Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Stracisz dane, stracisz pieniądze! - razem na rzecz konsumentów

< poprzedni | następny > 24.05.2023

Stracisz dane, stracisz pieniądze! - razem na rzecz konsumentów
  • Ponad 200 mediów i instytucji włączyło się w kampanię Prezesa UOKiK „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”.
  • Ostrzegamy konsumentów przed próbami wyłudzania danych i pieniędzy.
  • Dziękujemy za szeroki odzew i zachęcamy do dalszej współpracy.

Ufność lub chwila nieuwagi mogą dużo kosztować – nawet oszczędności życia. Prezes UOKiK w kampanii ostrzega - „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”. Zachowaj czujność, bo cyberprzestępcy cały czas działają. Podszywanie się pod pracowników instytucji, fałszywe SMS-y, e-maile lub linki do płatności – to tylko niektóre sposoby kradzieży Twoich pieniędzy z konta.

W kampanię UOKiK bezpłatnie włączyło się ponad 200 podmiotów.

- Serdecznie dziękuję mediom, instytucjom i przedsiębiorstwom, które odpowiedziały na mój apel i zaangażowały się w kampanię „Stracisz dane, stracisz pieniądze!” na niekomercyjnych zasadach. Współdziałanie kilkuset podmiotów umożliwiło dotarcie do szerokiego grona odbiorców, co stanowi o sile i skuteczności naszej akcji – mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

 

W ramach kampanii UOKiK:

  • stworzył dwa 30-sekundowe spoty emitowane w radiu i telewizji oraz na portalach internetowych, w mediach społecznościowych, a także na nośnikach w przestrzeni publicznej,
  • zorganizował dwa poradnicze webinaria dla konsumentów z udziałem ekspertów Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości Komendy Głównej Policji oraz CERT Polska (NASK),
  • rozwinął portal finanse.uokik.gov.pl o sekcję „Pytań i odpowiedzi” dotyczącą praw konsumentów oraz obowiązków dostawców usług płatniczych,
  • opublikował serię edukacyjnych komunikatów: jak działają cyberoszuści, jak nie wpadać w ich pułapki i co zrobić, gdy już padnie się ich ofiarą.

Cały czas zapraszamy media i instytucje do włączania się w naszą akcję. Komplet materiałów można znaleźć na stronie „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”.

Skontaktuj się z nami!

Departament Komunikacji
tel. 22 55 60 246
e-mail: dk@uokik.gov.pl

Tagi: ochrona konsumentów, Stracisz dane, stracisz pieniądze, kampania UOKiK, wyłudzanie danych, kradzież, pułapki

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Omnibus i obowiązki informacyjne w e-commerce - kolejne działania i zarzuty Prezesa UOKiK
Omnibus i obowiązki informacyjne w e-commerce - kolejne działania i zarzuty Prezesa UOKiK

Przedsiębiorca czy osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej? Kto sprzedaje na platformie i jakie wynikają z tego prawa dla konsumentów? Jaki jest podział obowiązków między platformą a sprzedającym? ...>

Ponad 5 mln zł kary za kryptoreklamę na Instagramie
Ponad 5 mln zł kary za kryptoreklamę na Instagramie

Prezes UOKiK nałożył łącznie ponad 5 mln zł kary za nieprawidłowe oznaczanie materiałów reklamowych w mediach społecznościowych. ...>

Wygląd to nie wszystko - Inspekcja Handlowa skontrolowała bidony dla maluchów
Wygląd to nie wszystko - Inspekcja Handlowa skontrolowała bidony dla maluchów

Sprawdziliśmy oznakowanie 20 modeli bidonów dla dzieci do lat 4. Nieprawidłowości miało 8 z nich. ...>

Ile wełny w wełnie? - Zarzuty Prezesa UOKiK dotyczące składu odzieży Lavard i Lord
Ile wełny w wełnie? - Zarzuty Prezesa UOKiK dotyczące składu odzieży Lavard i Lord

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty wprowadzania konsumentów w błąd spółkom Lord i Polskie Sklepy Odzieżowe (marka Lavard).   ...>

Wyposażenie łazienek - postępowanie wyjaśniające
Wyposażenie łazienek - postępowanie wyjaśniające

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie wyjaśniające dotyczące możliwego ustalania cen na rynku wyposażenia łazienek.   ...>

Opłaty za niezamówione usługi - zarzuty Prezesa UOKiK dla UPC
Opłaty za niezamówione usługi - zarzuty Prezesa UOKiK dla UPC

Prezes UOKiK postawił zarzuty UPC Polska, spółce grozi kara do 10 proc. obrotów. ...>

 

  
  

Do góry