Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Stracisz dane, stracisz pieniądze! - moc edukacji
< poprzedni | następny > 17.01.2023

- Trwa ogólnopolska kampania Prezesa UOKiK „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”.
- Cały czas zachęcamy do włączania się w akcję. Naszym obecnym partnerom – dziękujemy!
- Jak działają internetowi oszuści? SMS-y, złośliwe linki – co z nimi zrobić, na co uważać? Dowiedz się!
- Zapraszamy na webinar 18 stycznia, godz.13:00.
Cyberprzestępcy sięgają po różne techniki manipulacji, aby pozyskać dane konsumentów. Może to nieść za sobą bardzo poważne skutki dla naszych portfeli i oszczędności. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nadal ostrzega - „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”. To jedno z wielu działań edukacyjnych UOKiK.
Pobierz wypowiedź Prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego
- Niezwykle ważne jest jak najszersze informowanie konsumentów o cyfrowych zagrożeniach. Bardzo dziękuję mediom, instytucjom i przedsiębiorcom, którzy odpowiedzieli na apel i bezpłatnie włączyli się w naszą kampanię „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”. Cały czas gorąco zachęcam do wspólnego działania i ostrzegania konsumentów. Im głośniej będzie o sposobach wyłudzania danych, im więcej emisji spotów, tym mniejsze szanse będą mieli oszuści - mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.
Materiały akcji „Stracisz dane, stracisz pieniądze!” można pobrać ze strony UOKiK. Do tej pory ponad 80 podmiotów dołączyło do inicjatywy UOKiK. Od grudnia ubiegłego roku spoty kampanii można obejrzeć lub usłyszeć w całym kraju: w telewizji, radiu, na portalach internetowych i w mediach społecznościowych, a także na nośnikach w przestrzeni publicznej.
- Z jak poważnym i niestety częstym zjawiskiem mamy do czynienia pokazują wyniki naszej ankiety na profilu UOKiK na Instagramie. Wzięło w niej udział 900 osób. Aż 80 procent z nich otrzymało SMS o dopłacie za przesyłkę z podejrzanym linkiem. Kradzież danych może spotkać każdego konsumenta – podkreśla Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.
W ramach kampanii zapraszamy na bezpłatny webinar „Stracisz dane, stracisz pieniądze! – jak nie paść ofiarą oszustów”, który odbędzie się 18 stycznia o godzinie 13:00. O tym, jakie metody stosują cyberprzestępcy i jak nie wpaść w zastawiane przez nich pułapki opowie Szymon Sidoruk, ekspert zagrożeń z CERT Polska. Link do spotkania: www.infoliniakonsumencka.pl/live/
Akcja „Stracisz dane, stracisz pieniądze” jest jedną z wielu inicjatyw edukacyjnych UOKiK, podejmowanych w celu zwiększenia świadomości konsumentów o ich prawach i czyhających na nich zagrożeniach. W całej Polsce prowadzimy projekt „Młodzież z prawem na cz@sie” z wykorzystaniem symulatora pułapek w sieci Konsument.edu.pl. Cyberbezpieczeństwo, prawa konsumenta, finanse, ochrona danych osobowych – zgłoś szkołę do udziału w bezpłatnych zajęciach edukacyjnych.
Pomoc dla konsumentów:
Tel. 801 440 220 lub 222 66 76 76 – infolinia konsumencka
E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Rzecznik Finansowy – po odrzuceniu reklamacji przez instytucję finansową
Rzecznicy konsumentów – w twoim mieście lub powiecie
Dodatkowe informacje dla mediów:
Biuro Prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 55 60 246
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL
Znajdziesz nas również na Instagramie: @uokikgovpl
Tagi: ochrona konsumentów, Stracisz dane, stracisz pieniądze, kampania UOKiK, wyłudzanie danych, kradzież, pułapki
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy 17.01.2023 (494,33 KB, docx, 2023.01.13)
- Wypowiedź Prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego (1,79 MB, mp3, 2023.01.17)
Warto przeczytać
Przedsiębiorca czy osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej? Kto sprzedaje na platformie i jakie wynikają z tego prawa dla konsumentów? Jaki jest podział obowiązków między platformą a sprzedającym? ...>
Prezes UOKiK nałożył łącznie ponad 5 mln zł kary za nieprawidłowe oznaczanie materiałów reklamowych w mediach społecznościowych. ...>
Sprawdziliśmy oznakowanie 20 modeli bidonów dla dzieci do lat 4. Nieprawidłowości miało 8 z nich. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty wprowadzania konsumentów w błąd spółkom Lord i Polskie Sklepy Odzieżowe (marka Lavard). ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie wyjaśniające dotyczące możliwego ustalania cen na rynku wyposażenia łazienek. ...>
Prezes UOKiK postawił zarzuty UPC Polska, spółce grozi kara do 10 proc. obrotów. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie