Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Kosztowna zwłoka
< poprzedni | następny > 25.05.2007
Ponad 180 tyś. złotych zapłaci importer obuwia marki Inblu za opóźnienie w wykonaniu decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji Konsumentów
Spółka Arcobaleno - importer obuwia marki Inblu - nie zastosowała się w terminie do nakazu opublikowania sentencji z decyzji w prasie ogólnopolskiej. Za każdy z 94 dni zwłoki przedsiębiorca zapłaci ponad 2 tys. złotych kary.
W sierpniu 2005 roku Prezes UOKiK uznał, że spółka Arcobaleno naruszyła zbiorowe interesy konsumentów nie udzielając rzetelnych i prawdziwych informacji. Działania przedsiębiorcy wprowadzały konsumentów w błąd, powodując u nich przekonanie, że zakupionego obuwia nie można reklamować. Tymczasem zgodnie z prawem, towar niezgodny z umową podlega reklamacji w ciągu 2 lat od daty jego zakupu - dzięki temu konsument ma prawo zwrócić się do sprzedawcy z żądaniem naprawy rzeczy, wymiany, a jeśli nie jest to możliwe - odstąpić od umowy.
Jak ustalono, kwestionowane praktyki spółka stosowała od 4 lat. Arcobaleno posiada na terenie Polski własną sieć sprzedaży z ponad 100 sklepami.
Decyzja nie jest ostateczna. Przedsiębiorcy przysługuje odwołanie od niej do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Dodatkowe informacje:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 314
faks 22 826 11 86
E-mail: mcieloch@uokik.gov.pl
Delegatura UOKiK w Lublinie
ul. Dolna 3-go Maja 5, 20-079 Lublin
Tel. (81) 532 35 31, 532 54 48
faks 81 532 08 26
E-mail: lublin@uokik.gov.pl
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (473 KB, doc)
- Decyzja (164,63 KB, pdf)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie