Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

Uwaga! To jest strona archiwalna UOKiK. Aktualna strona znajduje się pod adresem: uokik.gov.pl

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Debata online - Po co drzeć koty? Konsument i przedsiębiorca w sądzie polubownym

< poprzedni | następny > 11.03.2011

Debata online - Po co drzeć koty? Konsument  i przedsiębiorca w sądzie polubownym

Konsumencie, twoja reklamacja nie została uznana? Sprzedawco, nie chcesz stracić klienta? Po co drzeć koty? 15 marca o godz. 10.00 wejdź na stronę www.uokik.gov.pl i obejrzyj transmisję z debaty – dowiesz się jak rozwiązać spór polubownie

Mediacje

Mediacja oraz sądownictwo polubowne to procedury umożliwiające rozstrzygnięcie nieporozumień pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem. Pozwalają szybko i tanio rozwiązać konflikt bez udziału sądu. Niestety, w Polsce możliwości te nie są w pełni wykorzystywane. Główną barierą jest niewielka świadomość społeczna. Co czwarty obywatel* nigdy nie słyszał o instytucjach rozpatrujących spór pomiędzy firmami a słabszymi uczestnikami rynku. Często też przedsiębiorcy nie wyrażają zgody na poddanie się polubownemu załatwieniu nieporozumienia. Tymczasem, jak wynika z przeprowadzonych badań, 71 procent respondentów uważa, że firmy decydujące się na niezależne rozpatrzenie sprawy dobrze dbają o klientów*.

Obejrzyj zapis transmisji z debaty – dowiesz się jak rozwiązać spór polubownie

Dlatego też z okazji zbliżającego się Światowego Dnia Konsumenta, Urząd chce przypomnieć o pozasądowych formach rozstrzygania sporu. Mediatorzy oraz arbitrzy sądów polubownych opowiedzą jak wygląda procedura oraz zaprezentują najciekawsze przypadki ze swojej praktyki. Przedstawiciele administracji oraz biznesu zastanowią się z kolei nad możliwością udoskonalenia obecnie istniejących uregulowań prawnych.

Włącz, obejrzyj i dowiedz się, jakie możliwości rozwiązania konfliktu daje ci prawo! Tu znajdziesz szczegółowy program debaty.

Zapis transmisji z debaty jest dostępny na www.uokik.gov.pl

Spotkanie zostało objęte patronatem medialnym TVN CNBC.
*Badanie „Kodeks Dobrych Praktyk”, zrealizowane na zlecenie UOKiK we wrześniu 2010 roku.

Dodatkowe informacje:
Anna Janowska, Naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 55 60 310
Fax 22 826 11 86
E-mail: anna.janowska@uokik.gov.pl

Tagi: ochrona konsumentów, debata, transmisja, po co drzeć koty, spory indywidualne, reklamacja, sądownictwo polubowne

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki
PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki

Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i  Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej.   ...>

Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK
Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>

Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące
Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące

Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego.   ...>

Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych
Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych.   ...>

Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+
Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+

Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>

Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK
Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK

Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty.   ...>

 

  
  

Do góry