Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Bydgoszcz: Praktyki taksówkarzy

< poprzedni | następny > 16.01.2012

Bydgoszcz: Praktyki taksówkarzy

Nierzetelne informacje o cenie promocyjnych usług w materiałach reklamowych rozpowszechnianych przez Stowarzyszenie Taksówkarzy BIS w Olsztynie Radio Taxi 96-88 to praktyka kwestionowana przez Prezes UOKiK. Przedsiębiorcy nakazano zaniechania praktyk

Taxi

Postępowanie w sprawie Stowarzyszenia Taksówkarzy BIS Radio Taxi 96-88 zostało wszczęte w październiku 2011 roku po skardze otrzymanej od konsumenta. Wątpliwości Urzędu wzbudziły komunikaty w ulotkach reklamowych.

Jak wykazało postępowanie UOKiK ulotki korporacji dystrybuowane wśród klientów nierzetelnie informowały o rabatach i cenach dotyczących przejazdu taksówką. Stowarzyszenie Taksówkarzy BIS w Olsztynie Radio Taxi 96-88  w materiałach reklamowych umieściło informacje o wysokości rabatu oraz stawki już po jego zastosowaniu. Brak cen podstawowych utrudniał konsumentom obliczenie rzeczywistego kosztu usługi i mógł sprawiać wrażenie, że rabat będzie naliczany od cen podanych na ulotce.

Prezes UOKiK stwierdziła, że Stowarzyszenie Taksówkarzy BIS w Olsztynie Radio Taxi 96-88 wprowadzało konsumentów w błąd nierzetelnymi informacjami o cenie usług i nakazała zaprzestanie stosowania sprzecznych z prawem praktyk oraz nakaz publikacji sentencji decyzji w prasie.

Prezes UOKiK stwierdziła, że Stowarzyszenie Taksówkarzy BIS w Olsztynie Radio Taxi 96-88 wprowadzało konsumentów w błąd nierzetelnymi informacjami o cenie usług i nakazała zaprzestanie stosowania sprzecznych z prawem praktyk oraz nakaz publikacji sentencji decyzji w prasie.  Decyzja jest prawomocna.

Bezpłatną pomoc w dochodzeniu swoich praw konsumenci uzyskają u powiatowych lub miejskich rzeczników konsumentów w urzędach miejskich lub starostwach powiatowych albo pod numerem telefonu 800 007 707 czynnym od pn. do pt. od 9.00 do 17.00. Ponadto, konsumenci mogą skorzystać z bezpłatnej porady w oddziałach terenowych Federacji Konsumentów.

Dodatkowe informacje dla mediów:
Delegatura UOKiK w Bydgoszczy
tel. 52 345 56 44
e-mail: bydgoszcz@uokik.gov.pl

Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
tel. 22 827 28 92, 55 60 314
faks 22 826 11 86
eE-mail malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl

Tagi: ochrona konsumentów, konsumenci, niedozowolone praktyki, taxi, BIS, Olsztyn, Bydgoszcz, delegatury

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Sanepid i Inspekcja Handlowa skontrolowały posiłki w szpitalach
Sanepid i Inspekcja Handlowa skontrolowały posiłki w szpitalach

Inspekcja Handlowa i Państwowa Inspekcja Sanitarna wspólnie sprawdziły, jakie posiłki są podawane pacjentom ...>

Sprzedaż internetowa - decyzja UOKiK
Sprzedaż internetowa - decyzja UOKiK

14 dni od otrzymania towaru – tyle masz czasu na zwrot, gdy kupujesz w internecie. Przedsiębiorca powinien oddać koszty towaru i przesyłki. UOKiK ukarał sklep, który nie przestrzegał tych przepisów ...>

Telefon na kartę - UOKiK bada reklamy
Telefon na kartę - UOKiK bada reklamy

Jasne dla konsumenta, rzetelne i uczciwe – takie powinny być reklamy usług telekomunikacyjnych. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdzi, jak czterej ...>

Pozasądowe rozwiązywanie sporów - ustawa podpisana przez Prezydenta i ogłoszona
Pozasądowe rozwiązywanie sporów - ustawa podpisana przez Prezydenta i ogłoszona

Prezydent podpisał ustawę o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Nowe prawo wejdzie w życie 10 stycznia 2017 r. ...>

Promocje w Agata Meble i BRW - decyzje UOKiK
Promocje w Agata Meble i BRW - decyzje UOKiK

Rabat na cały asortyment – tymi hasłami salony meblowe Agata Meble oraz BRW reklamowały swoje oferty. Nie informowały jednak o tym, że nie wszystkie produkty są objęte promocją ...>

Stołówki szkolne i akademickie - kontrola IH
Stołówki szkolne i akademickie - kontrola IH

Inspektorzy Inspekcji Handlowej sprawdzili, co jedzą uczniowie oraz studenci. Najwięcej nieprawidłowości dotyczyło oznakowania żywności oraz podawania informacji o cenach, najmniej uwag wniesiono do jakości posiłków ...>

Postępowanie UOKiK: ubezpieczenie OC
Postępowanie UOKiK: ubezpieczenie OC

Praktyka spółki Link4 Towarzystwo Ubezpieczeń dotycząca przedłużania umów ubezpieczenia komunikacyjnego OC może naruszać prawa konsumentów. ...>

Dodatkowe liczniki na wodę - działania UOKiK
Dodatkowe liczniki na wodę - działania UOKiK

Odbiorca usług wodno-kanalizacyjnych powinien mieć prawo wyboru pomiędzy tańszym urządzaniem tradycyjnym, a droższym do odczytu radiowego ...>

 

  
  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskiePytania i odpowiedziEuropejskie Centrum Konsumenckie