związku z zawarciem umowy. Szczegóły znajdziesz w najnowszym stanowisku Prezesa Urzędu.   ...>

Fotowoltaika - działania Prezesa UOKiK
Fotowoltaika - działania Prezesa UOKiK

Coraz większemu zainteresowaniu konsumentów instalacjami fotowoltaicznymi towarzyszy rosnąca liczba skarg na tę branżę.   ...>

Nieautoryzowane transakcje bankowe - postępowania wyjaśniające
Nieautoryzowane transakcje bankowe - postępowania wyjaśniające

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowania wyjaśniające, w których sprawdzi, jak banki rozpatrują reklamacje konsumentów związane z kradzieżą pieniędzy z konta oraz jakie stosują mechanizmy uwierzytelniania transakcji.   ...>

 

  
  

Do góry