Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Międzynarodowa Sieć Ochrony Konsumentów chroni pasażerów

< poprzedni | następny > 25.10.2006

Międzynarodowa Sieć Ochrony Konsumentów chroni pasażerów

Przyjęcie do Organizacji nowych członków oraz nowa inicjatywa mająca na celu promocję praw pasażerów linii lotniczych - to główne efekty konferencji, którą w dniach 23-24 października 2006 roku zorganizowała Polska w ramach przewodniczenia pracom ICPEN

Głównym celem powstałej w 1992 roku Międzynarodowej Sieci Ochrony Konsumentów jest zapobieganie oraz zwalczanie nieuczciwych praktyk handlowych o wymiarze transgranicznym, a także promocja przepisów chroniących słabszych uczestników rynku. Jako organizacja o zasięgu światowym - ICPEN kompleksowo podchodzi do zagadnień konsumenckich, niezależnie od różnic dzielących ustawodawstwa poszczególnych krajów. Od 1 sierpnia 2006 roku Polska, reprezentowana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, przewodniczy pracom Sieci pod hasłem „Podnoszenie świadomości konsumenckiej. Wiedza jako podstawa świadomego udziału w rynku”.

Do tej pory ICPEN zainicjował szereg inicjatyw, w których realizację włączyło się wiele państw-członków Sieci m.in. Międzynarodowe Dni Przeszukiwania Internetu (International Sweep Day), Miesiąc Przeciwdziałania Oszustwom Internetowym (Fraud Prevention Month). Wyzwaniem dla Organizacji jest również wspieranie alternatywnych metod rozwiązywania sporów transgranicznych między konsumentami a przedsiębiorcami. Służy temu, m.in. przedsięwzięcie E-consumer. W jego ramach, zainicjowano powstanie strony internetowej www.econsumer.gov, dzięki której można złożyć skargę w systemie on-line.

Doceniając wagę działań informacyjno-edukacyjnych dla ochrony konsumentów na całym świecie, UOKiK zaproponował nową inicjatywę pod hasłem: „Pasażerowie linii lotniczych - macie prawo do bezpiecznego lotu” (PassengAIR - For your right to safe flight). W jej ramach Urząd przedstawił wyniki kontroli przeprowadzonej wśród 16 przewoźników linii lotniczych mających największy udział w rynku w Polsce. Badanie wykazało szereg niedozowolonych praktyk stosowanych przez linie lotnicze. Problem naruszania praw pasażerów linii lotniczych był szeroko dyskutowany również podczas zorganizowanych w Warszawie warsztatów, w których uczestniczyli członkowie ICPEN. Ich efektem jest zobowiązanie do podjęcia wspólnych działań wobec wprowadzającej w błąd reklamy, nierzetelnych informacji czy niedozwolonych klauzul stosowanych przez niektórych przewoźników.

Obecnie w pracach ICPEN uczestniczy 36 państw. Podczas konferencji w Warszawie, Organizacja przyjęła nowych członków - Chiny i Azerbejdżan.

Dodatkowe informacje:
Elżbieta Anders, Rzecznik prasowy UOKiK
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 314
faks 22 826 11 86

E-mail eanders@uokik.gov.pl

Pliki do pobrania

Galeria zdjęć

23-24.10.2006 r. - konferencja zorganizowana w ramach przewodniczenia pracom ICPEN 23-24.10.2006 r. - konferencja zorganizowana w ramach przewodniczenia pracom ICPEN 23-24.10.2006 r. - konferencja zorganizowana w ramach przewodniczenia pracom ICPEN 23-24.10.2006 r. - konferencja zorganizowana w ramach przewodniczenia pracom ICPEN

 

Warto przeczytać

Ubrania dla dzieci. Czy są bezpieczne?
Ubrania dla dzieci. Czy są bezpieczne?

Inspekcja Handlowa sprawdziła 330 partii ubrań dla dzieci. Kontrolerzy zakwestionowali ponad 38 proc. odzieży. ...>

UOKiK szuka zmów
UOKiK szuka zmów

Cztery akcje przeszukiwania od początku roku. UOKiK sprawdził dystrybutorów sprzętu fotograficznego, kompresorów, pojazdów i części zamiennych oraz agencje marketingowe.     ...>

Centrum Medyczne św. Franciszka - seniorze, uważaj
Centrum Medyczne św. Franciszka - seniorze, uważaj

Seniorzy skarżą się do UOKiK, że są zapraszani na bezpłatne badania - w rzeczywistości zawierają umowę o usługi medyczne.  ...>

Komitet Społeczny Rady Ministrów o działaniach na rzecz ochrony konsumentów
Komitet Społeczny Rady Ministrów o działaniach na rzecz ochrony konsumentów

Nieuczciwe działania przedsiębiorców, którzy wykorzystują ufność osób starszych, ich naiwność czy nieznajomość prawa konsumenckiego, to zjawisko, które musimy wyeliminować ...>

Ponad 1,65 mln zł kar dla firm pożyczkowych - decyzje UOKiK
Ponad 1,65 mln zł kar dla firm pożyczkowych - decyzje UOKiK

Pierwsza pożyczka do 2000 zł za darmo”, „nawet w 15 minut” – kusiły Net Credit i Incredit, ale żadna z tych obietnic nie była w pełni prawdziwa.   ...>

Polubownie - nowe zasady mają już rok
Polubownie - nowe zasady mają już rok

Polacy chętnie korzystają z możliwości polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich.  ...>

Kurs online na temat zmów przetargowych
Kurs online na temat zmów przetargowych

Skorzystaj ze szkolenia poświęconego prawu konkurencji w zamówieniach publicznych. Dowiedz się, czym jest zmowa przetargowa oraz jakie są sposoby jej wykrywania ...>

Rusza program dla sygnalistów
Rusza program dla sygnalistów

Wiesz o zmowie przedsiębiorców? Możesz anonimowo zawiadomić UOKiK. Ruszył pilotażowy program pozyskiwania informacji od tzw. sygnalistów. ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskieEuropejskie Centrum KonsumenckieUE