Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Bezprawne opłaty na autostradzie A-4 - Wygrana UOKIK

< poprzedni | następny > 10.05.2010

Bezprawne opłaty na autostradzie  A-4 - Wygrana UOKIK

Spółka Stalexport Autostrada Małopolska naruszyła prawo narzucając konsumentom nieuczciwe ceny za przejazd remontowanym odcinkiem autostrady A4. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oddalił dziś odwołanie przedsiębiorcy od decyzji UOKiK

Wyrok SOKiK dotyczy decyzji antymonopolowej z kwietnia 2008 roku. Urząd uznał wówczas, że spółka Stalexport Autostrada Małopolska nie miała prawa pobierać pełnej opłaty za przejazd autostradą, która nie spełniała w całości standardu dla tego typu drogi. Trwające od stycznia do września 2007 roku prace remontowe na odcinku jezdni spowodowały wydłużenie czasu przejazdu, a także znaczne utrudnienia w ruchu. W szczytowym momencie na blisko 1/3 długości trasy pomiędzy punktami poboru opłat występował ruch dwukierunkowy na jednej jezdni, a czas przejazdu znacznie się wydłużył.

Sąd uznał, że odwołanie przedsiębiorcy nie zasługuje na uwzględnienie. Podzielił zdanie UOKiK, że opłata pobierana za przejazd remontowanym odcinkiem autostrady powinna być proporcjonalnie obniżona. SOKiK podtrzymał również karę finansową nałożoną na spółkę – 1,3 mln złotych.

Od wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przedsiębiorca ma prawo wniesienia apelacji do Sądu Apelacyjnego.

Komunikat informujący o decyzji z kwietnia 2008 roku w tej sprawie znajdziecie Państwo na naszej stronie.

Dodatkowe informacje dla mediów:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. (22) 827 28 92, 55 60 106, 55 60 430
faks 22 826 11 86
E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl

Tagi: ochrona konsumentów, autostrada, Stalexport Autostrada Małopolska

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Rekompensata publiczna w orzecznictwie UOKiK
Rekompensata publiczna w orzecznictwie UOKiK

Zwrot pieniędzy konsumentom? Darmowy dostęp do nowego kanału telewizyjnego? A nawet możliwość odzyskania składki ubezpieczeniowej? To przykłady rekompensaty publicznej  ...>

Kolejne postępowania dotyczące sektora finansowego
Kolejne postępowania dotyczące sektora finansowego

Informowanie klientów o zmianach w umowach w ramach systemu bankowości internetowej oraz zmiany warunków umowy bez podstawy prawnej – to przykłady praktyk, które Prezes UOKiK kwestionuje na rynku usług finansowych ...>

UFK - najnowsza decyzja UOKiK i wyrok sądu
UFK - najnowsza decyzja UOKiK i wyrok sądu

Pracownicy instytucji finansowych muszą przekazywać dane w sposób jasny, jednoznaczny i niewprowadzający w błąd ...>

Inspekcja Handlowa skontrolowała odmierzacze paliw
Inspekcja Handlowa skontrolowała odmierzacze paliw

Większość odmierzaczy paliw skontrolowanych przez Inspekcję Handlową spełnia wymagania – to dobra wiadomość dla posiadaczy pojazdów ...>

UOKiK zakończył kolejne postępowania w sprawie opłat likwidacyjnych
UOKiK zakończył kolejne postępowania w sprawie opłat likwidacyjnych

UOKiK zakończył kolejne postępowania w sprawie opłat likwidacyjnych w polisach na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym ...>

Bezpłatne smsy, prezenty, testy - uważaj - kosztują
Bezpłatne smsy, prezenty, testy - uważaj - kosztują

Odbierz prezent. Testuj za darmo. Wyślij sms  - takie oferty występują na wielu stronach internetowych. Korzystając z nich nieostrożnie, narażamy się na niespodziewane koszty. Jak postępować, gdy mamy do czynienia z takimi serwisami? ...>

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawKonkurs na prace magisterskie i doktorskiePytania i odpowiedzi Przewodnik po usługach finansowych, Warszawa 2012Europejskie Centrum Konsumenckie